Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    http://www.nedertabs.nl is sinds vandaag gestopt
    (voorlopig)wat ik echt ontzettent jammer vond want ik vond het een hele goede site de nieuwste tabs kon je daar vinden
    ik wil graag jullie mening weten over wat jullie er van vinden dat MusiCopy sites kan stop zetten en er dus op neer komt dat ze bijna alle tabs sites kunnen gaan sluiten omdat ze anders jurdische stappen gaan ondernemen

  2. #2

    Standaard

    heeft waarschijnlijk met auteursrechten te maken, maar da's eigenlijk flauwekul, die tabs zijn pogingen van amateurs om een liedje uit te pluizen, dus is het hun versie van andermans liedje.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Gelukkig zijn er altijd weer methodes die dit kunnen omzeilen. Digtale anarchie mits verstandig gebruikt (ik koop ook weleens een boek en CD)zal nooit verloren gaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Ik vraag me bij zoiets dus af wat de artiesten er zelf van vinden....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    het blijkt dus dat er artiesten vonden dat nedertabs de auteursrechten hadden overschreden en hebben geklaagt bij MusiCopy

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    artiesten of platenmaatschappijen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    je kan misschien naar http://www.nedertabs.nl gaan voor meer duidelijkheid maar wat er staat is dat de artiesten de auteursrechtlijke instelling MusiCopy hebben ingeschakeld en MusiCopy heeft duidelijk gemaakt dat nedertabs moesten stoppen met het verspreiden van tabs. Er staat dus wel duidelijk dat het de artiesten zijn maar volgens mij kan het net zo goed de platenmaatschappijen zijn

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: christian op 2002-11-12 16:34 ]</font>

  8. #8
    Dude
    Guest

    Standaard

    Nedertabs.nl was een niet-commerciële site. Vele tabs van artiesten werden aangeboden en uit jullie reacties heb ik vernomen dat deze in veel verschillende settings ten gehore zijn gebracht. Alleen en voor velen, van het strand tot op het podium. Nedertabs.nl heeft zodoende bijgedragen aan de inkomsten en populariteit van de nederpop artiesten.

    Helaas is gebleken dat enkele van deze artiesten deze visie niet delen. Zij hebben de auteursrechterlijke instelling MusiCopy ingeschakeld. MusiCopy heeft op haar beurt nedertabs.nl gesommeerd te stoppen met het verspreiden van tabs. Aangezien aan het negeren van deze sommatie strafrechterlijke consequenties zijn verbonden, kan ik niets anders dan met nedertabs.nl te stoppen.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    http://www.giga.nl/walter/gnsa/mails.html

    daar vind men:

    Eigenaarsschap van de teksten ligt in vrijwel alle gevallen bij muziekuitgevers. Als een artiest een album uitbrengt geeft hij daarmee zijn rechten geheel op. Ik ....

    En dit bovenstaande is juist. Nedertabs zal dus waarschijnlijk niet naar de klote zijn geholpen door de artiesten zelf. Op http://www.olga.net hebben ze overigens alleen de songteksten verwijderd. Ik ga nog eens uitzoeken of dit niet een oplossing is voor nedertabs.

  10. #10

    Standaard

    gelukkig hebben we Rawktabs nog

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top