Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard 0,5 Watt buizenversterker

    Vandaag eindelijk het cabinet afgerond voor mijn "Gilmore Jr." versterker.
    Dit is een 0,5 Watt buizenversterker voor gitaar, gemaakt met de kit van Guytronix.com. Met dit geringe vermogen is het een perfect oefenversterkertje voor thuis (gaat overigens nog verrassend hard).




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    dat ziet er goed uit.
    0.5 watt? euh... wat voor buizen zijn dat?

    ik zoek trouwens nog steeds naar een geschikt cabinetje voor mijn H & K crunchmaster en cream machine.. zoiets als dit dus
    zelf gemaakt?
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    Cabinet inderdaad zelf gemaakt uit grenen. Tolex met bisontix erop geplakt.
    0,5W vermogen wordt geleverd door 1x 12AX7 (voorversterker) en 1x 61n1p (eindtrap). Zie ook www.guytronix.com

  4. #4

    Standaard

    Dat is mss een mooi dingetje voor mij ook om te maken!!
    Is de kit helemaal compleet? Zit er een duidelijke handleiding bij? Hoeveel ervaring en kennis moet je ervoor hebben? (ik zit nu op het niveau van 5vwo + ervaring met het bouwen van een paar pedaaltjes, is dit genoeg?) Wat zijn de kosten geweest uiteindelijk?
    Alvast bedankt.
    Mooi dingetje btw, strak gemaakt en afgewerkt!
    Dreadmember

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    Dit was mijn allereerste project ongeveer anderhalf jaar terug. Als je al wat pedaaltjes hebt gebouwd moet dit qua niveau zeker te doen zijn. Is om met buizenversterkers te beginnen perfect door het eenvoudige circuit, de zeer uitgebreide handleiding en de perfecte customer support van Richard Guy.
    Het enige nadeel is dat alles vanuit de V.S. moet komen, dus hoge verzendkosten en als je pech hebt importkosten.
    Kit is overigens helemaal compleet met dus zeer duidelijke (engelstalige) handleiding. Je krijgt het pakket zoals op de website van Guytronix staat afgebeeld, dus chassis, componenten, buizen, etc. Zie onderstaand plaatje van mijn versterker, vóór ik het cabinet had gebouwd.



    Cabinet/speaker moet je er zelf bij maken/kopen. Dat was dus voor mij weer een heel ander project.
    Let op: Wel de thread "Veiligheid bij buizenversterkers lezen"! Werken aan buizenversterkers is veel (dodelijk) gevaarlijker dan pedaaltjes.
    Hier nog wat "gut shots", let maar niet op het slordige soldeerwerk. Ook dát heb ik moeten leren :




  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ziet er goed uit, Madamp heeft tegenwoordig ook zo'n 0.5 watt ampje dacht ik. www.madamp.de



    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Zo'n kit lijkt me ook geweldig, maar ik vind ze allemaal zo duur.

    Het lijkt mij daarom een beter idee om zo'n Epiphone Valve Junior te kopen en die gewoon te modden naar eigen inzichten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
    shredders zijn er voor de papierverwerking, meer niet...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    ziet er goed uit, Madamp heeft tegenwoordig ook zo'n 0.5 watt ampje dacht ik. www.madamp.de
    \

    Die madamp is toch 2 watt? Daar heb ik idd ook aan zitten denken om hem te gaan kopen.
    Dreadmember

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Je bedoeld strippen en opbouwen???? Zit toch een print in (neem ik aan?). Dat betekent in de praktijk...2 x solderen en koper gaat loslaten....Overigens voor een kostenplaatje wel de beste oplossing lijkt me...
    Nico,

    Misschien moet je toch eens gaan leren dat je bij printplaatgebruik niet zo lang hoeft door te stoken als bij turrets
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Nico,

    Misschien moet je toch eens gaan leren dat je bij printplaatgebruik niet zo lang hoeft door te stoken als bij turrets

    ojee, zo begint het altijd...
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top