Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 98

Discussie: peppers pikken

  1. #21

    Standaard

    hmm, wat maakt het uit, zal alleen wel wat netter geweest zijn als ze vermeld hadden dat het bestaande melodie is .

    btw. top nummer

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 april 2004
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    5.426

    Standaard

    dit gedoe stelt de opmerking van Anthony - over de creativiteit waarmee John het refrein heeft geschreven en dat ie dat zelf nooit zo zou kunnen - in een heel ander licht
    nielsduursma: "je ziet eruit als een hippie en dat ben je ook min of meer"
    hoofd: "Een aap met een blauwe balzak, dat klinkt als Richwoodje!"
    Jeroen_TRC:"Richwoodje bijvoorbeeld is een goede gast die van geweldige muziek houdt maar een beetje autistische trekjes heeft"

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Valt me nog mee dat niemand zegt dat dat loopje op Purple Haze lijkt.

  4. #24

    Standaard

    Valt het niemand op dat het tempo van de twee nummers zo goed als hetzelfde is. Een beetje te toevallig lijkt mij
    There's no fun in fundamentalism.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    dat nummer van tom petty hebben ze versneld om beter te horen dat het gejat is :P origineel is een tikkie langzamer

  6. #26

    Standaard

    Ahh, owkeej, dat had ik nog niet door.
    There's no fun in fundamentalism.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sembo
    kunnen de peppers niet eens een eigen nummer zelf verzinnen.
    dat had ik nou echt niet gedacht
    ik denk dat de peppers wel meer credit verdienen dan dat

    doet me denken aan een uitspraak van Nick Lowe
    die zei "als iemand zegt, waar ken ik dat van".... dan denk ik, okee, back to the drawing board.

    iedereen die liedjes schrijft of uberhaupt iets maakt zal dat herkennen
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Man wat wordt er hier enorm afgegeven op de Peppers. Ik ken beide nummers goed en vind het totaal geen plagiaat. Het rifje lijkt wat op dat van Tom Petty maar die was ongetwijfeld niet de 1e die de akkoorden zo rangschikte. Wat ik verschrikkelijk vind in de hedendaagse muziek is autoplagiaat zoals Nickelback die steeds maar weer "How You Remind Me" op single uitbrengt onder een andere naam.
    Tippie voor een vergelijkend waren onderzoek: Anouk - R U Kiddin Me en The Police - So Lonely. Erg leuk gedaan van Anouk en ook helemaal niet erg dat je een ander nummer als basis voor je eigen nummertje gebruikt.
    Vote for Pedro!

  9. #29
    drap
    Guest

    Standaard

    Het laatste wat ik heb gelezen over deze zaak is dat Tom Petty de Peppers niet gaat aanklagen. Ook hij vindt dat de overeenkomst van akkoorden zo vaak gebeurt en niet met opzet is gebeurd. Hier het nummer van Petty. Ik vind 'm er voor geen meter oplijken persoonlijk

    http://www.youtube.com/watch?v=5JAVMy_gBvI

  10. #30
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2006
    Locatie
    geen zaken mee
    Berichten
    13

    Standaard

    Kijk je kan niet zomaar nieuwe reeksen akkoorden blijven uitvinden. Want dan wordt de muziek te ingewikkeld en enerverend. Kijk naar Eagle Eye Cherry (save tonight) en Iggy pop (the passenger). Zelfde akkoorden, heel het liedje door. Ooit al iemand gehoord die vond dat dat plagiaat was.

    De peppers zijn inventief genoeg om geen nummers te rippen. En het zou vrij dom zijn omdat te doen. Ze zijn goed bezig, hun nieuwe album is zalig, ... Nee serieus ik vind dat er velen onder jullie gwn naar het minste grijpen om met een beschuldigende vinger te wijzen.
    Ge zou is moeten weten hoeveel telefoons die manne krijge van mense die zeggen dat ze hun melodie gestolen hebben. En niet alleen de peppers. Hier in België heeft onlangs iemand Madonna aangeklaagd om dat ze vond dat een melodie in een liedje van madonna gestolen was uit een eigen lied.
    En zoals drap zegt, Tom Petty heeft nie echt veel om recht in zijn schoenen te staan. En btw er is veel plagiaat dat niet eens ontdekt wordt; Liedjes die gwn herschreven worden.

    Nog eens, alsmaar nieuwe akkoorden reeksen vinden gaat niet meer, zelfs mensen als de peppers, madonna, ... kunnen dat niet. Dus voor je met een vinger wijst naar iemand...
    Laatst gewijzigd door Djennik; 2 juli 2006 om 12:00 Reden: spelling

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top