Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard

    Kunnen ingebouwde effecten (distortion) ook invloed hebben op externe effecten, b.v. boss pedalen? Wanneer ik b.v. een mijn flanger gebruik met distortion, welke is ingebouwd, klinkt het absoluut niet, maar ik kan de volgorde dus niet omdraaien. Is er een manier om de ingebouwde effecten te by-passen ofzo. Ik heb namelijk net een multie effect gekocht en wil geen last hebben van de ingebouwde distortion.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Heb je niet een fx-loop op je amp waar je je effectenbak in kunt plaatsen? Dan komen ze na je ampdistortion te staan en is de volgorde ok.

    k Weet niet of je verder nog effecten op je amp hebt, maar die kun je toch altijd gewoon uitzetten als je er last van hebt? Op een beetje versterker zit meestal een footswitch-aansluiting om de versterkereffecten aan of uit te schakelen, de footswitch is voor enige euro's verkrijgbaar.

    Je kunt ook wel leuke effecten krijgen uit het combineren van de ampeffecten en je externe effecten. Ik heb een tremolo op mijn versterker en een tremolopedaaltje. Als je die in verschillende frequenties door elkaar heen laat lopen krijg je hele vage tremolo effecten.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-14 12:49 ]</font>

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    gewoon je multi-effect in de SEND/return doen. das een clean kanaal, zonder versterker invloeden als gain ed.

    je kan dan zelf met je bak alle gewenste geluiden doen. en als je een goede bak hebt kan je daarin dan instellen of je de distortion voor of na de phaser (of ieder ander effect) wilt hebben.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    natuurlijk is een effect te bypassen.. dat heb je zo gemaakt..

  5. #5

    Standaard

    OK, helder verhaal, bedankt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top