Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 340 van 341 EersteEerste ... 240290330338339340341 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.391 t/m 3.400 van 3402
  1. #3391
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent Bekijk bericht
    Kanonne, wat een mooie bak zeg!
    Thanks en hij klinkt ook nog eens goed , meer 60's zeg maar. Ik heb gekozen voor stalen zadels en volgens mij heb ik nu meer mids dan met messing. Ben ook zeer te spreken over de Bare Knuckles.

  2. #3392
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Zo, even dit topic reanimeren!


    Dit zijn mijn Telecasters. Even vertellen van links naar rechts wat precies wat is.

    - Fender Telecaster Standard HH
    Het enige wat hieraan gebeurd is zijn de kapjes over de elementen heen.

    - Fender Roadworn Telecaster
    Heb ik al een hele tijd. Er fijne gitaar.

    - Squier Telecaster
    Deze is in 1994 gemaakt in Korea. Dunnere, multiplex body, maar nadat ik er een setje DiMarzio Twang Kings in heb gezet klinkt -ie erg goed. Er zitten ook Kluson tuners en een nieuwe brug op. Dit was mijn eerste gitaar, toen ik tien jaar was. Daar na heeft hij 17 jaar op de kast bij mijn oom gelegen en heb ik hem sinds vorig jaar weer terug. Dient nu als een backup voor mijn Roadworn.

    - Partscaster
    Speciaal in elkaar gezet voor de cabaretvoorstelling waar ik in speel. '86 Japanse Squier neck en body van Ebay die ik fluor geel heb gespoten om het decor van de show te accommoderen. Zitten Seymour Duncan Lipstick elementen in, een Wilkinson brug en oudere (ik denk ook jaren tachtig) Fender tuners.

  3. #3393
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wauw, kek kleurtje, dat geel!

  4. #3394
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Eentje daarvan heeft sowieso een Bigsby nodig. Because reasons!

    Anyway, het dynamische duo hier:



    Squier Classic Vibe Custom, pickups vervangen door GFS '63, hals vervangen door die van een Classic '50. Zou er op termijn nog een DeArmond Dynasonic in de halspositie durven lepelen (er is een humbuckerfrezing aanwezig, dus gewoon even uitdiepen).
    Fender Classic '60, pickups vervangen door Antiquity II's, besnaard met LaBella flatwounds, voor een instant soul-klank
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #3395
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Altijd baas boven baas hé ! Mooie set, Fingers!!!

  6. #3396
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Die Classic Vibe ziet er echt erg sjiek uit.

  7. #3397
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Altijd baas boven baas hé ! Mooie set, Fingers!!!
    Ik vind ze alle zes geil. Die twee van Fingers en die vier van jou. Maar het scheelt ook dat ik weet hoe godvergeten lekker jij speelt, waardoor ik jou die gele vergeef. Sterker, in jouw handen wordt die gele vanzelf geil genoeg om er last van GAS van te krijgen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #3398
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zweet. Maar dat effect is prima met chemicaliën na te bootsen. Als je gaat zoeken dan gaat er een wereld voor je open. Ik ben daar een beetje ingedoken omdat ik wilde weten hoe Trussart dat precies aanpakte.
    Het verbaast me dat Gibson bij zijn goldtop relics nooit die kant op is gegaan want bijna al die Goltops zijn groen uitgeslagen. Te weinig kennis denk ik. Van Fender heb ik wel gold relics gezien waar ze kwistig met de groen pot kliederden maar echt totaal ongeloofwaardig.

    De echte of de fakert, niet zo moeilijk he...

    Aaaaaaaah wat kut nou weer.... Weet je, je had hier in Wijchen, bij Nijmegen, een bedrijf dat verf, lak en coatings fabriceerde voor gebruik bij (bijvoorbeeld) beeldhouwwerken van een goedkoper materiaal, zoals hout, papier, steen, etc. en die verf had het uiterlijk van goud, brons, zilver en wat meer van dat werk. Maar, en dat was hun niche, de verf die ze produceerden had niet alleen de kleur van goud, brons of zilver, maar tevens de werking van goud, brons of zilver. M.a.w., je spoot een spuitbusje brons op een gipsen tuinbeeld en na enige tijd ontstond vanzelf de vergroening en andere typische verkleuringen van al dit soort materiaal.
    Ik heb enkele resultaten gezien en die waren echt verbluffend!!!
    Ik heb toen overwogen wat bussen in te slaan voor een gitaarprojectje. Alleen, ik hád op dat moment geen gitaarprojectje en dus heb ik het nooit gekocht.

    Maar nu is het probleem:
    - dat de niche te klein was en derhalve niet lonend (ze hebben onwaarschijnlijk veel aan ontwikkelingskosten gemaakt). Grote kans dus dat het bedrijf niet meer bestaat.
    - dat wanneer het bedrijf nog steeds bestaat, ze verhuist zijn, want ik kan er niets over terug vinden. Misschien is een of andere investeerder er met hun producten vandoor gegaan in een mij niet bekend bedrijf.
    - dat ik geen idee heb hoe dat bedrijf heette, waar ze precies zaten (adres), onder welke naam hun product verkocht werd, waardoor het schier onmogelijk geworden is om te achterhalen waar ik het in vredesnaam over heb!

    Stel dat bovengenoemde problemen niet zouden bestaan, dan zouden wij de perfect ogende metaal-achtige gitaren kunnen bewerken en assembleren. Hoe geil zou dat geweest zijn? Een Trussart tele zou je makkelijk van hout kunnen maken (niet de geperforeerde modellen uiteraard, maar da's logisch).

    Het kan allemaal nog steeds natuurlijk, maar dan met chemicaliën, of met schildertrucjes..., een veel ingewikkelder proces. De verf waaraan ik refereerde deed dat allemaal vanzelf, op een natuurlijke wijze, puur door veroudering en door de wijze van gebruik. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Het was echt magisch spul!
    maar ja, daar heb jij en ik dus geen kut meer aan. Sorry.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #3399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Eentje daarvan heeft sowieso een Bigsby nodig. Because reasons!

    Anyway, het dynamische duo hier:



    Squier Classic Vibe Custom, pickups vervangen door GFS '63, hals vervangen door die van een Classic '50. Zou er op termijn nog een DeArmond Dynasonic in de halspositie durven lepelen (er is een humbuckerfrezing aanwezig, dus gewoon even uitdiepen).
    Fender Classic '60, pickups vervangen door Antiquity II's, besnaard met LaBella flatwounds, voor een instant soul-klank
    Soms moet je ook dingen leren die je allang weet. Vervang je, door ik.
    Mijn enige Tele is een Hohner TE prinz.
    Daar zal ik ook een keer flatwounds op leggen. Perfect idee vriend, thanks!!

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #3400
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wegens kleine verandering en een topic even nieuw leven inblazen:



    Dimarzio Super Distortion in de brug en Air Classic in de nek positie (en zo blijf je bezig...). Blijft m'n werkpaardje, die met zekerheid nooit meer weggaat. Ja, ik weet het, ik ben geen fotograaf...
    Laatst gewijzigd door Brum; 27 maart 2018 om 13:59

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top