Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard Welke nieuwe gitaar? suggesties

    ik zou een nieuwe gitaar willen hebben. ze moet aan een aantal dingen voldoen maar wil best wel wat suggesties omdat ik natuurlijk niet van alle gitaren op de hoogte ben.

    1. moet van mahonie zijn. heb al een standard USA strat en het moet een gitaar zijn die meer heavy stuff aankan dan mijn strat (die ik vooral voor het cleane en crunchy werk gebruik).

    2. ze moet humbuckers hebben, geen single coils.

    3. ze moet een snelle slanke nek hebben. ik heb redelijk kleine handen namelijk. heb momenteel een Dean en de hals is te dik.kan er niet aan wennen. (laatste keer dat ik iets gekocht heb zonder eerst te testen natuurlijk )

    4. maar ze moet van geluid wel doen wat mn dean doet. dus dikke romige sound met ballen. geen schelle toestanden. ik speel zelfs zo goed als nooit op mn brugpickup omdat ik dat een onuitstaanbaar geluid vind op bijna elke gitaar.

    5. budget: mag in de plus 1000 euro klasse zitten maar hoeft natuurlijk niet.

    6. ze moet van de eerste keer top zijn, wil er geen upgrades aan doen.

    dus als jullie gitaren kunnen aanraden die aan deze kenmerken voldoen, deel ze mij gerust mee :-) thanks

    p.s. geen schredgitaren zoals steve vai-achtige toestanden want dat vind ik ontzettend lelijk(no offence voor de mensen die zo een gitaren hebben ofcourse, maar ik hou meer van gibson, prs en dean achtige gitaren. maar wil wel es weten of er buiten die merken nog gitaren zijn die iets voor mij kunnen hebben.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Een Dean USA Time Capsule... hebben prachtige hals, kost wel wat geld...
    Spelen de meeste Gibsons er uit...

    Die ML is een Tropical denk ik en hebben absoluut niks te maken met de huidie lijn van Time Capsules.

    (Wil hier Gibson niet bashen heb ook een LP Custom hoor!)
    Zeg maar Jos...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Een mahonie gitaar met humbuckers en een snelle hals.. klinkt als SG

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    Je zou er ook een paar honder euritjes bij kunnen leggen en een gitaar volledig naar jou specificaties kunnen LATEN maken..? Sinds ik dat heb gedaan heb ik nooit meer een fabrieksgitaar in de winkel gekocht!

    Vind een goede bouwer in de buurt (of uit de buurt.. ) een vraag eens om een prijsopgave voor iets met je specificaties.. Volgens mij ben je dan positief verrast!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    die Dean van me is geen tropical hoor, is van net erna. tropical heeft Dean in '96 van de hand gedaan. op dat moment is Dean Zelinsky bij Ben Chafin gaan aankloppen. van 1996 tot 2000 werden er Deans zoals de mijne enkel op bestelling gemaakt in de customshop van Chafin in Florida. nadien in 2000 Heeft Dean opnieuw een volledige productielijn kunnen opstarten met time capsules zoals nu.

    en zo een gibson Sg heeft dat dezelfde hals als de epiphones G-400? heb eens op zo een epiphone gespeeld een jaar terug en die had een verdomd lekkere hals.

    heb ook nog een gibson les paul special gehad. die had ook een slanke nek maar om de een of andere reden speelde die dan weer niet zo lekker. is dat een ander profiel dan hals op een SG?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    voor de rest niemand andere suggesties dan een gibson SG of een laten bouwen op maat bij een gitaarbouwer? da's weinig

    en een laten bouwen, wat kost dat zo ongeveer met de specificaties die ik gegeven heb?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Berichten
    167

    Standaard

    Neem een Carvin. www.carvin.nl www.carvin.com
    Mahony met 2 humbuckers, bv een DC 127 of een CT3
    CT3 met floyd: http://www.station-music.de/images/G...v_ct3c6453.jpg
    Slechts 1320 euro, ook leverbaar zonder floyd (is dan ook nog goedkoper).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    heb effe op de website van Carvin gekeken. zijn dat bouwpakketten ofzo of handgemaakte gitaren waarbij je zelf kan samenstellen. of is dat gewoon een bepaald model dat je voorstelde?

    ziet er mij wel gaaf uit op het eerste gezicht. effe bij features gekeken. die mannen doen wel leuke dingen op het eerste gezicht

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    die Dc127 vind ik ni mooi, maar die ctm 3 daarentegen, prachtig. lijkt goed op een dean hardtail moet ik zeggen en die vind ik ook fantastisch

  10. #10

    Standaard

    cort X series hebben naar het schijnt een snelle hals (heb ik van horen zeggen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top