Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    vraagje Snijdende gitaarband

    Hallo ik ben Valentino 11 jaar en heb drie gitaren een Ibanez GRX 70 een samick Greg Bennet RL1 en een Samick les Paul. Door het gewicht van de gitaren krijg ik na een tijdje een naar gevoel aan mijn schouder.

    Ik was op zoek naar een extra brede gitaarband maar 60 euro is een beetje erg veel. Mijn vader sponsort niet alles.

    Nu heb ik een auto gordel kussentje rond de gitaar band gedaan en dit scheelt al wat het is zachter en iets breder. dan normaal.

    weet iemand waar je voor een normaal bedrag ongeveer 30 euro een zachte en extra brede gitaar band kunt kopen.

    Alvast bedankt

    Valentino.
    Mijn Gitaren zijn een Ibanez GRX70 , Samick lespaul artist edition, Samick: Royale RL-1 Greg Bennett . Mijn versterker is een Line 6 IV 30 watt

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zeer recent de Steph GT1532 aangeschaft , heerlijk zacht aan de binnenkant en lekker breed.

    http://www.rockpalace.com/product/St...ed-Strap-Black 39,95

  3. #3

    Standaard

    Een autogordel is ook een idee. Zal niet veel kosten bij de sloop denk? Op lengte knippen, moeder even lief aankijken en je hebt een tof en uniek ding.
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.742

    Standaard

    weet iemand waar je voor een normaal bedrag ongeveer 30 euro een zachte en extra brede gitaar band kunt kopen.

    Alvast bedankt

    Valentino.[/QUOTE] Ik moet nog ergens een heel brede hebben liggen.Vandaag ens zoeken...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Er staan vaak genoeg mooie banden op marktplaats te koop. Misschien is het de moeite waard om daar ook eens te kijken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Wat dacht je van deze: http://www.thomann.de/de/mobile_prod.html?AR=179940

    Leer, padded, 6 cm breed en dat voor maar 2 tientjes nieuw.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LemmyNL Bekijk bericht
    Een autogordel is ook een idee. Zal niet veel kosten bij de sloop denk? Op lengte knippen, moeder even lief aankijken en je hebt een tof en uniek ding.
    Nee, een autogordel is vergelijkbaar in breedte met die el chapo gitaarbanden die je vaak bij beginnerssets krijgt en heeft juist ook nogal de neiging om te "snijden". TS is juist op zoek naar iets wat breder en als het even kan ook zacht is. Little Jay komt al met een goede optie, al zou ik misshcien nog even doorzoeken naar iets van 7-8 cm breed. Het helpt sowieso al om een brede band te hebben in plaats van zo'n smal ding, zeker bij een zwaardere LP.
    Turn it up • Bring the noise

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Locatie
    Gooi
    Berichten
    752

    Standaard

    Flosdraad is ook comfy!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Even neuzen door Thomann.de, hun eigen merk en Harley Benton bieden veel keus voor weinig geld, ook 7-8 cm!

    Deze bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/de/mobile_prod.html?AR=179933

    Die heb ik zelf voor m'n Es333, ook geen lichte gitaar en bevalt uitstekend.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 3 februari 2013 om 13:41
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Ik heb voor 2 tientjes bij Key Music/Rock Palace een EBS strap gekocht, uit het materiaal van een autogordel, ik zocht eentje omdat ik vrij groot ben (1m83) en mijn gitaar graag heel laag hang. Die EBS strap gaat tot 1m80 maar is breed en is heel goed qua materiaal!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top