Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 151 t/m 156 van 156
  1. #151

    Standaard

    Ik snap wat je bedoelt. Maar ik dacht eigenlijk niet zozeer aan flamenco, wat toch een soort zigeuner-popmuziek is, maar meer aan symfonieen, componisten als Beethoven en Schubert en de hele reut. Dat is echt zoveel ingewikkelder dan pop en ook flamenco, dat lukt je niet op gevoel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor
    ja, maar het wordt over gedragen alleen puur op spelen ze hebben geen kennis van namen,schema enz
    Ja, maar dat maakt voor het verhaal eigenlijk niet uit.
    Een Chinees kan ook praten, ook al kent hij geen Nederlandse woorden.
    Het gaat mij erom dat je niet alles zelf uitzoekt, maar dat je je baseert op wat anderen voor jou hebben gedaan.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Ik snap wat je bedoelt. Maar ik dacht eigenlijk niet zozeer aan flamenco, wat toch een soort zigeuner-popmuziek is, maar meer aan symfonieen, componisten als Beethoven en Schubert en de hele reut. Dat is echt zoveel ingewikkelder dan pop en ook flamenco, dat lukt je niet op gevoel.
    dat dacht je maar,weet je hoe complex die ritmes alleen al zijn in flamenco?

    laat staan het gitaarspelen opzich....het verschil is dat traditioneel klassiek muziek is die wordt uitgeschreven dus vast staat een flamenco meer als jazz is improvisatie

    muziek is toch allemaal op gevoel zelfs iemand die electronische beats maakt heeft er een gevoel bij toch?

  4. #154

    Standaard

    Nee dus. Ik kijk niet neer op flamenco, echt niet. Maar probeer jij maar eens op gevoel een pianoconcert te schrijven. En dan niet alleen een mooi melodietje, maar ook alle verschillende instrumenten van het orkest. Dat is minimaal vierstemmig, en je moet heel wat kennis hebben van alle instrumenten om te weten wat daar wel en niet mee kan. Daar komt echt te veel bij kijken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #155

    Standaard

    in zekere zin begrijp ik je wel en heb je ook wel gelijk maar omdat bv flamenco minimaal is qua instrumenten wil niet zeggen dat het daardoor simpeler is of makelijker om te leren spelen.

    en flamenco gitarist kan geen klassiek stuk schrijven of een piano concert maar een klassieke componist kan ook niet een buleria zo uit zijn blote kop stampen,dus ja...

    wat is beter of moeilijker?ik denk dat goed kunnen improviseren toch een van de moeilijkste dingen is in muziek vandaar.

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2002
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    703

    Standaard

    Wat een boeiende discussie.

    Voor mij geldt

    Analoog opnemen
    Analoog/digitaal editen mag beide.

    Kijk even naar de groten der aarde, dan blijft er maar 1 conlusie over.
    Kijk ook even naar de teneergang van het geluid van sommige bands.

    Digitaal is makkelijk
    Analoog is uniek
    Heins custom, Jackson SL1 amber burst, Charvel Spectrum black, Charvel Spectrum blue, Taylor CE114, Charvel 150SC, Yamaha FG-300 Morley PWB '70, RMC1, MXR CC delay, MXR Tremolo, Boss PS-3, Boss GE-7 (2x), tcE HOF, Marshall JCM800 2210, Marshall JCM800 2203, Marhall 8080, Marshall 8040, 2x12 open back cabinet custom made by Jurjen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top