Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Ukelele kopen

  1. #1

    Standaard Ukelele kopen

    Begin in de zomerstemming te raken, en heb wel de neiging om een Ukelele te gaan kopen, gewoon een dingetje om eigenlijk overal mee naartoe te slepen, naar kamvuurtjes, en derg. Weten jullie misschien een leuk dingetje voor een euro of 20 30, en waar ik deze kan kopen, en misschien nog wel met hoesje of tas erbij. Het hoeft geen super ding te zijn, gewoon iets om op te pingelen .

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard

    bij de feedback in rotterdam hebben ze nu ukelele's volgens mij zo rond de 20 euri..
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  3. #3

    Standaard ukelele

    In utreg op de markt, bij vredenburg 20 euro

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!


    Ik heb zo 'n mahalo Ukelele gitaartje, is met 6 snaren en gewone stemming. Vorig jaar gekocht voor een 35€ bij de lokale gitaarboer omdat ik voor een maand naar Zuid Afrika ging en nouja, men gitaar dus niet zo lang kon missen. Is wel een leuk ding om erbij te hebben, maar verwacht der geen geweldige sound van, maar in elk geval een pak anagenamer bespeelbaar en een ietsjes betere klank dan een 4snarige ukelele. Deze heb ik dus:

    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Globetrotter
    Hoi!


    Ik heb zo 'n mahalo Ukelele gitaartje, is met 6 snaren en gewone stemming. Vorig jaar gekocht voor een 35€ bij de lokale gitaarboer omdat ik voor een maand naar Zuid Afrika ging en nouja, men gitaar dus niet zo lang kon missen. Is wel een leuk ding om erbij te hebben, maar verwacht der geen geweldige sound van, maar in elk geval een pak anagenamer bespeelbaar en een ietsjes betere klank dan een 4snarige ukelele. Deze heb ik dus:

    Cheers,

    Bart
    Denk idd dat ik er voor zo een ga, lijkt me wel ideaal zes snaren. Maar je hebt wel een beetje die ukelele sound?

  7. #7

    Standaard

    Wat voor een snaren moeten er trouwens op? Gewoon standaard gitaar snaren, alleen dan nylon?

    En hoe lang groot is de gitaar in centimeters in totaal, dan bedoel ik met de hele body en derg meegerekend?
    Laatst gewijzigd door Dridon; 13 mei 2006 om 14:51

  8. #8

    Standaard

    En wat houd het 58 cm mensuur in eigenlijk?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!

    Hij klinkt redelijk ukelele achtig, ttz nogal scherp hoog. Nouja, een Ukelele heeft maar 4 snaren, dus je mist wel wat "rond" in de klank. De snaren die erop liggen zijn gewoon klassieke gitaar snaren. De mijne staan der toch al een dik half jaar op en zijn nog nooit gebarsten (r.h.m. intensief gebruik op reis). Die klassieke gitaarsnaren zijn trouwens heel courant en betaalbaar te verkrijgen bij de muziekwinkels hé.
    Tot slot, de mensuur is de lengte van brug naar topkam, d.w.v. de afstand of snaarlengte tussen brug en topkam (de 2 uiteinden waar de snaren de klankast of de hals raken). Echt zo compact als een uke is hij dus niet met zijn 58cm!
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Yamaha heeft ook zoiets, een Guitarlele. Zag ik laatst toen ik bij Musik Produktiv was. Koste 60 euro, en klonk echt vet Heeft ook 6 snaren, en is gewoon gestemd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top