Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 98

Discussie: peppers pikken

  1. #81
    drap
    Guest

    Standaard

    She's only 18, 21st Century, She looks to me (zei 't wat rustiger, maar er zit absoluut funk in), So much I, die zou ik er ook nog ff bij doen wat betreft het funkgehalte. En eigenlijk zit ook Dani California er vol mee. Dan kom ik gezamenlijk al uit op 10 funknummers. Zoveel stonden er niet op BSSM voor zover ik me kan herinneren, want op doe plaat stond ook niet alleen funk. Het valt alleen op SA minder op, omdat er zoveel nummers opstaan, maar de funk is weer behoorlijk aanwezig op deze plaat en grijpt ook behoorlijk terug naar oude tijden, maar ook naar Californication (in mindere mate helaas) en By the way.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Ik weet het... Ik weet het... En ik was het ook die daar over viel... Maar de discussie neemt opeens een andere wending en ik ben er zeiksnor genoeg voor om dan toch weer te reageren...
    Bij mij ging er even iets mis. Alle posts na #49 had ik niet in beeld en ik was in de veronderstelling dat Djennik de topicbumper was. Sorry, ik zat te slapen. Dat ga ik nu echt doen trouwens. Welterusten.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Wat is de definitie van poppy, commercieel en niet-commercieel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #84

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Wat is de definitie van poppy, commercieel en niet-commercieel?

    pop·py (bijvoeglijk naamwoord)
    1 (van muziek) zeer populair en commercieel

    com·mer·ci·eel (bijvoeglijk naamwoord; commerciëler, commercieelst)
    1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven
    2 gebaseerd op het maken van winst

    niet (bijwoord)
    1 om een ontkenning uit te drukken
    2 als bijwoord van modaliteit

    Laatst gewijzigd door dodeboboeror; 1 februari 2008 om 10:19

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Ja, en hoe moet ik dat zien i.v.m. de albums (en met name hun muziek) die de Peppers uitbrengen? Zijn ze ook niet gewoon bezig om hun geld ermee te verdienen?

    Ik vind de kreet "commerciele muziek" maar iets vaags.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #86

    Standaard

    Ik vind het commercieel als je wat je zelf vet vind helemaal wegcijfert en alleen maar schrijft naar de vraag van het publiek. Ik vind het niets ergs trouwens. Maar commercieel is tegenwoordig ook veel meer dat het je opgelegd word leuk te vinden, zoals die rihanna enzo, je krijgt het gewoon 1000x te horen op de radio, punt uit.

    Zoiets.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balthazar
    je hebt een goed punt drap, maar idd give it away en under the bridge waren de pop hits op een funk album. wellicht dat de balans nu iets verschoven is richting pop imo, iets wat ze ook absoluut moeten doen als ze daar zin in hebben. t schoot me alleen in een vreemd keelgat dat ze dani california, een i.m.o. ondermaats pop nummer, harmonisch en melodisch 100 keer minder sterk dan bijv. under the bridge ( ok nu hou ik op met vergelijken.. ) gepikt blijkt te zijn, of, toevallig onnatuurlijk veel overeenkomsten vertoont met een nummer van een ander. en dan een weinig interessante solo en dan denk ik gewoon van waarom? ( niet wetende dat het topic al 2 jaar oud is btw.. anders had ik er uberhaupt niet op gereageerd )
    Sorry hoor, maar SA blinkt juist harmonisch en melodisch uit.
    Moge het duidelijk zijn dat SA een veeeeeel melosicher en harmonischer plaat is dan BSSM. Niet dat ik nou zo super theoretisch ben onderlegd, maar je hoor toch wel dat er hier aan alle kanten additional melodietjes, riffjes en koortjes zitten. Als je uberhaupt die plaat al geluisterd hebt, wat ik betwijfel.
    En wat Drap ook zegt, ze zouden nog meer afgerekend worden als ze BSSM deel 4 zouden maken.
    Er word nu alleen maar gezeken omdat er toevallig 6 popnummers op een album van 30 tracks staan.. Pfff...

