Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: Handwired Marshall

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    ja kan ook!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Thx guys! Gewapend met jullie info en 2 stel oren (gitaarmaat was erbij) ben ik op bezoek geweest bij een Marshall JMP50 van 1973.

    Uiteindelijk bleek hij goed origineel te zijn en van 1971. Geen gekraak, geen gebrom, veel power, veel dynamiek, maar idd. het dikke, vette, warme was er mss niet helemaal. Alhoewel ik op het 2de kanaal een mooi, vol en warm clean hoorde. De dikke vette disto was wat zoeken, maar uiteindelijk vond ik mijn gedacht en heb hem gekocht.

    De elco's zouden nog origineel zijn of minstens elco's zoals er origineel in zaten. Hoe weet ik of ze aan vervanging toe zijn?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  3. #13

    Standaard

    allereerst gefeliciteerd!

    nu ben ik ook in het bezit van een oude marshall bak, wel iets minder oud namelijk uit 1980. En vraag mij eigenlijk hetzelfde af. Hoe kan ik zien of horen of mijn elco's of filtercaps vervangen moeten worden? ik ben een rookie op het gebied van electronica en geef dat graag toe, dus als jullie een adres weten van iemand in de omgeving van eindhoven die hier verstand van heeft.. graag! Of is er iemand op het forum hier die een keer naar mn amp wil kijken. Natuurlijk gewoon tegen betaling. Hier geef ik namelijk liever mn geld aan uit dan aan een Amptech omdat de meeste mensen hier aangeven dat ze echt liefde hebben voor de apparatuur.

    sorry heavymetal, ik wil niet je topic stelen. Dus mocht mijn reactie hierin ongepast zijn, gewoon negeren of verwijderen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Franc, die ook op dit forum zit, heeft wel wat Marshall-kennis

    http://www.vernetamps.com/

    en ja, er zijn nog wel wat marshalltechs hier.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    Thx guys! Gewapend met jullie info en 2 stel oren (gitaarmaat was erbij) ben ik op bezoek geweest bij een Marshall JMP50 van 1973.

    Uiteindelijk bleek hij goed origineel te zijn en van 1971. Geen gekraak, geen gebrom, veel power, veel dynamiek, maar idd. het dikke, vette, warme was er mss niet helemaal. Alhoewel ik op het 2de kanaal een mooi, vol en warm clean hoorde. De dikke vette disto was wat zoeken, maar uiteindelijk vond ik mijn gedacht en heb hem gekocht.

    De elco's zouden nog origineel zijn of minstens elco's zoals er origineel in zaten. Hoe weet ik of ze aan vervanging toe zijn?
    Het warmere zit in pre '69 modellen. Je kan de ingangen ook patchen zodat je het brighte kanaal met het warme kanaal kunt mixen; veel gebruikte truuk.

    Op het forum bij Franc zitten inderdaad veel Marshall-fanaten.

    Elko's: als je wat bol ziet staan is het wel tijd om ze te vervangen. Qua elko's heb je +/- 2 kampen:
    - alléén vervangen als ze kapot zijn
    - vervangen na +/- 10 jaar

    edit: spelfoudt
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 7 juni 2006 om 10:20

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard




    als het goed gaat, staat er nu een foto. Cross your fingers.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder



    als het goed gaat, staat er nu een foto. Cross your fingers.
    PRACHTIG!!!

    Speel ze,

  8. #18

    Thumbs up

    mooi mooi mooi mooi mooi MOOI MOOI MOOI MOOI!!! Congratz! Gwoon ff door Chris of Franc laten checken en u hebt een juweeltje.

    p.s. bij Chris wel eerst ff een nummertje trekken
    Laatst gewijzigd door 1959SLP; 7 juni 2006 om 10:16

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Mijn gitaarmakker, die aardig wat van Marshalls kent, was erbij en hij vond het wel vreemd dat het de originele elco's waren, maar dat niets erop wees dat ze aan vervanging toe zijn. Niet gebombeerd noch iets met de sound...

    Live ziet hij er alvast mooier uit.

    Ik heb ooit een 1987 uit 1976 gehad en het lijkt me alsof die groter was. Optisch bedrog???
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Live ziet hij er alvast mooier uit. En het heeft toch iets hoor, zo'n ouwe Marshall. Maar hij is wel gekocht om mee te rocken!

    Nu nog een cabje. Suggesties welkom. IK moet, wegens praktische overwegingen, het met een 2*12 stellen. Ik speel classic rock, maar ook wat softere poprockstuff, eens funky-achtig (ja, dat klinkt ook lekker op de Marshall!), maar ook nieuwere dingen als qotsa, Peppers... Onze band bestaat uit bas, drum, zang en ik als gitarist, dus écht luid moet ie niet.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top