Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard lijmklemmen zijn tekort

    Ik heb een redelijke hoeveelheid lijmklemmen, maar ze zijn allemaal max 30 cm.

    Weet iemand een truc om een body te klemmen wanneer je geen grote lijmtangen hebt? Voel er weinig voor om €60 uit te geven aan 4 lijmklemmen die wel langer zijn (komt nog wel, maar nu ff niet)

    Dus als iemand andere suggesties heeft hoor ik die graag.

  2. #2

    Standaard

    Euh, met twee-drie lukt het anders prima. Gewoon die goedkope van bij de Gamma/Praxis/Karwei vandaan, hoeft niet al te duur te zijn. Je gebruikt ze eigenlijk toch maar zeer incidenteel...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ga even naar De Jong op de Schiedamseweg of de Noordmolenstraat. Die hebben goedkope behoorlijke snelklemmen. 5 euro voor 50 cm of zo.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Ga even naar De Jong op de Schiedamseweg of de Noordmolenstraat. Die hebben goedkope behoorlijke snelklemmen. 5 euro voor 50 cm of zo.
    Goeie tip, tnx. Ik heb voor mijn body 5 lijmklemmen gebruikt (van m'n vader) omdat ik gewoon niet beter wist, dus dan maar zoveel mogelijk. Maar 2 zou in principe dus ook al genoeg zijn Mattia?
    DA - doet je goed!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Goeie tip, tnx. Ik heb voor mijn body 5 lijmklemmen gebruikt (van m'n vader) omdat ik gewoon niet beter wist, dus dan maar zoveel mogelijk. Maar 2 zou in principe dus ook al genoeg zijn Mattia?
    2 is wellicht wat karig, maar ik heb het in het verleden 'gewoon' met twee stuks gedaan. Tegenwordig liever 3, soms 4:



    Als je er meer hebt, gebruik ze dan ook vooral. Ik heb 20 (ofzo) kleinere klemmen, overal voor nuttig, maar die joekels zijn echt alleen om bodies de verlijmen, dus heb ik er geen 10 van nodig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ik zie nu pas dat het voor een body is. Ik weet niet of je dan wel genoeg kracht kunt zetten met maar 2 snelklemmen, want ieder spoortje van een naad is dan al teveel natuurlijk.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Ik zou er toch een paar gaan kopen dan dat je body mislukt door karig materiaal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    Ik zie nu pas dat het voor een body is. Ik weet niet of je dan wel genoeg kracht kunt zetten met maar 2 snelklemmen, want ieder spoortje van een naad is dan al teveel natuurlijk.
    Ik ga wel ff een paar klemmen halen. Wat betreft die naden, daar ben ik niet echt bang voor. Het hout wordt nu opnieuw gevlakt totdat het superstrak is dus het zou naadloos moeten aansluiten.

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Wat je ook kunt doen:
    Je zaagt een lat van zeg 4,5 cm in het vierkant en de lengte van ongeveer je body schuin in de lengte door.
    Je hebt dan zeg maar twee driehoeken, hele platte weliswaar, maar driehoeken.
    Je gebruikt korte lijmklemmen om je body aan een kant vast te zetten aan je werkblad.
    De lat die je net doorgezaagd heb laat je in z'n vorm liggen.
    Aan de andere kant (van de body) maak je de buitenste van de 'driehoeken' die je net gezaagd hebt ook aan je werkblad vast.
    Nu kun je de andere driehoek tussen je body en het andere schuine deel inslaan als een soort wig in hierdoor je body delen tegen elkaar aanklemmen.
    Wel even iets zwaars op je body leggen zodat hij niet 'bol' komt te staan.
    Misschien een latje erover heen spannen.

    Misschien heb je hier iets aan.

    Groetjes Gerard

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    heel inginieus, maar volgens mij heb je veel kans op schuiven. Het is beter om 2 klemmen te kopen dan de gok te wagen denk ik. (als ik je idee goed begreep)
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top