Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 95
  1. #11

    Standaard

    ik speel zelf over de dsl401, en dat is het maximale voor thuis. Dus ik zou sowieso voor de 401 of 201 gaan. De 201 vond ik zelf alleen ruk. Maar de 20 watt komt meer in de richting van een amp voor thuisgebruik.
    Dreadmember

  2. #12

    Standaard

    Onder andere de JCM 900 werd me in mijn originele thread aangeraden. Wordt die nog nieuw verkocht?
    De Marshall DSL401 (800 euro), Marshall TSL601 1x12" combo (1050 euro) heb ik voorlopig ook genoteerd.

    In de shop waar ik naartoe zal gaan ga ik daarover informeren en vragen om te demonstreren. Voor de TSL600 vind ik voorlopig geen prijs in België/Nederland.

    Ik vond ook een Marshall JCM 900 Hi Gain Mk3 50W Head.
    6 maand garantie, voor 650 euro. Ik weet niet of dat een redelijke prijs is? En wat ik dan nog nodig zou hebben. (Cabinet?)

    De Koch Studiotone zal ik trachten te checken in een shop waar ze die staan hebben, al las ik al van veel mensen dat ze die 20watt net iets te weinig vinden. De shop waar ik normaal zal kopen heeft geen Koch's staan denk ik.

    Iemand die nog een amp weet die ik zeker eens moet testen om die typische GNR sound te krijgen?

  3. #13

    Standaard

    Had dit verhaal ook in je andere topic geplaatst:

    ik hoop dat ik je kan helpen. Allereerst: koop gewoon je droomgitaar. ALs je het geld hebt, gewoon doen. Ik heb het ook gedaan en het werkt alleen maar motiverend. Elke keer als ik naar mijn gitaar keek, dan voelde ik weer het verlangen om beter te leren spelen en het volle potentieel te benutten. Inmiddels speel ik 6 jaar en ben helemaal verslaafd.
    Guns n Roses vind ik fantastisch en speel er zelf ook redelijk wat dingen van. Ik speel zelf op een Gibson Les Paul Classic, ik gebruik een BOSS ME33 effect bak en een Marshall JTM 30 buizenversterker. Dit werkt echt perfect. Het geluid van Sweet child of mine of de solos van November rain zijn echt geen probleem en identiek qua klank. De JTM wordt echter niet meer nieuw verkocht. Als je hem bij een winkel tweede hands kunt kopen moet je het echt doen. Hij kost maar tussen de 300 en 400 euro en is het echt waard. Maar je moet geluk hebben om hem tegen te komen.
    Ik ben van mening dat een Marshall DSL401 ook perfect zou zijn. Voor 800 euro heb je een hele goede gitaar. Nu een Marshall stack kopen lijkt me belachelijk. Eigenlijk te hard voor thuis en je gaat voorlopig echt nog niet optreden. Een Marshall buizen versterker van 30 of 40 watt is echt zat qua volume.
    Bij die JCM 900 die jij noemt heb je idd een cabinet nodig. En een goed cabinet is ook niet goedkoop. Dus uiteindelijk ben je dan toch nog wel wat geld kwijt.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
    Had dit verhaal ook in je andere topic geplaatst:

    ik hoop dat ik je kan helpen. Allereerst: koop gewoon je droomgitaar. ALs je het geld hebt, gewoon doen. Ik heb het ook gedaan en het werkt alleen maar motiverend. Elke keer als ik naar mijn gitaar keek, dan voelde ik weer het verlangen om beter te leren spelen en het volle potentieel te benutten. Inmiddels speel ik 6 jaar en ben helemaal verslaafd.
    Guns n Roses vind ik fantastisch en speel er zelf ook redelijk wat dingen van. Ik speel zelf op een Gibson Les Paul Classic, ik gebruik een BOSS ME33 effect bak en een Marshall JTM 30 buizenversterker. Dit werkt echt perfect. Het geluid van Sweet child of mine of de solos van November rain zijn echt geen probleem en identiek qua klank. De JTM wordt echter niet meer nieuw verkocht. Als je hem bij een winkel tweede hands kunt kopen moet je het echt doen. Hij kost maar tussen de 300 en 400 euro en is het echt waard. Maar je moet geluk hebben om hem tegen te komen.
    Ik ben van mening dat een Marshall DSL401 ook perfect zou zijn. Voor 800 euro heb je een hele goede gitaar. Nu een Marshall stack kopen lijkt me belachelijk. Eigenlijk te hard voor thuis en je gaat voorlopig echt nog niet optreden. Een Marshall buizen versterker van 30 of 40 watt is echt zat qua volume.
    Bij die JCM 900 die jij noemt heb je idd een cabinet nodig. En een goed cabinet is ook niet goedkoop. Dus uiteindelijk ben je dan toch nog wel wat geld kwijt.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.
    Daar heb ik zeker wat aan. Ik ben dus vooral op zoek naar mensen die spelen wat ik wil gaan spelen. Ook mensen die andere muziek spelen zijn meer dan welkom, maar ik zoek toch een stuk 'zekerheid' qua sound.

