Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 48

Discussie: Buffer?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    Goedenavond gitaarnet,

    Ik heb wederom een aantal vragen over buffers.

    1. In welke pedalen zitten "goede buffers" dus die je geluid niet kleuren enzo en in welke pedalen zitten de "slechte".

    2. Maakt het nog enigzins uit hoeveel buffers je achter elkaar plaatst (bijv. een boss pedaal en een tube screamer)

    Bij voorbaat dank.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerritje tralalalala
    Goedenavond gitaarnet,

    Ik heb wederom een aantal vragen over buffers.

    1. In welke pedalen zitten "goede buffers" dus die je geluid niet kleuren enzo en in welke pedalen zitten de "slechte".

    2. Maakt het nog enigzins uit hoeveel buffers je achter elkaar plaatst (bijv. een boss pedaal en een tube screamer)

    Bij voorbaat dank.
    misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar....
    1. ik heb niet zo'n hoge pet op van boss pedalen. dan liever EHX dat is kwaliteitsspul met uitstekende buffers. Bepaalde pedalen van MXR zijn ook goed.

    2. Dat maakt zeker uit. Of het geluid echt hoorbaar is is een tweede. Er is bekend dat er een bepaalde 'mismatch' kan plaatsvinden tussen gebufferde pedalen in een keten. Zo heb ik bijvoorbeeld de mxr booster/linedriver (buffer) die deze mismatches KAN oplossen. De functie van de linedriver zorgt er ook voor dat alle buffers in de pedalenketen het originele signaal niet teveel beinvloeden. (technisch verhaal is mij niet bekend).
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie
    misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar....
    dan liever EHX dat is kwaliteitsspul met uitstekende buffers.
    Jammergenoeg is dit volledige bullshit. EH blinkt uit door de afwezigheid van nette buffering waar dat verwacht zou worden. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je voorbeelden van EH pedalen met buffering. Daarnaast is EH als voorbeeld van kwaliteittspul ook ver te zoeken. Klankmatig is het vaak te gek, goede ontwerpen, geinspireerd on klank. Qua produktiekwaliteit zit EH, jammergenoeg, al een jaar of 30 op niveua Behringer.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie
    De functie van de linedriver zorgt er ook voor dat alle buffers in de pedalenketen het originele signaal niet teveel beinvloeden. (technisch verhaal is mij niet bekend).
    En dat technische verhaal zou nou net verdomd interessant zijn. Een linedriver is in essentie een buffer en als je het wil eentje met variable gain, versterker dus, laagimpedant uit.

    Ook een linedriver gaat impedantiemismatch, waar je geen kut last van hebt als je maar netjes van laag uit naar hoog in (impedantie) gaat wandelen, over een keten van meerdere pedalen corrigeren.

    ga ajb je huiswerk doen alvorens "wijsheden" te spuien
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    ....ga ajb je huiswerk doen alvorens "wijsheden" te spuien
    Zo! Iedereen is weer wakker
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #26

    Standaard

    Precies. En laat dat effe zo blijven.

    Nog los van het feit dit ik op het punt stond dit verlopen, halfverteerd kadaver van een topic per direct weer z'n warme graf in te stoppen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Nog los van het feit dit ik op het punt stond dit verlopen, halfverteerd kadaver van een topic per direct weer z'n warme graf in te stoppen.
    Schei nou uit met je halfverteerd, ik had vorige maand net zo mijn best gedaan er een simpel en helder verhaal in te houden over buffers.

    @gerritje: dit is nou de tweede keer dat je het topic bumpt. Op zich prima, maar van de vorige keer zie ik alleen maar een vraag, geen reactie meer. Dat nodigt niet echt uit om nog en keer uitgebreid te reageren
    Overigens is het vragen om lijstjes met wat goed is en wat slecht een beetje heel erg kort door de bocht.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Exclamation

    kassie, je verkocht een hoop onzin in je post. Als je dan daarop wordt gewezen, inclusief volledige onderbouwing mag je blij zijn met de nieuwe kennis en siert het je niet als je zuur gaat reageren. De onzin die ik nu heb ge-edit hoef ik niet nog een keer tegen te komen.

    Mitch
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    @ mitch,

    Het is niet de 'aanvullende' info of de terechtwijzing waar ik zuur op reageer. Maar het is de manier waarop....

    Ben superblij met alle kennis die er op het forum voorhanden is. Ook van Dirk hoor
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    ideetje

    Tja, tuurlijk kan er een laagje glazuur omheen, misschien ook nog wel een doosje met strik, maar ik kan niet anders dan het eens zijn met D_H dat je volledige bullshit verkocht...ik snap ook wel dat dat pijnlijk is, maar we zitten natuurlijk niet op mooiverpaktetaartjes.nl/forum
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top