Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard Het grote Rock Werchter 2006 Topic!

    Hoi allemaal!

    Ik heb der net 4 dagen Werchter op zitten en bakken zon en muziek moeten verwerken. Zijn er nog mensen gegaan en zo ja, wat is jullie het meest bijgebleven of welke band vond je echt geweldig?

    Ik ging natuurlijk voor de RHCP op donderdag. Hoewel ik het concert op zicht heel goed vond, staat het toch niet echt aan de top van 't afgelopen weekend. Oneliners van Flea blijven echter wel enorm grappig; "This song is so old that, when it farts, dust comes out" (over 'me and my friends'). Concert was wel een pak te laat begonnen, maar stipt op tijd, zelf iets voor einduur gestopt, en dat vind ik eigenlijk niet zo kunnen voor een band als de peppers (als je weet dat het gros van de donderdag bezoekers voor hen kwamen). Op donderdag vond ik Manu Chao ook wel enorm goed... geen hoogstaand gitaarspel, maar wel absoluut feestje!

    Op vrijdag heb ik best wel genoten van Skin, die wel wat nummers van Skunk Anansie nog speelde. Ook the Editors en Anouk vielen zeer goed in de smaak. Muzikaal is de band van Anouk echt geweldig! Mijn persoonlijke hoogtepunten op vrijdag waren toch wel The Kooks in de pyramid en The Who als afsluiter op de mainstage. Kooks zijn echt een fijn dynamisch jong rockbandje, dit is zo op de cd, maar live is dit nog veel beter. The Who had wat technische probleempjes, maar dat neemt niet weg dat ze een prachtig concert brachten; een mix van zowat alle klassiekers met ook een aantal nieuwere en onbekendere werken. Leuk detail; reactie van de mensen naast me die ik hoorde zeggen dat ze 'behind blue eyes' nog nooit in die vorm gehoord hadden (ze kenden het enkel van de Limb Bizkit versie). Sterk!

    Zaterdag werd ik aangenaam verrast door The Raconteurs. Ik heb de CD en vind die wel ok, maar niet geweldig, maar het live optreden heeft zonder meer een verpletterende indruk nagelaten. Niet enkel Jack White, maar de hele band verdienen een pluim voor het niveau waarmee ze hun rocksongs ten gehore brengen. Ook cover van Bang Bang van Nancy Sinatra sloeg in als een bom! Geweldig! Voor diegenen die er ook waren, weten jullie wat voor gitaar Jack White doorgaans het hele concert gebruikte? Ik bedoel die blinkend bronze/koperen met bigsby en massa's knopjes... Ik denk een Gretsch, maar heb het helaas niet kunnen zien...
    Een ander aboluut hoogtepunt van de dag was voor mij ABSOLUUT dEUS! Deze band staat der terug volledig en dat was er ook aan te zien. Mauro Pawlowski in huis halen was het beste wat Tom Barman en de zijnen ooit hebben kunnen doen en geeft echt een absolute meerwaarde aan de band, zeker live! De 2 stemmigheid, zowel vocaal als instrumentaal, tussen Mauro en Tom is zonder meer magnifiek! Ik heb ervan genoten van de eerste tot de laatste seconde!
    Ook de Arctic Monkeys, the Kaiser Chiefs en Placebo behoorden tot de betere concerten die ik dit weekend heb gezien. Alledrie zeer sterke sets! Franz Ferdinand daarentegen sloeg me wat tegen... waarom kan ik niet echt zeggen, maar vond er maar weinig aan.

