Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 95
  1. #1

    Standaard Marshall DSL401 vraag

    Hallo boys en girls,

    Nu mijn examens achter de rug zijn (geslaagd ) kan ik me dus terug volop storten op de aankoop van mijn gitaar en amp.
    De gitaar ligt wat mij betreft vast, het wordt een Gibson LP Standard. Voor 2200 euro kan ik die kopen.
    De amp is een ander paar mouwen. Mijn hoofdbekommernis is de sound, hoe kan het ook anders. Daarom heb ik eigenlijk nog één specifieke vraag voor jullie nl. de volgende:

    Is de Marshall DSL401 aan te raden voor de typische Guns N' Roses sound? Indien niet, welke dan wel?

    De sound die ik er uit wil kunnen halen is oa van volgende bands: Guns N Roses, Slash's Snakepit, ACDC, ZZTOP, Queen (bohemian rhapsody solo bijvoorbeeld), kortom de betere rock/bluesrock.

    Ik zoek een 'versatile' amp, ik weet het nederlandse woord hiervoor niet.

    Ik heb heel wat namen zien passeren van amps, met zowel positieve en negatieve ervaringen van forumgangers. Bij de DSL401 las ik bv. dat hij wel erg warm kan worden.

    De Marshall DSL401 zou ik overwegen omdat hij binnen mijn budget valt (800 euro +/-). Liefst zou ik een JCM 2000 DSL 100 combo willen (met Vintage 1960 cabinet) maar dat is te 'zwaar' om enkel in huis te gebruiken en bovendien VEEL te duur voor mij op het moment.

    De sound heb ik dus in mn hoofd, zie oa. de bands hierboven.

    Nu zou ik specifieke modellen willen vinden die deze sound kunnen geven.

    Ik kwam reeds Koch tegen, Line6 Flextone, Vox en Marshall. Ik las zodanig veel namen van amps in zoveel threads dat ik op het einde van de rit er nog niet uitben. Marshall staat bij mij voorop, omdat je haast niet naast de link tussen Guns N Roses/Slash en Marshall kunt kijken. Daarom die DSL401.

    De sound staat voorop (GNR bv) en dit binnen mijn budget. Ik zou de gitaar en amp aanvullen met een Boss Chorus, omdat dit me aangeraden. Dat moet ik ook nog even opzoeken wat daarmee wordt bedoeld.

    Als jullie het beter vinden kan ik hierover een thread openen in de Amps sectie op het forum, je geeft maar een seintje als dit gebruikelijk is. Ik doe het hier omdat mensen dan wat de voorgeschiedenis kunnen lezen.

    De tips die ik tot nu toe ontving daarvoor zou ik jullie allemaal, van de eerste tot de laatste willen bedanken. Ik heb het gevoel dat er schot in de zaak komt, en daar heeft gitaarnet.nl een groot aandeel in Bedankt jongens.
    Laatst gewijzigd door mauro; 1 juli 2006 om 19:03

  2. #2

    Standaard

    Misschien dat iemand ook Guns N Roses liefhebber is en deze songs speelt met een Gibson LP Standard
    en me kan vertellen welke amp het echt wel doet?

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    59

    Standaard

    Slash speelt op een JCM 800
    Maar die gaat een beetje hard voor alleen thuis
    Zou voor alleen thuis gebruik voor iets kleiners gaan

  4. #4

    Standaard

    ik heb al 1,5 jaar een DSL401.

    Die hitte problemen kloppen opzich wel: hij wordt enorm heet wanneer je hem fatsoenlijk gebiast hebt. En wanneer ik hem in de auto zet en een half uur later thuis ben, is die nog enorm warm.

    De oudere modellen hadden hier dan ook problemen mee, maar na een bepaalde datum *te zien aan het serienummer* is dat opgelost. Gebruik de search even, dan vind je het zo ,

    als je dus een model hebt van na die datum is er niks aan de hand: hij wordt dus enorm heet, maar er gebeurt niks mee. Ik heb hem 1,5 jaar lang VEEL gebruikt en nog nooit is hij door de hitte kapot gegaan.

    Verder speel ik er met een Epiphone les paul met een SD JB in de brug over de marshall. Een guns n roses rocksound haal je dr vind ik wel uit. Nooit precies hetzelfde natuurlijk, maar het komt opzich wel in de buurt *ik speel zelf ook met zo'n geluid*.

    Of jij het geluid kort genoeg ebrij vind liggen, moet je toch echt zelf proberen!

    THuis is hij nog wel te doen, maar ik vind dat die niet zo heel lekker klinkt op een laag volume: hij leeft pas wanneer hij toch wat harder staat: ik heb hem dus ook vrij hard staan thuis. Verder gaat die meer dan hard genoeg om in een band makkelijk mee te komen, dus das ook wel fijn.
    Laatst gewijzigd door Chroxy; 2 juli 2006 om 12:06

    Guitars -> Pedals -> Amps

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy

    Verder speel ik er met een Epiphone les paul met een SD JB in de brug over de marshall. Een guns n roses rocksound haal je dr vind ik wel uit. Nooit precies hetzelfde natuurlijk, maar het komt opzich wel in de buurt *ik speel zelf ook met zo'n geluid*.

