Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: esp eclipse

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard esp eclipse

    mijn broer heeft net zijn ESP eclipse ontvangen. met emg pickups ofcourse.

    heb ze net effe uitgeprobeerd. ze speelt geweldig. heel snelle hals. maar wat ik niet begrijp, het is een volledig mahonie gitaar maar ze weegt minder dan mijn strat. heel vreemd. het lijkt wel een speelgoedgitaar wanneer je ze de eerste keer opneemt. is dat normaal?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    Ja dat is niet zo raar. Mijn Rhoads is ook helemaal mahonie en heel licht. Het heeft te maken met waar het hout vandaan komt. En dan bedoel ik niet USA of Japan maar de bomen in vochtige aarde bij rivier of meer hebben gestaan of in een droger gebied. Het doet niet voor elkaar onder.
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Verschil in volume van het hout wil ook wel eens verschil maken.. hij kan bijvoorbeeld wat dunner zijn, of er is wat meer uitgefreesd dan bij jouw strat
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  4. #4

    Standaard

    Het zijnook speelgoedgitaren, nee serieus ik heb een Viper en een Eclipse standard gehad en ik vond het niet veel. Op zich netjes afgewerkt enzo, maar de feel, de balans en de finish maakte hem wel erg "plastic"....
    strakke bassist gevonden!
    http://www.deanguitars.com
    http://www.enforcer-metal.com
    http://www.myspace.com/thrashcorefanatics


    SPAM: 2005 USA Dean Razorback V NAMM prototype back/yellow bevels EMG/Floyd Rose etc. € 1950 spotptrijs!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    achzo. ik dacht dat alle mahonie per definitie zwaar was. en dat men bijvoorbeeld korina ging gebruiken om een klankkarakteristiek van mahonie te verkrijgen zonder het loodzware gewicht. mijn gibson les paul special die ik vroeger had woog bijvoorbeeld heel veel. mijn huidige Dean die ik heb die ook volledig mahonie is weegt ongelooflijk veel, bijna twee keer zoveel als mn strat. en die eclipse van mijn broer weegt werkelijk niks. begon al te vrezen dat het geen echte mahonie gitaar was. maar daar moet hij zich dus geen zorgen om maken? door de emg's kun je niet echt goed vergelijken vind ik, die klinken in elke gitaar dik en zwaar :-)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard

    ik heb een viper standaard, en ik vind et een heerlijke gitaar. Hij is een beetje kopzwaar, maar ik ben er aan gewend en erger me dr totaal niet aan.

    Zit er over te denken of ik n Eclipse bij wil. Waar hebben jullie m gehaald?
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    bij thomann. maar hebben wel problemen ermee gehad hoor. ze hadden eerst de verkeerde gitaar opgestuurd en nadien ons meer dan een maand laten wachten. we zouden het geen tweede keer meer doen en gewoon hier in belgië kopen. al kost het dan iets meer, dan ben je zeker. ook is ze niet deftig afgesteld toegekomen. met de snaren die erop zaten veel fretbuzz. na een setje dikkere snaren grotendeels verholpen. maar vind het toch schandalig dat een nieuwe gitaar van 1600 euro niet deftig afgesteld toekomt. foei foei ESP!

  8. #8

    Standaard

    alsof ie goed afgesteld blijft tijdens de reis. grote kans datie ergens tegenaanvalt of iets dergelijks, dan kan al een hoop schelen. als je niet zelf kan afstellen kan je beter niet via internet bestellen denk ik!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
    alsof ie goed afgesteld blijft tijdens de reis. grote kans datie ergens tegenaanvalt of iets dergelijks, dan kan al een hoop schelen. als je niet zelf kan afstellen kan je beter niet via internet bestellen denk ik!

    En zo is het maar net

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    die gitaar zit wel in een zeer goede hardshell beschermkist van ESP hoor, die gitaar kon geen halve centimeter verschuiven in die kist. echt een van de beste kisten die ik tot hiertoe al gezien heb. heel goed gepolsterd,heel dikke en zachte beschermmousse aan de binnenkant van het deksel. als die gitaar afgesteld was toen ze vertrok, zou ze afgesteld staan als ze toekwam. no offence maar ik heb nog nooit mijn gitaar weten slecht afgesteld raken door ze in de kist te vervoeren hoor. en mijn gitaren staan al lang perfect afgesteld hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top