    De link heb ik gefixt, misschien kan je nu eens proberen. Er stond 2 keer http in.

    Op marktplaats staat een Marshall JTM 30 Stack te koop. 30 Watt buizenversterker. Stack bestaat uit 2 x 12" Celestion Heritage speakers.
    Prijs: 500 euro. Misschien is dit wat?

    Blij te horen dat een DSL401 het ook moet kunnen Ivm de BOSS ME33, die kost een 355 euro ongeveer. Iemand die in een Guns N Roses tribute band speelt (hollywoodrose.com) zei me dat ik enkel een Boss Chorus nodig heb. Klopt dit? Zo'n BOSS ME33 lijkt wel imposant

    Die JCM900 zou ik dan beter niet kopen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Persoonlijk had ik liever de DSL201 dan de 401. Heb ze beiden een aantal maanden gehad en ook met beiden opgetreden. De 401 gaat overigens niet/nauwelijks als de 201. De 201 heeft IMO een betere speaker (die ook een hoger rendement heeft dan die van de 401, vandaar het minieme volume verschil).
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartL
    Persoonlijk had ik liever de DSL201 dan de 401. Heb ze beiden een aantal maanden gehad en ook met beiden opgetreden. De 401 gaat overigens niet/nauwelijks als de 201. De 201 heeft IMO een betere speaker (die ook een hoger rendement heeft dan die van de 401, vandaar het minieme volume verschil).
    Die schrijf ik ook op mn lijstje om ze te testen. Ik vind deze wel in weinig shops. De shops waar ik al geweest ben een tijd terug hebben meestal die duurdere staan, maar sommige modellen moeten ze dan bestellen.

    Die 201 is nog een stukje goedkoper dan de 401 lijkt me.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mauro
    Daar heb ik zeker wat aan. Ik ben dus vooral op zoek naar mensen die spelen wat ik wil gaan spelen. Ook mensen die andere muziek spelen zijn meer dan welkom, maar ik zoek toch een stuk 'zekerheid' qua sound.

    De link heb ik gefixt, misschien kan je nu eens proberen. Er stond 2 keer http in.

    Op marktplaats staat een Marshall JTM 30 Stack te koop. 30 Watt buizenversterker. Stack bestaat uit 2 x 12" Celestion Heritage speakers.
    Prijs: 500 euro. Misschien is dit wat?

    Blij te horen dat een DSL401 het ook moet kunnen Ivm de BOSS ME33, die kost een 355 euro ongeveer. Iemand die in een Guns N Roses tribute band speelt (hollywoodrose.com) zei me dat ik enkel een Boss Chorus nodig heb. Klopt dit? Zo'n BOSS ME33 lijkt wel imposant

    Die JCM900 zou ik dan beter niet kopen.

    Die Jtm is een fraaie amp inderdaad.. Ik zelf heb de jtm 30 210 combo en ben erg van gecharmeerd.. de 12" heb ik niet gehoord, en denk erom dat het een 112 is met een 112 cabje eronder.. dus das wel wat extra ruimte.. op zich niet heel duur wel beetje groot... ik heb ook de jtm60 212 en die heeft wat meer eq settings en wat meer power maar de jtm 30 is zeker bruikbaar.. uitproberen maar ! wat je wel in ogenschouw moet nemen is dat de jtm niet de typische hi gain marshall sound heeft... meer een bluesy achtige naturele overdrive, en niet zo higain dus als bijv een jcm800/900... het clean is voor marshall clean zeer tot zeer fender goed te noemen.. belletjes zeg maar!
    andere potentiele kandidaat is, maar dat heb ik van horen zeggen de marshall 6101...
    Laatst gewijzigd door tillens; 2 juli 2006 om 16:55

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    ...de DSL201 wordt niet meer gemaakt. Goed 2dehands zoeken. ALS hij wordt aangeboden dan is 350-400 euro een leuke prijs.
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartL
    ...de DSL201 wordt niet meer gemaakt. Goed 2dehands zoeken. ALS hij wordt aangeboden dan is 350-400 euro een leuke prijs.
    hmm..
    Ik heb 450 betaalt voor m'n 401 ik denk dus dat de 201 wel iets goedkoper kan. 400 zou ik er niet voor over hebben.
    Dreadmember

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    ...maar de DSL201 is beter
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top