    Tot slot de zondag... opener Danko Jones zorgde ervoor dat het veel te korte nachtje (ik ben elke dag op en af gereden en lag dus maar eerst om 4u in mijn bed zaterdag) op een fractie van een seconde was weggeblazen. Op podium met ooglap o.w.v. recente oogoperatie maar in het showaspect lag het volgens hem aan zijn frequente masturberen. Dit was allemaal wel grappig, maar ook een stukje afgezaagd (opnieuw stukje over 'on top of the mountain' enz.). Dit hebben we al een paar keer gezien en is toch stilaan aan vernieuwing toe...
    Nadien zeer aangenaam verrast door Eels! Ik ken Eels nagenoeg niet, heb der ook geen CD 's van, maar als ik er dan al eens een CD van huurde of leende bij een vriend, sloegen ze me over het algemeen sterk tegen. Ditmaal was het dus geheel anders... Het was een stevig rockconcert met flink wat humor... ze hadden zelf een 'securityman' bij, die de hele tijd op het podium stond te boksen, fitnessen enz, en tussen de nummers door ook voor het nodige vertier zorgde (bv. slagroom in de mensen hun mond gaan spuiten enz.). Geweldig!
    Starsailor nadien was niet slecht, maar ook niet geweldig... Allee, er is weinig van blijven hangen dus zo speciaal zal 't niet geweest zijn. Dit kan niet geegd worden van Robert Plant en the Strange Sensation. Man man... wat een band!!! Muzikaal enorm goed, en qua gitaarspel gewoonweg feilloos... Ik heb de cd 'mighty rearanger' met toch wel een heel experimentele wereldse sound, maar het live concert was vooral rock met hier en daar een experimenteel tintje. Ook leuke setup om te zien; 1 van de 2 gitaristen speelde over VoX AC30, en sound beviel me wel enorm, dus mijn GAS op een AC30 is weer wat groter geworden. Op het einde nog schitterende versie van Whole lotta love was de kers op de taart van dit fantastische optreden.
    Nadien direct Ben Harper die evenzeer een verpletterende indruk heeft nagelaten... de man op zijn stoeltje met zijn slide guitar zette het concert direct stevig in met 'Whipping Boy' en 'Ground'... Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe Ben Harper zo sterk kan soleren op lapsteel... prachtig! Ook rustigere nummers zoals Where could I go of de meezinger 'kisses' sloegen enorm hard aan. Ik stond er opnieuw zeer sceptisch tegenover dat Ben Harper naar Werchter kwam, ik ben ervan overtuigd dat deze muziek beter tot zijn recht komt in een zaal, maar dit neemt niet weg dat dit concert 1 van de betere van het afgelopen weekend was.
    Het Belgische Hooverphonic had dan misschien toch wel beter in de Pyramid Marquee gestaan. Ik ben wel niet zo 'n heel grote fan van Hooverphonic, hoewel ik hun muziek wel kan appreciëren, maar ik vind dit zeker geen act die 1) zo hoog op de affiche van een rockfestival moet staan en 2) dan nog op een openluchtpodium op een wei met 50.000 toeschouwers... het kwam niet echt over en zeker niet tot zijn recht. Wel knap waren de video animaties op de grote schermen. Ook het gitaarspel viel wel mee, zeker in dat genre... de gitarist speelde trouwens over Line6 amps... dit is de eerste keer dat ik dit zie tijdens een live optreden van een 'grote' band.
    Nadien Depeche Mode... ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten. Ik ben niet echt een grote fan, hoewel ik hun muziek wel kan appreciëren. Het optreden was echter vanaf de eerst noot derop (raak) en dit was zo tot de laatste noot. Zowel de show (met ufo's, grote schermen en alle art work door Anton Korbijn) als de muziek hebben me aardig verrast. Hoogtepunt van dit concert was toch wel het nummer 'Enjoy the silence' waar zowat iedereen het refrein meezong, terwijl Dave Gahan wijselijk zijn mond hield en ons het werk liet doen. Ik denk dat 't een ongelooflijke kick geeft als je op dergelijk podium staat en 10duizenden fans jou nummer hoort meezingen. Het was dus tegen mijn verwachtingen in een waardige afsluiter van deze 4daagse!
    Na het vuurwerk zijn we onmiddelijk vertrokken voor de vierde en laatste rit huiswaarts voor Werchter 2006.
    Om 4u vanacht nog een smsje gehad van een paar nederlandse Werchter vrienden, dat het al voor de 2de nacht op rij flink uit de hand liep op camping A3 met vuilzakkengevecht enz. en dat slapen der niet echt in zat... Ik was er op dat ogenblik toch niet echt rouwig om dat ik naar huis ben gereden, maar de kans is reëel dat ik volgend jaar opnieuw, zoals de afgelopen 6 jaar, camping A3 mee onveilig kom maken!
    Cheers,

    Bart
    Laatst gewijzigd door Globetrotter; 3 juli 2006 om 15:34
    Life is music!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik heb maar 1 ding te zeggen:




    TOOL
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Eh... niks over Tool en Muse?

  4. #4

    Standaard

    Code:
    Concert was wel een pak te laat begonnen, maar stipt op tijd, zelf iets 
    voor einduur gestopt, en dat vind ik eigenlijk niet zo kunnen voor een band als
    de peppers (
    Zijn die nie gestopt omdat Anthony keelpijn had? Ik kon niet gaan, was te laat met de tickets , heb het wel via adsl gezien(live uitzending)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!