    Of jij het geluid kort genoeg ebrij vind liggen, moet je toch echt zelf proberen!
    Ik kan zelf nog niet spelen, is misschien wel handig om te weten, dus ik zal misschien de winkelier (ervaren gitarist) moeten uitdagen om een solo'tje van Slash of een GNR deuntje te spelen

    Hoe loopt de DSL401 voor solo-werk? Ik heb het dan over de typische GNR solo's, bijvoorbeeld Sweet Child 'O Mine, November Rain, die sound dus. Om maar de bekendste te noemen. De Give in to me -solo (Michael Jackson en Slash) vind ik persoonlijk ook erg lekker, net als The Godfather theme en talloze andere typische gnr solo's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_M
    Slash speelt op een JCM 800
    Maar die gaat een beetje hard voor alleen thuis
    Zou voor alleen thuis gebruik voor iets kleiners gaan
    Zou je me kunnen vertellen welke dan de iets kleinere zijn? Daar ben ik naar op zoek

    Ik maak deze thread om net te weten te komen welke modellen die sound aankunnen, stevig genoeg zijn maar inderdaad niet TE hard gaan voor thuis. De JCM800 zou ik daarom dus niet nemen voorlopig.

    Enig idee of de DSL401 in aanmerking komt? Er zijn vrij veel modellen bij Marshall, DSL, TSL en god weet wat nog allemaal. Eén uit de DSL Serie werd me aangeraden, maar misschien verlies ik daardoor de andere modellen uit het oog die misschien even goed/beter zijn.

    Ik hoor het graag van de kenners
    Laatst gewijzigd door mauro; 2 juli 2006 om 12:08

  6. #6

    Standaard

    Ik vind dus dat de DSL401 icm met mijn Epiphone kortbij genoeg komt bij zijn geluid. Maar misschien vind jij dus van niet.

    Je kan het od1 kanaal gebruiken voor slagpartijen en dan voro solo's od2 gebruiken, das een kleine boost *volume + gain* en dat klinkt erg lekker.

    Dat typisch solo geluid kan ik niet benaderen, ik speel niet over een echte les paul, met alnico2 humbuckers en ik speel niet/nauwelijks met mijn halshumbucker .. en ik ben natuurlijk niet slash.. je zou het denk ik wel kunnen halen, maar het is echt ene kwestie van horen of jij er tevreden mee bent.

    Guitars -> Pedals -> Amps

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    He, ik heb even een vraag.

    Je kan nog niet spelen, maar je schaft je een buizenamp + gibson aan en je praat over slash solo's.

    Het zal de meest voorkomende tip zijn, maar begin toch met een akoustiche gitaar>kun je ook GNR sound uithalen > PATIENCE haha.

    Maar je vraagt om een reactie over de amp> ik heb wel eens over 1 gespeelt.
    Ik vind het geen supergeluid, ik zou kijken naar een JCM800 combo.
    Staat nu volgens mij ook 1 op marktplaats(en nee die is niet van mij).
    Zo'n 2 kanaalscombo is leuk om mee te beginnen en je haalt er ongetwijfeld wel een GNR sound uit.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kamiess
    Maar je vraagt om een reactie over de amp> ik heb wel eens over 1 gespeelt.
    Ik vind het geen supergeluid, ik zou kijken naar een JCM800 combo.
    Staat nu volgens mij ook 1 op marktplaats(en nee die is niet van mij).
    Zo'n 2 kanaalscombo is leuk om mee te beginnen en je haalt er ongetwijfeld wel een GNR sound uit.
    Alles is een mening, maar ik heb mijn 2kanaals JCM800 combo ingeruild voor de DSL en ik zou die JCM800 nooit meer terugwillen. Hij heeft niks met een 1kanaals jcm 800 te maken en klinkt echt enorm ielig.

    Guitars -> Pedals -> Amps

  9. #9

    Standaard

    Patience zal dan ook het enige zijn dat je er uithaalt qua Guns N' Roses. Hoewel, de bootlegs met acoustische sessies die ik liggen heb zijn echt wel lekker

    Maar over de amp, een JCM800 Combo zou ik tweedehands moeten kopen. Ik koop liever geen amp tweedehands. De vrees om te weinig kwaliteit te krijgen voor de prijs zit er bij mij altijd in. Ik denk altijd dat iemand een amp wegdoet omdat er iets mis mee is.. misschien een vooroordeel.

    Enig idee welke Marshall van rond de prijs (nieuw) van 800-900 euro in aanmerking komt? De JCM800 kan je denk ik niet meer nieuw kopen, enkel tweedehands als ik me niet vergis.

    Specifiek naar de DSL serie toe, welke binnen de 900 euro raden jullie aan? En wat is nu precies het verschil met de TSL serie en andere Marshall amps.

    Ik wil best met iets kleiners beginnen (minder zwaar) zolang ik er maar de sound kan uithalen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Een tijd terug stond er een tsl60 te koop voor 700 euro.. framus cab erbij van 300 euro en voila, setje klaar...

    als je nog niet kan spelen, vind ik het wel vergezocht om een lp te kopen en een half stack of combo van een paar honderd euro maar goed..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top