Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: peavey bandit 112

  1. #1

    Standaard

    mensen, ik heb ontdekt da de distortion van de bandit 112 best wel te pruimen is!!!

    heb dus geen distortionpedaal meer nodig!!
    alleen feedback bij pauzes is vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor??

    thanx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Ff volume van je gitaar uitdraaien, of naar je clean switchen.

  3. #3

    Standaard

    jama soms is da zo ene slag dak moet doen me een kei kleine pauze tussen, en dan zou da normaal zo zuiver moeten zijn en dus ni met die feedback erdoor. dus aan en uit is geen oplossing omda die pauzes te kort zijn.
    alhoewel dat die feedback bij nen fade-out wel supervet is :wink:

    iemand een oplossing?



  4. #4

    Standaard

    ja... zet dat kutding gewoon UIT

  5. #5

    Standaard

    Die distortion is ook heel OK. Het is alleen helemaal niet "hip" om te zeggen dat je uit een transistorversterker een goede scheur zal kunnen halen. Je maakt jezelf dus niet populair :wink:

  6. #6

    Standaard

    idd heb ik precies gemerkt,maar wat is daar uiteindelijk mis mee? ik bedoel ze zitten hier constant te zeggen da ge gewoon moet luisteren naar wa da ge goe vind. En als ik da da doe, dan mag ik toch wel zeggen da kik da wél ne goeie distortion vind! wa de rest dan ook maar zegt.
    maar ik wou gewoon maar weten hoe da ge diee feedback eruit kon halen.
    Misschien met equaliser?

    maar afin, als iedereen hier dan toch tegen de transistors is, kan ik mss beter nimeer vragen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Iets gain er uit draaien. Je zou noise gates kunnen gebruiken maar die killen ook gelijk je signaal. meestal is er niets te doen aan dit soort dingen. Optie; betere versterker kopen..


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    In je versterker zit de toonregeling, hiermee kun je bepaalde gebieden (wel beperkt) meer of minder versterken. De hoeveelheid feeback heeft hier ook mee te maken. Probeer verschillende instellingen kwa toonregeling om het gevoeligste gebied te elimineren (min of meer). Ook kun je een iets andere positie t.o.v. je versterker proberen. Loop tijdens de feedback eens heen en weer op zoek naar een "dode" plek. Dit blijft natuurlijk relatief door wisselend volume, tenzij je amp gewoon altijd op 12 staat. :smile:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    515

    Standaard

    Trouwens: gefeliciteerd dat je tevreden bent. Zelf heb ik een transtube en (soms) vind ik dat ook best wel redelijk klinken. Nah ja, hoewel ehmmmm. Het hangt ook erg van m'n stemming af, ook wel dus.
    Anyway als je maar gelukkig bent. :smile:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Op 2002-11-17 21:12, schreef timmmmm:
    idd heb ik precies gemerkt,maar wat is daar uiteindelijk mis mee? ik bedoel ze zitten hier constant te zeggen da ge gewoon moet luisteren naar wa da ge goe vind. En als ik da da doe, dan mag ik toch wel zeggen da kik da wél ne goeie distortion vind! wa de rest dan ook maar zegt.
    maar ik wou gewoon maar weten hoe da ge diee feedback eruit kon halen.
    Misschien met equaliser?

    maar afin, als iedereen hier dan toch tegen de transistors is, kan ik mss beter nimeer vragen.
    Het is natuurlijk prachtig als je er helemaal tevreden mee bent hoor, maar eventjes een vraagje, heb je zelf wel eens een buizenversterker gehad?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top