Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1

    Standaard Tokai Japan----zware problemen met kwaliteit?

    Hey allemaal, nieuw hier enzo. Ik wil een Tokai kopen maar na veel internetten dit gevonden en ik wilde weten wat jullie ervan denken?

    Het schijnt dat Ishibashi, 1 van de beste en grootste dealers, niet meer Tokai's wil verkopen omdat ze niet te spreken zijn over de kwaliteit van de laatste tijd. Ze stuurden meerdere Tokai's terug en moesten sommige klanten laten wachten totdat ze er 1 ontvingen van Tokai die ok was. Ishibashi heeft Tokai meerdere malen op de vingers getikt en gevraagd om beter op te letten met quality control, maar Tokai bleef de slecht afgewerkte MIJ gitaren sturen, met dit nu dus als resultaat. Tokai gedumpt.

    Zie onder, een voorbeeld email dat ze nu naar klanten sturen die vragen naar een Tokai:

    Firstly, please note our situation. We do not have any Tokai guitar in
    stock. We handle it only in case a customer place an order.
    Secondly, a craftsmanship of Tokai is not superb. We have often seen a
    dent or a scratch or a defective finish work on their guitar although it
    just comes from the manufacturer. We do not accept returning for those
    reasons.

    The craftsmanship of Tokai used to be good. The current products are not.
    We have repeatedly advised Tokai to improve the quality but there has
    been no improvement.
    Tokai does not make their guitars in a large quantity. Also, we obtain
    a Tokai item through a supplier. We cannot choose a good one from a few
    units. To sell a Tokai item bothers us.
    Those are reasons why we do not sell a Tokai item at our stores.
    Dit komt dus net 3 weken nadat een Nederlander op de Tokai forum een MIJ Tokai had ontvangen met van alles en nog wat eraan mankeert. Ik heb met hem via PM er in het kort over gepraat omdat ik juist een Tokai LS85 wilde kopen via Ishibashi. Je kan erover lezen met foto's op pagina 2, hier:

    http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=5954

    Iemand ervaringen met Tokais van de laatste 4-5 maanden? Ishibashi zegt dat ze wel wat exemplaren hebben opgestuurd die ok waren, maar die waren geselecteerd uit de vele die ze terug hadden gestuurd

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb geen problemen met die van mij, het kan natuurlijk best dat er wat slechte tokais rondzwerven maar ik (en velen met mij) hebben tot nu toe blijkbaar geluk gehad met de MIJ Tokai's die we gekocht hebben.

    Het vervelende is wel dat er geen nederlandse dealers zijn en dat je niet de kans hebt die dingen uit te proberen, hierdoor loop je het risico een minder exemplaar via het internet tegen het lijf te lopen
    life sucks and then you die

  3. #3

    Angry

    En het ergste is dat ze de Breezy Sound, de rosewood tele, kennelijk ook niet meer in hun portefeuille hebben. Wat een shitzooi
    Until you're a hero
    You're a zero

  4. #4

    Standaard

    ik heb er een uit oktober 2005 .

    alles perfect inorde SUPER KWALITEIT echt waar!!.

    deze is dus voor de dip periode gemaakt neem ik aan.

  5. #5

    Standaard

    ik schrik van dat slechte exemplaar op het tokai forum.

    wat heeft die gozer ONGELOOFELIJK VEEL pech gehad.

    Aan die vanmij is echt niks te bekennen , speelt geweldig en klinkt fantastisch.

    heb hem vergeleken met GIB bij feedback. wie vertelt mij de verschillen?? De afwerking is top ook de bespeelbaarheid van de hals is fantastisch.

    al zit ik wel te denken aan andere pickups >> een paar pro dingen ( Seymour Duncans ofzo)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.381

    Standaard

    Tja, klinkt als de rotte appel. kan er weinig van zeggen behalve, 't gebeurt soms.. kennelijk..

    Zijn op dit forum ook mensen die reuze enthousiast zijn over hun Burny LP.
    Die ik kreeg ('95 ofzo..) was ook volmaakt, behalve dat de brug een halve centimeter verkeerd geplaatst & dus gefreesd was.

  7. #7

    Standaard

    Hoi Sander, ja dat is mijn Tokai dus. Ik ben inmiddels gebanned op Tokai forum omdat volgens de admin daar hij overspoeld werd met emails dat hij mij moest bannen en alle topics over de kwaliteitsproblemen moest sluiten, want het was slecht voor de image and biz.

    Een paar dealers zitten ook op dat forum trouwens die alles probeerden te saboteren, inclusief de dealer waar ik hem van heb gekocht (!). Hij moet daar een lid zijn want zodra ik erover had gepost emailde hij mij of ik dat topic wilde verwijderen, zonder dat ik hem had gezegd dat ik daar had gepost. Ook de Tokai importeur zat erbij, dus dit is allemaal erger dan je denkt.

    Ik heb de defecte Tokai nog steeds want de dealer doet alsof ze niet bestaan en de importeur die ook heeft gelogen heeft me vandaag gemailt dat ik nog 2 weken moet wachten. Hij had me een vervanging aangeboden nadat ik het op de Tokai forum had geplaatst. En die vervanging zou begin deze week verstuurd worden, maar het is dus 2 weken uitgesteld zonder toereikende uitleg.

    Trouwens, het klopt, Ishibashi wil geen Tokai's meer verkopen vanwege dit soort gevallen dus.

    Ik ben het beu, het is nu al een maand aan de gang en ik ga het direct naar Tokai Japan sturen met alle emails, posts etc van mij, de dealer en importeur (die beiden meerdere malen hebben gelogen zwart op wit). Kijken wat zij zeggen. Ze reageren niet op emails of fax dus moet het maar per post.

    Weet iemand hoeveel me dat gaat kosten en wat het adres precies is?
    Laatst gewijzigd door Tokaic; 15 juni 2006 om 20:07

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    983

    Standaard

    hey echt jammer dat het zo gelopen is ..

    ik heb deze site gevonden
    http://www2.wbs.ne.jp/~tokai/

    daar staat een adres op van de Tokai Guitar Company.

    je zou ze ook een een mail kunnen sturen met de vraag wie de imprteur is deze buurt is .. omdat je ze wil verkopen in je winkel, weten zij veel.

    kijken of ze dan wel reageren.
    succes
    www.lssz.fr / laissez.faire

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Mooi he, die moderne maffia
    Onder de streep.

  10. #10

    Standaard

    @ tokaic

    heel erg voor je allemaal MAAR ik heb een tokai ls85 en dat is een geweldigg ding!! komt zeer goed mee met elke gibson.

    dus je hebt gewoon pech. dat je een rotte appel hebt.

    wel zeer triest van importeur / verkoper.

    had er dan een via gottfried schmid gekocht. hij heeft aleen maar goeie exemplaren. net zo als die van mij.

    niet via zo'n onbetrouwbare britse webshop. je betaalt er de hoofdprijs en de service is ruk. zoas je maar ziet.
    Gear:

    Guitars:

    * Tokai M.i.J. LS85 Brownburst *
    * London City Spitfire strat ( GFS pickups) *

    Amp(s)

    * Roland Cube 30 *

    To be continued....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top