Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard beginnende zelfbouwer

    hey everyone,
    ik ben van plan om binnekort aan mn eerste zelfbouwer te beginnen, maar ik had eerst nog ff een vraagje:
    ik heb eerst het halve zelfbouw-gedeelte van het forum doorgelezen, maar wat eigenlijk niet aan de orde komt is waar jullie zulke dunne planken vandaan halen (even voor de duidelijkheid, ik wil een acoustische gitaar gaan bouwen, misschien zeggen sommigen van jullie dat dit niet het slimste is om te doen, maar laat me maar even eigenwijs zijn, het gaat me er nu even om waar jullie zulk dun hout vandaan halen )

    als je naar een houthandel gaat om een dikke plank op dikte te laten schuren gaat er enorm veel hout verloren, da's zonde.
    op dikte laten zagen dan? onmogelijk lijkt mij
    reacties, antwoorden, tips, wat dan ook van harte welkom
    gr me
    Laatst gewijzigd door doedski; 30 juni 2006 om 14:19

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    1 dikke plank kopen en die in 2je zagen? bookmatchen dus

  3. #3

    Standaard

    hoe bedoel je dat dan...... want als ik een plank koop van 2 cm dik (want dunner dan dat ben ik ze nog niet tegengekomen) en ik zaag die door, dan heb ik 2 planken van 1 cm dik, wat volgens mij nog steeds veel te dik is om wat dan ook mee te doen (bovenblad, achterblad, wat dan ook)

    gr me

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Materiaal voor akoestische gitaar? Kijk op www.lionguitars.nl.

  5. #5
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Haha, lekker reclame maken he!

    Als je 2 cm vezaagd naar 2 delen hou je ongeveer 8 a 9 mm over want je hebt nog een zaagsnede ook. Maar dit is nog altijd veel te dik. Normaal koop je "plankjes" van ongeveer 4mm dikte en schaaf of schuur je die naar 2,5 a 2mm.
    Maar om te beginnen zou ik gewoon lekker een setje kopen, geen gezag of niks en je hebt een mooie rug en zijkanten die bij elkaar passen. Keus in houtsoorten is er genoeg.

    EJ
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  6. #6

    Standaard

    Beetje reclame, tja, mag officieel niet, maar ik raad je van harte aan om eens bij Arne langs te gaan of gewoon wat te bestellen.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Tsja.. wat is reclame? Dit is gewoon een antwoord op een vraag. Dat spul is zo gespeicaliceerd, dat haal je niet ff bij de gamma.

    Ik vind dit geen reclame, maar meer een tip.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Neem me niet kwalijk. Het was niet zo zeer de bedoeling reclame te maken en daarmee - ondoordacht - regels van dit forum te overtreden. Het komt eerder voort uit een frustratie dat het voor de gemiddelde bouwer blijkbaar zo moeilijk is om voor akoestische gitaren materiaal te vinden. Terwijl het eigenlijk 'pinda's' is.

  9. #9
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Even rechtzetten.
    Ik maakte een GRAPJE...
    Maakt mij geen donder uit als iemand verteld waar of hoe iemand het beste zijn spullen haalt. Ik denk dat www.lionguitars.nl inderdaad een goede plek is om je spullen te halen, er zijn er natuurlijk nog (www.stewmac.com, www.madinter.com, www.dick-gmbh.de, en noem maar op) Maar het is altijd leuk als je zelf je koopwaar kunt uitzoeken en dan daarnaast nog eens degelijk advies krijgt ook.

    EJ
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Er zijn er wel meer nog. Maar www.dick-gmbh.de levert geen klankhout aan particulieren. Punt is echter veel meer dat als je materiaal van ver laat komen je dat krijgt wat bovenop de stapel lag. Was dat nu het setje dat je wilde?? Of was het 10de setje van onderen het mooist? En heb je als klant een idee gekregen van de veelheid aan mogelijkheden?

    Anderzijds ken ik ook mensen die met veel succes op Ebay materiaal gekocht hebben. Kortom, wie zoekt kan ook vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top