Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard De langst bestaande Nederlandse band ooit.

    Tja die titel behoort natuurlijk de Golden Earring toe.

    en hier is een leuke clip uit de periode dat barry Hay net Frans Krassenburg had vervangen...
    Back Home

    En ja ze zijn nu nog steeds in de bezetting van dit filmpje.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2

    Standaard

    wat dacht je van de Bintangs? Niet helemaal in de originele bezetting, maar ze vieren dit jaar hun 45-jarige jubileum.

  3. #3

    Standaard

    M'n favoriete band Maar dat zagen jullie al.

    Back Home is dan een bekend voorbeeld maar dat hele album heeft iets unieks vanwege het gitaargeluid en de beleving. Terwijl George Kooymans met gemak bij 's werelds minst getalenteerde gitaristen mag worden gezet.

    Ik vind Miracle Mirror ook wel een interessant album (en het echte debuut van Barry Hay). Geldt ook voor de relatief onbekende live veldslagen die ze in die tijd leverden, die met technische muzikale kunde geen flikker te maken hadden, maar wel ultieme rock n roll waren. Ik bedoel, ze worden vaak wel als een popband met 50 hits gezien, maar songs van tussen de 10 en 40 minuten waren geen uitzondering.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Radar Love, Twilight zone (heet ie zo?) en When the lady smiles, kun je gerust grote hits noemen. Dat moet ik met de Bintangs nog zien.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Radar Love, Twilight zone (heet ie zo?) en When the lady smiles, kun je gerust grote hits noemen. Dat moet ik met de Bintangs nog zien.
    Dat bedoelde ik dus .

    Maar het is wel zo, dat die nummers nu nog steeds over de hele wereld bekend zijn. Vooral in de VS. En dan te bedenken dat ze daar eigenlijk het meeste succes hadden met hun versie van Eight miles high.

    Maar een aantal wereldhits leken mij geen graadmeter voor kwaliteit

  6. #6

    Standaard

    The Ramblers.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The wall of dolls
    Dat bedoelde ik dus .

    Maar het is wel zo, dat die nummers nu nog steeds over de hele wereld bekend zijn. Vooral in de VS. En dan te bedenken dat ze daar eigenlijk het meeste succes hadden met hun versie van Eight miles high.

    Maar een aantal wereldhits leken mij geen graadmeter voor kwaliteit
    Volgens mij hadden ze daar het meeste succes met Twilight Zone. Dat nummer kwam daar in de top 10.
    "Asjemenou" - Loeki de Leeuw

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Radar love, weekend love of twilight zone 1 of 2 van deze nummers hebben volgens mij ook op 1 gestaan in de USA

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woutB
    Radar love, weekend love of twilight zone 1 of 2 van deze nummers hebben volgens mij ook op 1 gestaan in de USA
    Alle drie die nummers waren nummer een hits. Ze hebben ook getoerd door de USA als head liner met als openings acts zoals Kiss en later Aerosmith (van wie George Koojimans zijn liefde voor BC Rich gitaren overhield, Joe Perry gaf hem er een en Koojimans werd niet lang daarna officieel endorser van het merk wat hij zelfs nu nog steeds is.)

    Bovendien deden de earring ook een zeer succesvolle wereld tournee met The Who.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Ik las net dat de Golden Earring(s) in 1961 werden opgericht van die originele bezetting zijn aleen George Kooijmans en Rinus Gerritsen overgebleven, maar goed 1961 is alweer 45 jaar geleden.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top