Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Linkse gitaren

  1. #1

    Standaard Linkse gitaren

    Ok ik ben nieuw in gitaren en zal me binnekort eentje kopen, hoe is het kwa aanbod voor linkse gitaren in benelux? (elektrische, akoestische, bas- gitaren) Uiteraard zal het aanbod kleiner zijn en iets meer kosten (hoeveel juist?) , is het beter om gewoon vanaf het begin gitaar te leren spelen met je rechtse hand de strings of toch gaan voor een linkse?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    442

    Standaard

    Hallo Frankeh

    Vraag 1 is, ben je echt linkshandig? ( doe je alles maar dan ook echt alles linkshandig/benig)
    Probeer een keer uit wat voor jou het natuurlijkst aanvoelt ( rechts of links een gitaar bespelen )
    De keuze is inderdaad een heel stuk kleiner maar is best wel te doen en de prijzen vallen ook reuze mee.

  3. #3

    Standaard

    Zoals reeds gezegd : probeer even uit ! Probeer en voel !

    Ik ben zelf een linkse poot en het aanbod is veel kleiner dan voor rechtshandigen. Er zijn ondertussen wel wat meer zaken die lefty's aanbieden en tweedehands is er ook wel wat te vinden. Prijzen zijn sowieso duurder (minstens 30 %). Maar als je goed zoekt, spaart en de juiste contacten legt, kom je al een heel eind.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woutB
    Hallo Frankeh

    Vraag 1 is, ben je echt linkshandig? ( doe je alles maar dan ook echt alles linkshandig/benig)
    Ik schrijf links, men rechts been is krachtiger (vroeger in de voetbal schotte ik altijd met men rechts been) en de muis voor de PC houd ik al jaren met men rechts hand vast. (nooit op gelet in de beginne en als ik nu met men links hand de muis vast pak doet da raar)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten