Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: nieuwe versterker

  1. #1

    Standaard nieuwe versterker

    Hey allemaal!

    Binnenkort ben ik van plan een nieuwe versterker te kopen. Ik word het zat dat m'n cube15 geen footswitch-aansluiting heeft. Vandaar dat ik een versterker wil kopen die dat wel heeft. Ik zou alleen graag willen weten welke versterkers er in jullie ogen de moeite waard zijn aan te schaffen. Ik wil zo rond de 200-250 euro uitgeven exclusief footswitch. Ik speel voornamelijk rock dus er moet een goede distortion op zitten. Denk aan bijvoorbeeld: Evanescence, Nirvana, Guns and roses, Greenday, Within Temptation enz... Verder wil ik er ook een goede clean op hebben voor de wat rustigere nummers. Het liefst wil ik dus eigenlijk een erg breed inzetbare versterker. Ik speel trouwens op een Ibanez SA120. Heeft 2 humbuckers. Hopelijk hebben jullie een idee welke versterker aan deze dingen voldoen.

    Groetjes Kevin

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard

    een Hughes & Kettner Edition Blue! Hele goede versterker voor zn geld!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Schaamteloze spam

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard

    haha maar ik meen het serieus (nu even zonder spam), het is echt een super leuk versterkertje.. Het clean is gewoon heerlijk en de overdrive is ook om over naar huis te schrijven.. dit is gewoon mijn mening he

  5. #5

    Standaard

    meestal zit een "footswitch" wel bij je versterker, het is dus nutteloos om te zeggen 200 excl. footswitch. net zoals: "ik heb 400 euro voor een gitaar over, maar dat is nog excl. plectrum."
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    probeer een Randall RG combo te scoren.
    RG75 of RG100 moet wel lukken 2ehands voor dat bedrag.

  7. #7

    Standaard

    Een footswitch zit niet altijd bij een versterker hoor. Ik heb vaak genoeg gezien dat ze een versterker verkopen, maar dat je een footswitch nog los erbij moet kopen. Wat ik trouwens nog vergeten heb te zeggen is dat ik de versterker alleen voor thuis gebruik. Dus het wattage is eigenlijk niet van belang. Heb de versterker namelijk op m'n slaapkamer staan. Dus de opgenoemde versterkers kunnen het geluid van de genoemde bands ongeveer bereiken? Zijn er nog meerdere versterkers die in deze prijsklasse goed zijn?

  8. #8

    Standaard

    De Edition Blue is op zich een goede versterker met mooi clean, maar lang niet genoeg distortion voor Greenday, Within Temptation etc, lijkt me.
    Misschien eens naar een Line6 Spider II kijken.

  9. #9

    Standaard

    de muziekboer hier in de buurt heeft mij een london city aangeraden (100watter 2x12", drie kanalls voor 300 euro) iemand daar ervaring mee,), zag er wel strak afgewerkt uit!
    Whether you think you can or think you can't, you are right.
    The blues is the soundtrack to reality...

  10. #10

    Standaard

    Dan is de edition blue niet iets voor mij aangezien ik wel wil dat een versterker zo'n soort geluid wel ongeveer kan benaderen. Is een line6 spider2 niet meer voor metal gericht? Ik zag dat een cube30 en een vox AD30VT ook binnen mijn budget valt. Kunnen deze versterkers wel zo'n soort geluid bereiken? En als er natuurlijk meerdere versterkers zijn die dat kunnen hoor ik het graag .
    Laatst gewijzigd door kevin1988; 25 mei 2006 om 19:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top