Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: Handwired Marshall

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    Mijn gitaarmakker, die aardig wat van Marshalls kent, was erbij en hij vond het wel vreemd dat het de originele elco's waren, maar dat niets erop wees dat ze aan vervanging toe zijn. Niet gebombeerd noch iets met de sound...

    Live ziet hij er alvast mooier uit.

    Ik heb ooit een 1987 uit 1976 gehad en het lijkt me alsof die groter was. Optisch bedrog???
    Dit is 'n small-box als die andere veel groter was (ben nog met de koffie bezig ). De 50 Watters werden tot 'n bepaald moment in kleinere behuizing gemaakt, daarna in dezelfde kasten als de 100 Watters.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    Live ziet hij er alvast mooier uit. En het heeft toch iets hoor, zo'n ouwe Marshall. Maar hij is wel gekocht om mee te rocken!

    Nu nog een cabje. Suggesties welkom. IK moet, wegens praktische overwegingen, het met een 2*12 stellen. Ik speel classic rock, maar ook wat softere poprockstuff, eens funky-achtig (ja, dat klinkt ook lekker op de Marshall!), maar ook nieuwere dingen als qotsa, Peppers... Onze band bestaat uit bas, drum, zang en ik als gitarist, dus écht luid moet ie niet.
    Greenbacks! Ik wist niet wat ik hoorde toen ik m'n superlead, na eerst over andere cabs gespeeld te hebben, op m'n 70's 1935b(4x12) met blackbacks aansloot.

    Wel lastig met wattages van speakers vs amp though.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Ik zie maar een foto en het is alleen de buitenkant maar ......

    Maak je nog fotos van de binnen kant ook graag ook even de trafos en de componenten.

    Dan zien we tenminste wat

    Succes

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    foto's wordt voor gezorgd. Maar de amp staat nog bij mn makker die alles nog eens goed gaat checken.

    en een 2*12 cabje met greenbacks... vormt dat geen probleem met het vermogen?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Hmmm 40 tot 50 W bij een frisse amp en die green backs zijn die dan oud of nieuw ????

    Nieuw ken net
    Oud kan ook maar op het randje

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2002
    Locatie
    capelle ad ijssel
    Berichten
    586

    Standaard

    er moet toch iemand zijn die die ouwe PTP marshalls na kan bouwen voor een prikkie... weten jullie iemand?

  7. #27

    Standaard

    Het kan goedkoper voor plexi clonen, maar als je gewoon een 70's ptp bak zoekt is t denk ik cheaper om gewoon the real deal te kopen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    vorige week stond er op ebay.de een sound city, volledig herwerkt naar plexi specs. 14 dagen money-back-warranty als hij niet zo zou klinken en bovendien 6 maand garantie op technische mankementen. Is maar 256 euro gegaan. Ik werd op het laatste nippertje overboden..SHIT...
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  9. #29
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsvandenberg
    allereerst gefeliciteerd!

    nu ben ik ook in het bezit van een oude marshall bak, wel iets minder oud namelijk uit 1980. En vraag mij eigenlijk hetzelfde af. Hoe kan ik zien of horen of mijn elco's of filtercaps vervangen moeten worden? ik ben een rookie op het gebied van electronica en geef dat graag toe, dus als jullie een adres weten van iemand in de omgeving van eindhoven die hier verstand van heeft.. graag! Of is er iemand op het forum hier die een keer naar mn amp wil kijken. Natuurlijk gewoon tegen betaling. Hier geef ik namelijk liever mn geld aan uit dan aan een Amptech omdat de meeste mensen hier aangeven dat ze echt liefde hebben voor de apparatuur.
    Het beste is, om de lekstroom van je elko's te meten.
    Maar da's nogal gedoe voor 'n rookie en dat vroeg je ook niet,dus:
    Horen:
    Als je versterker erg bromt, kan dat veroorzaakt worden door oude elko's.
    Zien:
    De aansluitingen van je elko zitten op een rubber plaatje.
    Als dit plaatje bol staat en/of er zit een bobbeltje op, dan duidt ook dat
    meestal op vergevorderde ouderdom.

    Ik zou graag 'es naar je amp kijken, maar ja, ik zit in Rotjeknor...

    Succes,

    Frits

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    vorige week stond er op ebay.de een sound city, volledig herwerkt naar plexi specs. 14 dagen money-back-warranty als hij niet zo zou klinken en bovendien 6 maand garantie op technische mankementen. Is maar 256 euro gegaan. Ik werd op het laatste nippertje overboden..SHIT...
    Weet je toevallig of dat met dezelfde Partidgetrafo`s is of hebben ze die ook vervangen?
    Iemand enig idee hoeveel volt die Partridgetrafo`s van een L100 leveren?
    Rond de 460V zou mooi zijn.
    Laatst gewijzigd door 1959SLP; 7 juni 2006 om 16:11

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top