Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Hybrid View

  1. #1
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard Koopadvies gitaren onder de 250 Euro

    Wat is de beste gitaar die je kan kopen wanneer je maximaal 250 Euro te besteden hebt. Plaats hier je tips, foto's en links.

  2. #2

    Standaard

    Als eerste gitaar moet je zeker de Yamahas proberen. Qua bespeelbaarheid en sound goeie waar voor zijn geld.
    Tweedehands en als gitaartjevoordegrap kan je zo'n triplex Framus met geschroefde hals en geschroefde brug proberen. Die gaan tussen de 30 en 100 euro op ebay en zijn verbazend goed voor fingerpicking.

  3. #3

    Standaard

    Mijn eerste akoestische gitaar is een Morgan.. kweet niet wat voor een.. maar hij speelt hartstikke fijn, wel een erg brede hals maar de snaren liggen er dicht op hij kostte iets van 99 euro d8 k
    Laatst gewijzigd door kim_mii; 23 juni 2006 om 16:21

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ik heb vanmiddag even zitten spelen op een Cruiser (B-merk van Crafter) semi akoestische gitaar. En ik vond dat het een behoorlijk volwassen gitaar was voor de €149 wat dat ding moest kosten. Ik heb hem ook even geprobeerd over een versterkertje (Ibanez Troubadour 20, prachtding voor €159), en het klonk echt best goed. Zo kun je dus voor nog geen €300 een compleet setje kopen. Echt wel een aanrader, vond ik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5

    Standaard

    Mijn eerste gitaar (merk/model) weet ik niet meer, was wel erg goedkoop iets van Hfl 100 nieuw. Dat was echt brandhout. Kast werd snel lelijk, scherpe frets, etc. Deze heb ik uiteindelijk weggeven aan mijn broer en volgens mij heeft hij hem weggegooid of opgestookt in de open haard.

    Mijn tweede gitaar heb ik (al weer 20 jaar geleden) van een vriend overgenomen toendertijd voor Hfl 50, en hij had hem ook al tweede hands. Dit is een Harmony Company spaanse gitaar (wel made in Korea, niet in USA). Modelnummer staat er niet op/in. Deze gitaar heb ik nog steeds.

    Ik moet zeggen, voor het geld is dat een geweldige koop geweest. Het is een prima gitaar, ziet er nog steeds goed uit (is ongeveer 25 jaar oud denk ik) en speelt gewoon comfortabel .

  6. #6

    Standaard

    Mijn eerste gitaar was een yamaha, heb ze nog steeds en zal ze nooit wegdoen. Speelt mooi en niet te duur.
    Ik heb me trouwens net een tweedehands bas gekocht van Yamaha en ook die bevalt me zeer goed!

    Fred

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    Ik heb een Cort nu, zeer goede en degelijke gitaar, mooie klank en makkelijk bespeelbaar + ze zien er erg mooi uit, het ook wil ook wat he

  8. #8

    Standaard

    Nog iemand een adviesje voor een nylonsnarige tot 150-200? Ik heb al wel eens de aan Alhambra voorbij zien komen, schijnen leuke dingen te zijn.

    Wil toch eens ee nnylon gaan proberen, maar heb geen idee hoe ze horen te klinken en voelen en spelen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enra Bekijk bericht
    Als € 250.-- je limiet is loont het de moeite op zoek te gaan naar een tweede hands. Een paar krasjes en butsjes mogen de pret niet drukken. Nieuw glimmen ze voor deze prijs net iets te heftig.
    Kijk naar een B-stock aanbieding, als nieuw maar niet meer in de originele verpakking


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    23 januari 2013
    Locatie
    Almere
    Berichten
    36

    Standaard

    Dit draadje is slechts 10 jaar oud. Hij zal intussen toch wel wat hebben?
    als je je vrouw kunt horen roepen, speel je niet hard genoeg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top