Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Linkse gitaren

  1. #1

    Standaard Linkse gitaren

    Ok ik ben nieuw in gitaren en zal me binnekort eentje kopen, hoe is het kwa aanbod voor linkse gitaren in benelux? (elektrische, akoestische, bas- gitaren) Uiteraard zal het aanbod kleiner zijn en iets meer kosten (hoeveel juist?) , is het beter om gewoon vanaf het begin gitaar te leren spelen met je rechtse hand de strings of toch gaan voor een linkse?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Hallo Frankeh

    Vraag 1 is, ben je echt linkshandig? ( doe je alles maar dan ook echt alles linkshandig/benig)
    Probeer een keer uit wat voor jou het natuurlijkst aanvoelt ( rechts of links een gitaar bespelen )
    De keuze is inderdaad een heel stuk kleiner maar is best wel te doen en de prijzen vallen ook reuze mee.

  3. #3

    Standaard

    Zoals reeds gezegd : probeer even uit ! Probeer en voel !

    Ik ben zelf een linkse poot en het aanbod is veel kleiner dan voor rechtshandigen. Er zijn ondertussen wel wat meer zaken die lefty's aanbieden en tweedehands is er ook wel wat te vinden. Prijzen zijn sowieso duurder (minstens 30 %). Maar als je goed zoekt, spaart en de juiste contacten legt, kom je al een heel eind.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woutB
    Hallo Frankeh

    Vraag 1 is, ben je echt linkshandig? ( doe je alles maar dan ook echt alles linkshandig/benig)
    Ik schrijf links, men rechts been is krachtiger (vroeger in de voetbal schotte ik altijd met men rechts been) en de muis voor de PC houd ik al jaren met men rechts hand vast. (nooit op gelet in de beginne en als ik nu met men links hand de muis vast pak doet da raar)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    lijkt me dat je toch min of meer rechts georienteerd bent. Dus probeer het eerst rechthandig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankeh
    Ik schrijf links, men rechts been is krachtiger (vroeger in de voetbal schotte ik altijd met men rechts been) en de muis voor de PC houd ik al jaren met men rechts hand vast. (nooit op gelet in de beginne en als ik nu met men links hand de muis vast pak doet da raar)
    Ik heb al die dingen _precies_ hetzelfde! Ik tandenpoets met links, knip met rechts en timmer met links. En jij? Ik ben hier erg benieuwd naar!

    Zoals je in de link van mij kan lezen speelde ik tot voorkort rechtshandig, maar na 2 jaar ben ik geswitched (naar linkshandig), en dat bevalt nu erg goed.

    Probeer eens te airgitaren, met een plectrum, en dan vooral wat snelle dingen, met welke hand heb je meer controle? (ik weet eigenlijk wel zeker dat dat links is).
    Joost

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Ik heb al die dingen _precies_ hetzelfde! Ik tandenpoets met links, knip met rechts en timmer met links. En jij? Ik ben hier erg benieuwd naar!

    Zoals je in de link van mij kan lezen speelde ik tot voorkort rechtshandig, maar na 2 jaar ben ik geswitched (naar linkshandig), en dat bevalt nu erg goed.

    Probeer eens te airgitaren, met een plectrum, en dan vooral wat snelle dingen, met welke hand heb je meer controle? (ik weet eigenlijk wel zeker dat dat links is).
    naast het knippen met een schaar doe ik ook tandenpoetsen en timmeren met links, knippen met schaar deed ik van kleins af aan met schaar.. maar toen besefte ik niet dat ik vouwde tijdens het knippen omdat de messen voor rechtshandige bestemdt zijn, sindsdien is da gewoonte geworde en knip ik nog steeds met links. Denk dat vele linkse daarin beetje geforceerd worden om rechts te knippen, net door die messen.

    kwa airgitaren heb ik meer feeling als ik met men links hand speel, kwa snelheid vrij hetzelfde maar men hand zwaait mooier met men linker, meer feeling.. met men rechter is het houtiger

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankeh
    kwa airgitaren heb ik meer feeling als ik met men links hand speel, kwa snelheid vrij hetzelfde maar men hand zwaait mooier met men linker, meer feeling.. met men rechter is het houtiger
    Je precies. Die houterigheid en betere precisie controle links is voor mij voornamelijk de doorslag geweest om toch naar links te switchen.
    Joost

  10. #10

    Standaard

    Heb het zelfde verhaal gehad met een gitaar kopen.
    zoals gezegd word zoiets moet je voelen.
    uiteindelijk koos ik toch voor links omdat ik daar net iets meer controle in had.
    maar je zou ook kunnen beginnen met oefenen van rechts suc6

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top