    Over Tool kan ik maar weinig zeggen want die heb ik gemist... enkel het laatste nummer nog horen uitzinderen, that 's it. Ik heb der donderdag 4 uur over gedaan om in Werchter te geraken, anders had ik zowel Tool als Deftones wel even willen zien.
    Over Muse het volgende... vond ik niet slecht, maar 't is toch niet echt mijn ding... Ik stond redelijk achteraan en zelfs dan was het met momenten te schel en dit deed hun werk meer kwaad dan goed in mijn ogen. Ik had het precies ook allemaal al wel eens gezien (denk dat ik ze nu voor de 4de keer zag), maar vond het niet zo goed als de voorbije keren... Het stak me vrij snel tegen (met uitzondering van de klassiekers zoals plug in baby enz.).

    0ver het (vroegtijdige) einde van de peppers doen wel een paar verhalen de ronde. Van een vriend hoorde ik dat de Peppers plaats moesten ruimen voor de Black Eyed Peas; omdat ze wat later begonnen waren, werd hun set wat korter, maar de BEP zouden erop hebben gestaan op tijd te kunnen beginnen. Een ander gerucht dat ik heb gehoord van een vriend is dat de Peppers op tijd moesten vertrekken, om een vlucht te halen. Ach, de waarheid zullen we wel nooit te weten komen... het was idd. wel een beetje een stom einde na dergelijk optreden.
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    858

    Standaard

    Ik was er ook bij dit jaar. Hoe vond ik het? vooral warm

    De spullen van de Peppers moesten die avond nog met de boot mee richting engeland. Dat was de enige echte reden volgens mij, om diezelfde reden waren ze ook niet de afsluiter van de dag. Dat was van te voren al bekend.

    Wat betreft tool, idd erg goed. Alleen jammer dat het nog licht was eigenlijk. Muse vond ik niet zo boeiend.

    voor de rest moet het me allemaal nog wat bezinken. Ben vandaag thuis gekomen en nog even tot rust komen wil ik wat meer gaan typen
    oor diegenen die er ook waren, weten jullie wat voor gitaar Jack White doorgaans het hele concert gebruikte? Ik bedoel die blinkend bronze/koperen met bigsby en massa's knopjes... Ik denk een Gretsch, maar heb het helaas niet kunnen zien...
    het was idd een gretsch. Ik stond vrij vooraan en verder had ik goed zicht op de schermen dus weet het vrijwel zeker. Het preciese type weet ik niet
    Laatst gewijzigd door savecracker85; 3 juli 2006 om 18:04

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    98

    Standaard

    Tool was geweldig. De reden waarom ik naar Werchter ging!
    Jammer dat ze maar een uur mochten, ik had namelijk Rosetta Stoned wel verwacht maar die konden ze niet meer doen vanwege de tijd.

  8. #8
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Hmmm.. ben ik even blij dat ik naar de HMH ben geweest. Wat moeten mensen die dit al geweldig vinden (ik heb het niet gezien hoor, slechts over gelezen en gehoord) wel niet van een echt show vinden? Al was het maar om het daglicht...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ben zowel naar de HMH als Werchter geweest en was beide even goed hoor..en ach, die lichtshow komt minder goed uit, maar die gasten zijn nog steeds de beste band, al staan ze onder 3 peertjes.

    Zoals Anthony Kiedis tijdens z'n optreden met RHCP tussen 2 nummers ook al zei: Hij was blown away by TOOL, en zo is het....niet 1 band heeft dat live geluid en de strakheid die de TOOL heren tussendoor even tentoonspreidden.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Ik vond The Raconteurs echt geen ruk aan eerlijk gezegd

    Mijn favorieten waren:
    - Muse: Serieus, ik was geen fan van Matthew Bellamy's stem, maar dit optreden vond ik echt verschrikkelijk intens en vet. Het nieuwe album kwam goed tot z'n recht. Om eerlijk te zijn vond ik het concert vetter dan de 2 Rammstein concerten waar ik naartoe ben geweest in mijn leven (en dat zegt heel veel als ik dat zeg )
    - RHCP: Eerste RHCP concert voor mij. Was ook niet zo'n fan van. Ik vond het enorm leuk en kan het nu wel echt waarderen. Euhm...en ze waren volgens mij gewoon stipt op tijd begonnen???
    - The Who: Tja...wat kan ik hier nog aan toevoegen. Jammer van de technische problemen en de kromme hals van één van de gitaren van Townsend (heeft iemand dat ook gezien??). Ook Roger Daltrey was lollig met z'n "So it's not a Limp Bizkit song...."
    - Manu Chau: Fokking hell....alleen maar stuiteren. Jammer van de op-ten-duur saaie Wah-solo's
    - Franz Ferdinand: Ja, gewoon leuk.
    - Anouk: Verastte mij wel. Lekkere sound, lekker swingend.
    - Tool: Nooit gezien of echt gehoord...leuke kennismaking
    Laatst gewijzigd door armageddon; 5 juli 2006 om 10:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top