Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 77
  1. #1

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Op 2002-11-17 17:30, schreef Dila:
    Probeer maar alleen de positieve punten op te noemen :wink:
    zijn die er dan :razz: Eehm ik vind het niet echt goed klinken. De drum klinkt een beetje als zo'n jaren 70 rock 'n roll drum. De zang is slecht. De bas is vals. de gitaar gaat wel. Alleen dat deuntje van kumbaya mocht ook wel met wat vibrato's enz. gespeeld worden. En de gitaar in squa is vals. En de drum is niet echt strak. en dat tussensolootje in squa is vaaaals. Maar voor de rest zijn de opnamen niet heel slecht en klinkt het nog best leuk (helemaal als je de gitaren stemt :razz: )

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ibanez op 2002-11-17 18:30 ]</font>

  3. #3

    Standaard

    --

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    wat zei ik nou?

  5. #5

    Standaard

    ja als je te laf bent om kritiek onder ogen te zien, zet het dan niet hier neer!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Op 2002-11-17 18:23, schreef Ibanez:
    Op 2002-11-17 17:30, schreef Dila:
    Probeer maar alleen de positieve punten op te noemen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
    zijn die er dan &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> Eehm ik vind het niet echt goed klinken. De drum klinkt een beetje als zo'n jaren 70 rock 'n roll drum. De zang is slecht. De bas is vals. de gitaar gaat wel. Alleen dat deuntje van kumbaya mocht ook wel met wat vibrato's enz. gespeeld worden. En de gitaar in squa is vals. En de drum is niet echt strak. en dat tussensolootje in squa is vaaaals. Maar voor de rest zijn de opnamen niet heel slecht en klinkt het nog best leuk (helemaal als je de gitaren stemt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> )

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ibanez op 2002-11-17 18:30 ]</font>
    hé, Ik heb het geproduced jah! :wink:

    De gitaarsolo in Squa is expras "vals"... vandaar ook dat dat loopje maar 2 keer terug komt... want anders is het irritant en wél vals :razz:

    en wat het geluid betreft... Ik had de Opname levels iets te hoog ingsteld denk ik... ik ben maar een amateurtje met mijn 4-track :wink:

    en wat wil je... met 1 mic. en anderhalve dag... dan komt er geen perfect drumgeluid op... maar het moest een beetje DIY blijven. en dat is het idd gebleven.

    Maar eigenlijk vindt ik wel dat Kumbaya nog iets mist en wat verder kan ontwikkelen (2ex het thema misschien een octaaf hoger)

    En het stemmen was idd een groot probleem. het duurde echt een tijdje voordat de gitaar goed gestemt was. de bas is trouwens later opgenomen en misschien alweer licht ontstemt geraakt. het is een beetje snelsnel gegaan.
    Verder is de gitaar in een moeite door voor alle liedjes achter elkaar op de band gegooid. met weinig pauze tussendoor. dus niet tussendoor nog even gestemd enzo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    probeer eens wat minder hier op te zitten en wat vaker te oefenen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Uhm nee sorry echt drie keer niets. De timing is niet goed de partijen worden niet goed beheerst en het geluid is absoluut niet iets wat ik mooi kan noemen. Dat squa is wel blij op zich.
    Maar leg het eens naast een professionele opname en dan even door het geluid heen luisteren. Jullie hebben er geloof ik schijt aan of iets goed gespeeld wordt. Je hoort heel veel bijgeluiden bij de gitaar en verkeerde timing. Het klinkt alsof je je vingers met moeite goed in de hokjes krijgt en dat luisterd niet lekker en vaak demp je de perongeluk een noot en sla je die weer opnieuw aan. De bas timed niet echt lekker de drum past er niet onder die loopt er naast of de rest van de band loopt naast de drum. Tja sorry maar meer oefenen en stel even wat hogere eisen aan je spel. Kijk dat je het voor de lol doet is natuurlijk oke maar het moet ook nog een beetje lekker klinken. Als je een keer iets met zijn allen perfect speelt geeft dat een veel grotere kick dan gewoon een beetje aan te klooien. Kijk als je iets perfect speelt zal het publiek hoogstends kunnen zeggen het is niet mijn smaak en niet het is een slechte band. Maar als jullie zo veel lol hebben zou ik gewoon doorgaan op deze manier, maar ik zal niet zo gaan optreden.
    Dus als jullie gewoon veel gaan oefenen en hoge eisen stellen dan komt het wel goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    Dapper dat je dit durft te laten horen en beoordelen. Aangezien je alleen positieve reacties wilt horen zou ik zeggen: luister naar de overige reacties. Die zijn best positief te noemen al hoor je misschien niet wat je wilt horen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Even 2 kleine vraagjes:
    -Wat vinden jullie er zelf van
    -Heeft de zanger een drankprobleem (zo ja, vraag hem dan ofdat ie zich erna volgooit met bier en niet ervoor. Zo nee, laat em dan niet zingen).

    Probeer het de volgende keer goed af te maken voordat je het online zet. Een werkstuk lever je ook niet halfafgemaakt. Dan weet je ook zeker dat je er een onvoldoende voor krijgt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top