Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Handwired Marshall

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard Handwired Marshall

    Waar kan ik meer info vinden over het al dan niet origineel zijn van jaren 70 Marshalls? Tot welk jaar werden ze ptp gemaakt? Ik dacht ergens tot begin jaren 70? Is er een prijsverschil tussen de ptp's en de printplaten versies?

    groeten en bedankt
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  2. #2

    Standaard

    www.plexipalace.com

    Tot ik meen 73 of 74 PTP, daarna printplaat.

    Ja er is prijsverschil.

    De printplaat versies klinken ook supergoed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Rond '73 is men begonnen met printplaten, enkele uit '74 zijn ook nog zonder printplaat gemaakt.
    Had laatst trouwens wat info gekregen over 'n zledzame eind jaren 60 Marshall pa-top die al 'n printplaat had (origineel).

    De prijzen van de pre '74 Marshalls liggen hoger (en de spanningen ook ), vergis je niet in de wat warmer klinkende eind jaren 70 modellen qua klank.

    P-t-p is iets sneller te servicen/tweaken in zulke Marshalls maar zelfs 'n printplaat in zo'n amp hoeft voor de meeste techs geen probleem te zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Bedankt voor de info.

    en wat zijn de gangbare prijzen voor een ptp jmp 50 en 100 watt? Ervan uitgaande dat hij origineel en in goede staat is.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    [QUOTE=Chris Winsemius

    De prijzen van de pre '74 Marshalls liggen hoger (en de spanningen ook ), vergis je niet in de wat warmer klinkende eind jaren 70 modellen qua klank.

    [/QUOTE]

    ben geen tech, wat geeft dat naar sound? duurzaamheid van lampen en transfo?

    En verder, waar op letten bij aankoop?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Ben zelf niet zon echte marshall man maar deze site is wel echt leuk voor de tech en evt aankomend bezitter van oude Marshalls

    Check out :

    http://marstran.com/

    Van veel modellen ook het binnen werk ook handig als je wilt zien of de door jou fel begeerde amp origineel is incl trafo en andere relevante info SUPER

    Succes

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    In het verlengde van deze vraag: ik weet dat de JCM 800 series uit de jaren 80 komen (en allemaal een printplaat hebben :-)) maar... wanneer zijn ze begonnen met bouwen? Is dat echt in 1980 geweest? En ik heb een vriend die beweert dat z'n JCM800 uit 1990 komt. Kan dat nog, of is exacht in 1990 de JCM900 gebouwd en is de produktie van de JCM800 gestopt?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Google is mijn vriend

    http://www.legendarytones.com/marshall2c.htm

    Volgens een aantal sites gebouwd vanaf 1981 tot 1990.
    Ik heb een Marshall JCM800 gehad type 2203 bj 1983.
    Verkocht in 2004.
    Vriendelijke groet,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    [QUOTE]

    "De prijzen van de pre '74 Marshalls liggen hoger (en de spanningen ook ), vergis je niet in de wat warmer klinkende eind jaren 70 modellen qua klank."

    ben geen tech, wat geeft dat naar sound? duurzaamheid van lampen en transfo?

    En verder, waar op letten bij aankoop?[QUOTE]

    Lagere spanning: meestal warmere sound.
    Bij aankoop letten op:
    brom, nieuwe buizen en elko's ("bekertjes" op het chassis en 2 op de printplaat, rechts dus ver van de inputs vandaan). Kraken v/d regelaars (duidt meetsal op lekkende condensatoren).
    Sound.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Hmmm heb een keer een jcm900 gehad (yep in mijn foute jaren) en die potmeters kraakten ook als jewelste was echt geen condensator die lekte

    Kan dus ook gewoon de potmeter zijn vooral bij marshall .......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top