Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Vraagje Delay

  1. #1

    Standaard Vraagje Delay

    Stel je hebt 1 delay pedaal en je gebruikt deze voor meerdere nrs met verschillende tempo's. Is dit van tevoren enigszinds in te stellen of moet je bij elk nr aan je knopjes gaan draaien?
    Ik zit er namelijk nu aan te denken om mn GT6 in te ruilen voor losse pedaaltjes aangezien ik maar 4 effecten ervan gebruik.
    Heeft iemand nog tips wat dit betreft?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    zou je kunnen denken aan de line6 delay modelere (die groene) die heeft geheugenbanken. Meeste analoge pedaaltjes wordt het toch draaien geblazen (niet echt een probleem vind ik, mijn memory man heeft grote knoppen die ik met mn voet bij kan draaien)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard

    word veel draaien tijdens het spelen

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Niemand van tap tempo gehoord
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Op de Korg 301dl die ik heb kun je 2 presets opslaan, verder is het ook zeker een delay die ik je aan kan raden.

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    Nou de opties zijn al aan de orde geweest.

    De DL4 van Line 4 heeft 4 zelf instelbare presets.

    Een beetje moderne delay (over het algemeen wel digitaal) heeft een taptempo. Analoog is bijvoorbeeld de Crusack.

    Groet,

    Vinni

  7. #7

    Standaard

    dank voor alle reacties! misschien een rare vraag, maar wat houdt tap tempo precies in? voor zover ik weet 'tap' je het tempo van het nr op je pedaal waarna hij zich instelt in dat tempo. hoe praktisch en makkelijk is dit op het podium? wat vinden jullie trouwens van de boss dd6?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    [modbreak]

    Sorry Ska,
    Geen spam

    [/modbreak]
    Laatst gewijzigd door Dirk_Hendrik; 21 mei 2006 om 09:47 Reden: spam

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Effect !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guyon
    dank voor alle reacties! misschien een rare vraag, maar wat houdt tap tempo precies in? voor zover ik weet 'tap' je het tempo van het nr op je pedaal waarna hij zich instelt in dat tempo. hoe praktisch en makkelijk is dit op het podium? wat vinden jullie trouwens van de boss dd6?
    Klopt inderdaad, dan tap je het tempo met het pedaal. Meestal werkt dat door het pedaal een paar seconden ingedrukt te houden waarna je het tempo aan kunt geven door er in het tempo op te trappen. Daarna weer pedaal paar seconden ingedrukt houden om weer terug te keren naar de mogelijkheid om met één druk op het pedaal ook de delay weer uit te schakelen.

    Kortom: nogal wat zaken om aan te denken tijdens het spelen. Maar het werkt op zich wel, zeg ik met mijn beperkte ervaring met deze functie. Het was voor mij wel de reden om af te zien van bijvoorbeeld de Ibanez DE-7.

    De DD-6 wordt veel geprezen, doe je waarschijnlijk geen miskoop aan. Maar denk ook eens aan de Digitech DigiDelay en de Line 6 Echo Park.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #10

    Standaard

    beetje prijzige oplossing, maar bij musik produktiv hebben ze een expressiepedaal. daaruit komt een slangetje met daar op een soort dopje. die zet je op de huidige knop (of vast op de potmeter weet ik niet precies) en dan kan je met het expressiepedaal de pot draaien.

    kost iets van 100 euro, maar dan hoef je niet te bukken om aan de tijd knop te draaien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top