    En trouwens. Ik zit nu Dani California te luisteren, en dat is me toch een melodisch en harmonisch nummer! En weinig boeiende solo. Sjezus. Dit is nou juist een solo die weergeeft waar het omgaat. Een goede opbouw, goede melodie en een lekkere groove. Daar kan menig shredder nog een puntje aan zuigen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Sorry hoor, maar SA blinkt juist harmonisch en melodisch uit.
    Moge het duidelijk zijn dat SA een veeeeeel melosicher en harmonischer plaat is dan BSSM. Niet dat ik nou zo super theoretisch ben onderlegd, maar je hoor toch wel dat er hier aan alle kanten additional melodietjes, riffjes en koortjes zitten. Als je uberhaupt die plaat al geluisterd hebt, wat ik betwijfel.
    En wat Drap ook zegt, ze zouden nog meer afgerekend worden als ze BSSM deel 4 zouden maken.
    Er word nu alleen maar gezeken omdat er toevallig 6 popnummers op een album van 30 tracks staan.. Pfff...

    En trouwens. Ik zit nu Dani California te luisteren, en dat is me toch een melodisch en harmonisch nummer! En weinig boeiende solo. Sjezus. Dit is nou juist een solo die weergeeft waar het omgaat. Een goede opbouw, goede melodie en een lekkere groove. Daar kan menig shredder nog een puntje aan zuigen.

    ik zeg niet dat het niet melodisch of harmonisch is.. ik zeg dat ik het melodisch en harmonisch niet sterk vind. en als ze dan idd een plaat maken die ontzettend melodisch en harmonisch is zoals je zegt ( ómdat er riffjes en koortjes in zitten ? ) wat inhoud dat hun grootste hit gebaseerd is op een paar imho weinig interessante én bovendien gejatte akkoorden en riffs, en het ritmisch overweldigende er wat mij betreft redelijk af is luister ik liever naar andere bands. ik hoor dat ik de enige ben die er zo over denkt, maar dat maakt toch niet uit. ieder zn ding.
    prima dat jij het wel leuk vind daar hoor je me toch niet over klagen.
    maar ga niet zeggen dat ik het nog nooit gehoord heb.

    kijk vroeger dacht ik bij de peppers aan vette, ritmische geheel eigen, originele , aparte, vreemde, coole funk muziek. nu denk ik aan kinderlijke pop liedjes.

  9. #89
    drap
    Guest

    Standaard

    Met dat laatste zinnetje geloof ik eigenlijk niet meer dat je het album wel echt helemaal hebt gehoord, want je kan er niet verder naast zitten dan wat je beweerd over de inhoud van het album.

    Wat je ook zegt over wat je er niet sterk aan vindt, dat is geen waardeoordeel maar een inhoudelijk oordeel en is bezijdens de smaakkwestie. Of je er nu van houdt of niet, maar met name By the way en Stadium Arcadium gaan op alle fronten veel verder dan BSSM. Harmonisch, melodieus, etc. Nogmaals, prima dat je BSSM mooier vindt, maar je oordeel klopt niet in mijn ogen en doet er ook sterk op lijken dat je nog nooit het album in z'n volledigheid hebt geluisterd en je alleen maar uitgaat van de hitjes. Je legt zelfs de hits van toen en nu naast elkaar notabene.

    En dat jatten denkt zelfs Tom Petty heel anders over.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Grappig dat sommigen BSSM nu aanhalen als de "goeie oude" Peppers. Voor mij en mijn vrienden was dat het moment dat ze "commercieel" werden. Ik weet nog hoe teleurgesteld ik was toen ze opeens met Under the Bridge kwamen!
    Onzin natuurlijk, elke muzikant moet gewoon spelen wat-ie wil. (Hoewel ik nog steeds honderd keer liever Hump De Bump hoor dan zo'n ballad-met-koortjes van ze.)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top