Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 22 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 213
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    En dan moet je je voorstellen dat wij in de studiowereld al bijna 15 jaar klagen over dit fenomeen. En het wordt alleen maar erger. De laatste RHCP CD wordt nu in de audiofiele wereld flink afgezeken.

    Hier nog een discussie: http://gearslutz.com/board/showthread.php?t=71009
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Hier ben ik weer met een mooi artikel over de verder gaande loudness onzin.

    De discusiie er over op prosoundweb vind je hier
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13

    Standaard

    het si pijnlijk om te horen dat mensen nu de blokvorm als referentie gebruiken. is het geen blok, dan kan het harder.

  4. #14

    Standaard Harder !!! Harder !!!

    De loudness-race is inderdaad een nare ontwikkeling. Het album "11 dreams" van de Deense metalband Mercenary is op zich erg aardig, mooie songs en erg goed gezongen, maar die productie...

    En dan bedoel ik de mastering. Ten minste, ik denk dat het probleem de mastering is. Zoooo hard... Na 3 nummers ben ik er helemaal zat van. En er zijn ook geluidstechnische problemen, met name in het hoog. Zo'n enorme compressie, dat de high-hat gaat pompen! Dat stapeltje bekkens klinkt niet meet normaal uit maar komt iets vertraagd op en wordt te snel weer weggedrukt. Net als of je een oud cassette bandje draait dat niet goed meer is en waarvan het hoog in een bepaalde regelmaat wegvalt en weer terugkomt. Jammer!

    Onze CD is normaal gemasterd. En dus moet je de versterker harder zetten om dezelfde - initiële - impact te krijgen als de CD die je ervoor draaide. Dat lijkt het of onze CD minder vet klinkt. In feite klinkt hij beter! Transparanter, en je wordt niet luistermoe. Je moet alleen die knop opendraaien! Met zo'n maximaal geloudnessde CD kan ik mijn versterker niet verder opendraaien dan 5, de knop gat tot 10 en dat is niet voor niets.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  5. #15

    Standaard

    dan moet je de laaste cd van killswitch engage is op zetten tering man...

    doen ze dat ook niet omdat er tegenwoordig veel in mp3 wordt geluisterd op mobieltjes enzo en je loudness "verliest" door data compressie.
    Laatst gewijzigd door taylor; 6 juni 2007 om 11:11

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor
    dan moet je de laaste cd van killswitch engage is op zetten tering man...

    doen ze dat ook niet omdat er tegenwoordig veel in mp3 wordt geluisterd op mobieltjes enzo en je loudness verliest door data compressie.
    jammer, jammer. Waarom doen we nog de moeite om het behoorlijk op te nemen? Mooie amp, buizen mic... Hupsa, alles digitaal en via modeling, autotuning en preset automastering, autocompressie... Mensen luisteren er toch maar via de ipod naar.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    je verliest geen loudness door de mp3 conversie. Maar als iedereen alles op 98% vermogen mixt, en jij komt aan met je keurige 60%-mix (k heb het over het totale RMS-vermogen van je track), dan valt die gewoon in het niks. Jammer, maar zo is het nu eenmaal. Zo werken onze oren, onze hersenen, noem maar op. Kun je natuurlijk tegen zijn, lekker zinvol.

    I say: Brickwall all the way!

  8. #18

    Standaard

    dat stond ook tussen aanhalingtekens in de zin dat een mobieltje of een ipod veel minder klinkt dan een goeie cd installatie en daarom ze harder masteren.

  9. #19

    Standaard

    Het hangt ook een beetje van de muziekstijl af vind ik. Op dit moment luister ik bijvoorbeeld naar Nevermore - Final Product en als ik op het pfl knopje op mijn mengtafel druk, staan de meters voluit en ik heb ze nog niet zien bewegen tijdens dit nummer. Maar dit is moderne metal waar sowieso weinig dynamiek in zit: een drummer die bij elke klap voluit slaat en een wall of sound van gitaren met enkel distortion. Zonder brickwall limiter die zo extreem mogelijk is ingesteld was dit ook al geen dynamische sound geweest dus het zal me dan ook worst wezen hoe hoog de RMS is en of enkele pieken nog plat zijn gestampt. Zolang het maar niet zo vervelend gaat pompen of zelfs kraken natuurlijk.

    Van de andere kant liggen er tegenwoordig een hoop cd's met oude muziek in de winkels waar trots 'digitally remastered' op staat. Veertig jaar oude tracks die ineens keihard moeten klinken. Dat past totaal niet bij die muziek en klinkt vaak om te huilen zo slecht.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    Het hangt ook een beetje van de muziekstijl af vind ik. Op dit moment luister ik bijvoorbeeld naar Nevermore - Final Product en als ik op het pfl knopje op mijn mengtafel druk, staan de meters voluit en ik heb ze nog niet zien bewegen tijdens dit nummer. Maar dit is moderne metal waar sowieso weinig dynamiek in zit: een drummer die bij elke klap voluit slaat en een wall of sound van gitaren met enkel distortion. Zonder brickwall limiter die zo extreem mogelijk is ingesteld was dit ook al geen dynamische sound geweest dus het zal me dan ook worst wezen hoe hoog de RMS is en of enkele pieken nog plat zijn gestampt. Zolang het maar niet zo vervelend gaat pompen of zelfs kraken natuurlijk.

    Van de andere kant liggen er tegenwoordig een hoop cd's met oude muziek in de winkels waar trots 'digitally remastered' op staat. Veertig jaar oude tracks die ineens keihard moeten klinken. Dat past totaal niet bij die muziek en klinkt vaak om te huilen zo slecht.
    +1 Onze oren hebben dynamiek nodig, als er geen dynamiek meer zit in een geluid is het binnen korte tijd zeer vermoeiend en zelfs als achtergrondmuziek storend.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top