Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard marshall 8412 4 x 12"cabinet, is dat iets?

    Hoi,

    Ik zoek een cabinet voor onder mijn koch KV50. nu kan ik een marshall 8412 4 x 12" cabinet kopen. Is dat iets en heef tiemand er ervaring mee. Wat is een redelijke prijs hiervoor 2e hands.

    Alvast bedankt voor de info.

    Groetjes Rupke

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    184

    Standaard

    Voor zover ik weet is deze Marshall 8412 een speakerkast uit de valvestate series. Ik heb er zo één gehoord en ik vond het wat tegenvallen, niet echt gedefinieerd.

  3. #3
    Dude
    Guest

    Standaard

    Ze staan er om bekend dat de speakers wat flobberig klinken, niet strak en inderdaad niet echt gedifinieert/direct geluid. Mooie aan die kast vind ik zn formaat, kleiner dan de 1960 kast maar wel 4x12,

    ik denk dat je dan nog beter een 1936 (2x12) of 1922 (ook 2x12) kan kopen dan die valvestate kast, of uiteraard 4 goeie speakers in die valvestate kast zetten maar de vraag is of je dan nog voordelig uit bent.

  4. #4

    Standaard

    Thanks voor de reacties,

    De kast moet 250 euro kosten als ik er dan nog andere speakers in moet doen dan wordt het wle een prijzig kastje. Het formaat is inderdaad ideaal. Ik denk dat ik dan maar eens op zoek ga naar een goede 2 x12 kast. ik heb rond de 300 euro aan budget. Dat moet toch wel lukken zou je zeggen 2e hands of niet?

    Greetz Rupke

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    De fame 2x12 !!!!
    http://www.musicstorekoeln.de/nl/Git...usicstore.html
    2x12" Cab with Celestion Vintage 30 Speakers 120 Watt at 16 Ohm Mono
    Hand Soldered
    67x52x31 cm; 26Kg


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Zouden dat twee 8 Ohm speakers in serie zijn? Hoe kom je anders aan 16 Ohm mono?

    RM
    "I am my own effect"
    Angus Young

  7. #7

    Standaard

    He die Wim,

    Datlijkt me een vette 2 x 12". Mijn koch heeft een uitgang van 8 ohm. KAn ik die zo op dat fame cabinet aansluiten van 16 ohm. Als ik het goed heb is de regel --> zolang het ohmage van de speaker kast hoger is dna de versterker is het geen probleem. Wat ik me nu alleen afvraag is of ik geen vermogen ga missen door een hoger ohmage cabinet aan te sluiten dna de versterker als output heeft.

    Greetz Rupke

  8. #8

    Standaard

    Misschien is dit wel iets.

    http://www.musicstorekoeln.de/nl/Git...sicstore.html#


    Iemand hier ervaring mee?

    Greetz Rupke

  9. #9

    Standaard

    Ik heb zelf jarenlang die valvestate kast gehad, en ben er altijd tevreden over geweest juist. Makkelijk te verslepen, en ik vond hem altijd juist heerlijk compact klinken. Niet erg ongedefinieerd ook, en onder elke top klinkt hij ok. Ik zou het op een "compacte allrounder" willen houden haha. 250 eetjes is dan weer wat teveel. Als je nog twijfelt en hij is in uitstekende staat, zie er dan even 50€ af te snoepen.

    2 X 12 is ook mooi spul natuurlijk!

  10. #10
    Dude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupke
    Mijn koch heeft een uitgang van 8 ohm. KAn ik die zo op dat fame cabinet aansluiten van 16 ohm. Als ik het goed heb is de regel --> zolang het ohmage van de speaker kast hoger is dna de versterker is het geen probleem.
    ohmage bij een buizenamp moet gelijk liggen heb ik altijd geleerd....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top