Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 290 van 341 EersteEerste ... 190240280288289290291292300340 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.891 t/m 2.900 van 3402
  1. #2891

    Standaard

    ik heb opeens na het schoonmaken vreemde vegen in de lak van mijn telecaster, iemand enig idee?? (zie hierboven) Vroeger nooit last van, maar de tele heeft een tijdje in zijn koffer gezeten (+/- 3 jaar), dacht maak hem weereens lekker schoon, nieuwe snaren erop, etc, maar toen kreeg ik dus dit..... thanks voor de hulp!
    Joris
    Fender Telecaster 1976
    Fender Stratocaster 1997
    Gibson Les Paul Classic 1960 1995

  2. #2892
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard




    Mijn Hornbach tele is klaar.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #2893
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard



    Had eerder al een plaatje gepost. Nu ff een stukje opgenomen. Eigenlijk heb je met een tonepotmeter en de plaatsing van je hand genoeg aan 1 element. Dat zo'n simpel gitaartje best veelzijdig kan zijn had ik niet verwacht.

    John van 3 jaar doet ook nog ff een CID-je tussendoor. :-)
    147-c Guitars

  4. #2894
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisg Bekijk bericht
    Hier dan ook een foto van mijn telecaster, hij is uit 1976 en volgens mij totaal niet standaard. Heb hem zelf zo'n 26 jaar geleden uit Toronto meegenomen.


    Wel een klein probleem op dit moment, de brug pickup doet het niet, hij heeft een paar jaar in zijn koffer geslapen, en toen ik hem laatst schoonmaakte, kwamen er allemaal vegen in de lak die ik er niet meer uit krijg....iemand een idee?


    Groeten Joris

    Is het nitrocellulose lak? en met welk product heb je de gitaarbody "schoongemaakt"?

  5. #2895
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Aalst, Belgica
    Berichten
    959

    Standaard



    Mijn geliefde tele onder constructie heb de stap genomen om ze eens een volledige make-over te geven. Ten eerste wilde ik een nieuwe slagplaat die ik wat heb aangepast, omdat ik de originele eigenlijk niet zo mooi vind qua vorm. Omdat ik nu een open stukje boven mijn fretboard heb, komt daar een 3wegs-mustang-switch. Verder werd mijn hals volledig onder handen genomen; een stuk rechter gezet (ik speelde blijkbaar op een longbow), frets afgevlakt en lak van de toets. Nieuwe brugzadels. En vooral volledig nieuwe electronica, aangepast aan wat ik het liefst heb. Nomnom

  6. #2896

    Standaard

    Hoi Barno! Ik weet niet precies wat voor een lak het is, heb de gitaar schoongemaakt met Dunlop Gitaar polish, werd een zooitje, toen met Glassex....zag je als het ware de druppels als wazige afdrukken achterblijven op de gitaar! Toen met een warm sopje en groene zeep...werd er niet beter op, toen maar weer met Dunlop met als resultaat de foto's..... maar gisteren schoongemaakt met een Gibson guitar polish en een schone stofdoek.....veel poetsen en opeens...... prachtig glimmend resultaat! Ik ben in ieder geval blij!

    Iets anders, heeft iemand een idee wat voor een Telecaster ik heb?? Ik heb nog nooit iets vergelijkends kunnen vinden!
    Joris
    Fender Telecaster 1976
    Fender Stratocaster 1997
    Gibson Les Paul Classic 1960 1995

  7. #2897
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisg Bekijk bericht
    Iets anders, heeft iemand een idee wat voor een Telecaster ik heb?? Ik heb nog nooit iets vergelijkends kunnen vinden!
    Op m'n iPhone kan ik de details niet goed zien, maar waarschijnlijk is het gewoon een normale, standaard telecaster, die door een eerdere eigenaar naar zijn wensen is gemodificeerd. En dat heeft ie best rigoureus gedaan. :-)

  8. #2898

    Talking

    Nu ga ik waarschijnlijk iets stoms vragen, maar aangezien ik nog geen exemplaar zelf heb kunnen testen...
    Is dat V nek profiel van de Baja telecaster alleen weggelegd voor mensen met grote handen? 't is dat ik zelf niet al te groot ben, en tot nu toe heb ik alleen gespeeld op een gitaar met C nek profiel (Godin Detour).

    Ik ben op zoek naar een tele, en tot nu toe ligt de American Standard 2012 in pole position vanwege de goede ergonomie en de pickups (die dezelfde zijn als in de Baja). Maar de Baja spreekt me ook wel aan vanwege de S1 switch, die wil ik zeker eens aan de tand voelen.

    De American Deluxe heb ik ook al getest (ook vanwege de S1 switch), maar de N3 pickups spreken mij niet aan. 't is geen slechte gitaar, verre van, maar de pickups zijn gewoon niet mijn ding blijkbaar.
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  9. #2899
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Een V neck is juist voor mensen met kleinere handen heel prettig; geeft support in de handpalm zonder dik aan te voelen.

  10. #2900

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Een V neck is juist voor mensen met kleinere handen heel prettig; geeft support in de handpalm zonder dik aan te voelen.
    Goed om weten, bedankt voor de info

    Als ik nu nog eens (Belgische) winkel vond waar het ding effectief in stock is (zoals hun websites beloven *zucht*)...
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top