Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Cort Evl Z6

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Music Cort Evl Z6

    iemand bekend met deze Cort, of Cort in het algemeen ?



    CONSTRUCTIONSet-inBODYAlderNECKMaple 3pc, Modern 'C' ShapeNECK WIDTH1F : 43mm / 24F : 56mmNECK THICKNESS1F : 21mm / 12F : 23mmFINGERBOARD
    Ebony, 12" Radius(305mm)FRET
    22 / Jumbo (2.9mm)INLAY
    EVL Custom Inlay w/ Pentagon CirclesTUNER
    Die castSCALE24 3/4" (629mm)NUTGraphiteBRIDGETonePros Lic. Locking bridge (C-TPFP) w /string thru bodyPICKUPEMG 81/60 (H-H)CONTROL2vol, 1tone, 3way togglePICKUP SWITCHING3-Position
    Position1 : Neck
    Position2 : Neck & Bridge
    Position3 : BridgeHARDWAREDBNS (Dark Black Nickel Satin)UNIQUE FEATUREMetal Coffin Truss Rod Cover
    Pentagon Knobs w/O-ringsSTRINGD'addario EXL110(046-010)COLORBKMS (Black Metallic Satin)LEFTYN/ACASEOptional


    En waar vind ik Cort gitaren in Nederland ? (duitsland wellicht?)





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Deze gitaar ken ik niet maar Cort staat over het algemeen goed bekend, zeker voor het geld! Ik heb laatst een Cort S2900 (of 2800??) getest en ik was aangenaam verrast. Natuurlijk is dat een totaal andere gitaar dan deze maar de afwerking en de bespeelbaarheid waren erg goed, toen ik naar het prijskaartje keek moest ik nog een keer kijken. De gebruikte onderdelen zijn ook van goede kwaliteit. Het model dat ik getest heb had SD pickups, Wilkinson trem en locking-tuners van ik geloof Gotoh. En als laatste, een ongeloofelijk geile quilted maple top!

    EDIT: Ik heb die Cort toen bij Vriese in Doetinchem getest, er hing er nog een. Echter niet dit model.
    Laatst gewijzigd door Fumi SG; 4 juni 2006 om 21:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.931

    Standaard

    Fumi's geteste Cort (zelfde TYPE, niet dezelfde gitaar) staat te koop in m'n sig.

    Niet eens 'mere' Gotoh, maar Sperzel locking tuners, vriend!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Oostende
    Berichten
    48

    Standaard

    Ik heb een cort Les Paul model, die ik nog steeds heb, waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb wel enkele aanpassingen gedaan zoals andere stemknoppen, nieuwe potmeters en andere elementen. Nu heb ik een zeer degelijke gitaar voor een eerlijke prijs.
    Ik had ook een cort MGM-1 maar deze heb ik verkocht daar het niet echt m'n ding was, alshoewel de functie om je humbuckers te splitten naar single-coil wel een aardig geluid leverde.

    Je moet natuurlijk prijs/kwaliteit bekijken maar daar zit Cort wel goed. Mits een paar aanpassingen, zoals vermeld, krijg je een zeer degelijke gitaar die je gerust een vele jaren plezier zal geven.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een redelijk aantal gitaren van Cort (NTL20-F, CL-1500) en gehad (LCS-1). Prima gitaren, zeker voor het geld! De evl-z4 hangt op het moment in Guitar Center Wierden, ze hebben daar heel veel gitaren van Cort, en terecht!
    It's all about character...
    http://www.reinoutvrijhoef.nl

  6. #6

    Standaard

    Ze hebben hem hangen bij Dirk Witte in a'dam, zelf getest en een super gitaar. Ik twijfelde tussen deze en een ltd ec-400. Toch voor de ec gegaan omdat die wat zwaarder klinkt, mede door de mahony body en de emg-60 in de neck ipv de 85 bij de cort. Gewoon uittesten, de cort is heel gruwelijk, vooral door die uber inlays in de hals!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Gas

    klein bumpje ... aangezien ik toch wellicht maar 'es ga kijken
    Iemand nog suggesties waar ' ie op voorraad is...Dirk Witte heeft ' em in ieder geval op de website staan....




    damn, ik begin 'm steeds geiler te vinden ..... en lekker ook met EMG's erin ....





  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    ding ziet er idd goed uit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Ze zullen heus geen echte EMGs in brandhoud steken

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro
    Ze zullen heus geen echte EMGs in brandhoud steken
    en met deze zinvolle bijdrage bedoel je ......





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top