Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 98

Discussie: peppers pikken

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djennik
    Tom Petty heeft nie echt veel om recht in zijn schoenen te staan...... Nog eens, alsmaar nieuwe akkoorden reeksen vinden gaat niet meer, zelfs mensen als de peppers, madonna, ... kunnen dat niet. Dus voor je met een vinger wijst naar iemand...
    toe maar
    Tom Petty is een coole guy die meer mooie liedjes en wereldhits geschreven heeft dan alle belgen bij mekaar haha

    kijk, natuurlijk kan je nieuwe akkoordreeksen maken. Nooit gehoord van John Cage, Zappa, Andriesen, Stockhausen?. Maar ja. Dan krijg je muziekstukken waar maar een enkeling iets van snapt. En popmuziek, het woord zegt het al, is voor grote groepen bedoeld. Dus moet je reeksen gebruiken waar grote groepen aan kunnen refereren. Das de kunst, bekende reeksen gebruiken met toch een inventieve twist er in. En soms gaat dat mis. Da's niet erg natuurlijk maar het mag best gezegd worden.

    Ik denk dat Petty die rechtszaak heeft laten zitten omdat hij van nabij meegemaakt had hoe zijn vriend George Harisson jaren lang om zo'n vermeend gevald gesued werd. Niet bewust gejat maar toch hetzelfde. Dat kan.
    Laatst gewijzigd door tmcm; 2 juli 2006 om 12:35
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  2. #32
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmcm
    Ik denk dat Petty die rechtszaak heeft laten zitten omdat hij van nabij meegemaakt had hoe zijn vriend George Harisson jaren lang om zo'n vermeend gevald gesued werd. Niet bewust gejat maar toch hetzelfde. Dat kan.
    Nee hoor. Tom Petty is er gewoon niet van overtuigt dat er enige opzet in het spel is. Staat een artikel in de Oor hierover

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Nee hoor. Tom Petty is er gewoon niet van overtuigt dat er enige opzet in het spel is. Staat een artikel in de Oor hierover
    Dat is dus precies wat ik zeg drap. Niet bewust maar toch hetzelfde.

    Niettemin kan je daarom rustig sue'en. Copyright schending heeft niks te maken met bewust of onbewust, alleen of het wel of geen schending is.

    Dat Petty niet sued is omdat hij een coole guy is en bepaald niet de typische amerikaanse dollar mentaliteit heeft. Hij is trouwens al een paar keer miljonair, dat helpt ook.
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  4. #34
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2006
    Locatie
    geen zaken mee
    Berichten
    13

    Standaard

    toe maar
    Tom Petty is een coole guy die meer mooie liedjes en wereldhits geschreven heeft dan alle belgen bij mekaar haha
    Idd belgen sucken in het maken van wereldmuziek. Nog nooit iemand echt doorgebroken. Hoewel Nailpin het niet slecht doet...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Locatie
    Zonhoven
    Berichten
    549

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djennik
    Idd belgen sucken in het maken van wereldmuziek. Nog nooit iemand echt doorgebroken. Hoewel Nailpin het niet slecht doet...
    Nailpin... hoe durf je. Ok... Jacques Brel vernoemen is misschien ook wat ver naar het verleden gegrepen, MAAR op Werchter 2006 was er de zondag ongelooflijk veel volk op de camping gebleven. Nailpin opende die dag, de perfecte kans om uit te slapen!!!!

    Toch handig als het lief van de lead-singer bij een van de belangrijkste sponsors werkt van een evenement.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    184

    Standaard

    idd qua doorbreken is België niet echt top, maar denk eens aan de Dewaele gebroers, deze zijn toch wel vrij beroemd ze. En dan nog, qua muziek vind ik België toch nog een trap hoger staan dan Nederland hoor. Denk maar eens aan:

    dEUS, Soulwax, Millionaire, A Brand, Hooverphonic,Buscemi, Arsenal, Funeral Dress, Novastar, Sioen, Gabriel Rios, Nailpin, Magnus, Zornik, An Pierle...

    Terwijl ik van de Nederlandse groepen eigelijk enkel deze ken:

    Anouk, Heideroosjes, Krezip, Blof, Kane, Within Temptation, Spinvis

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny V
    idd qua doorbreken is België niet echt top, maar denk eens aan de Dewaele gebroers, deze zijn toch wel vrij beroemd ze. En dan nog, qua muziek vind ik België toch nog een trap hoger staan dan Nederland hoor. Denk maar eens aan:

    dEUS, Soulwax, Millionaire, A Brand, Hooverphonic,Buscemi, Arsenal, Funeral Dress, Novastar, Sioen, Gabriel Rios, Nailpin, Magnus, Zornik, An Pierle...

    Terwijl ik van de Nederlandse groepen eigelijk enkel deze ken:

    Anouk, Heideroosjes, Krezip, Blof, Kane, Within Temptation, Spinvis
    Ik als Nederlander moet jou 100% gelijk geven. In Nederland is het een uitzondering als een bandje 'internationaal' klinkt en het is dikwijls een kloon van een al bestaande amerikaanse band. Belgische bandjes weten juist vaker iets origineels te brengen, en worden daarvoor ook geprezen door de internationale pers.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    Soulwax, ai you got me there

    niettemin, kwa internationale allure
    van Schokking Blue tot vogeltjedans...

    (daartussen in zit o.a 2Unlimmited, Golden Earring, Focus, Dance Squad, George Baker, Smurfen, Vengaboys...)
    Laatst gewijzigd door tmcm; 17 juli 2006 om 19:20
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  9. #39
    Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    32

    Standaard

    raar... want John Frusciante (gitarist van rhcp) zei in een intervieuw dat hij zelf het beginrifje heeft bedacht en dat ze daarmee verder zijn gegaan

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    ik vind het nummer er echt super op lijken, maar ook qua text(lay-out).
    de basslijn in dit nummer heeft echt heel veel weg van de peppers... het is niet iets wat ze zelf hebben verzonnen en wat er "toevallig" op lijkt.... dat je toevallig dezelfde accoorden hebt, maar ook nog dezelfde flow in een bassline...
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top