Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard zingen en gitaren tesamen

    ik speelk nu al 1 jaartje akoestisch en kan al veel liedjes spelen me akkoorden en kan ook bijna alle belangrijskte akkoorden. maar wat gewoon nie lukt is zingen en spelen tesamen. Ik probeer het veel me liedjes dat ik heel goe vanbuiten ken maar et lukt gewoon niet ook traag en stil gaat het nie goed.

    Iemand die tips weet of enkele liedjes om te leren zingen en spelen tesamen.
    Ik weet wel dat het voor 90 procent gewoon om oefenen gaat maar er moeten toch enkele tips bestaan.

  2. #2

    Standaard

    zorg dat je 1 van de 2 kan zonder er bij na te denken. net als lopen en zingen dat kan je waarschijnlijk wel tegelijkertijd.

    het is makkelijker (lijkt mij) om te zorgen dat je het nummer kan spelen op gitaar zonder erbij na te denken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    staat een identiek topic in Speeltechnieken.

    dit antwoorde ik daar:
    ik kon zelf een aantal jaar geleden geen twee akkoorden samenspelen met mijn zang. Dan ben ik beginnen oefenen en oefenen en oefenen.
    Eerst eenvoudig beginnen met nummers zoals wild thing (the troggs), rocking in the free world (neil young), poly (nirvana),etc ... (eigenlijk 3 akkoordnummertjes dan).

    dan steeds wat moeilijker gaan, heeft me heel wat tijd gekost, maar nu lukt het bij bijna alles (allleen drive van incubus wil maar niet lukke )

    probeer vooral jezelf op te nemen, want soms denk je dat je goed samenzingt en speelt tegelijkertijd, maar dan blijkt dat je ritme van de gitaar gewoonweg zuigt.

    zoals hierboven reeds gezegd, zorg dat je het nummer dat je wil zingen/spelen perfect kan spelen op gitaar, zonder daar nog veel te moeten bij nadenken.
    na een tijdje kan je je concentratie wel vestigen op de twee tegelijk, maar in het begin moet je echt een van de twee perfect beheersen voor het 'andere' erbij komt

  4. #4

    Standaard

    Idd in het topic dat ik starte.

    En idd, gewoon je gitaar spel helemaal zonder bij na te denken kunnen spelen, dan moet zingen ook lukken, is mij al gelukt bij een nummer, binnen een dag ...

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    26

    Standaard

    Another 45 miles van The Golden Earring, ben ik nu mee bezig en gaat ook vrij makkelijk moet ik zeggen. Ik denk wel dat het ook scheelt of je het nummer al wel of niet goed kent (dus voordat je het op de gitaar probeert)

    Michael
    Did you have a good world when you died?.... Enough to base a movie on?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2004
    Locatie
    's Gravenhage
    Berichten
    9.953

    Standaard

    Probeer anders eerst simpele liedjes te neurien, zodat je niet over de tekst na hoeft te denken en zo kan je nog bladmuziek voor je neus houden. Je kan ook bijv. de akkoorden gewoon 4 of 2 keer per maat aanslaan, dus geen specifiek ritme, zodat je met het ritme van de zang i.c.m. de gitaar niet in de war komt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    Als je les volgt en ook ritmes leert... 1ding: vergeet die ritmes en doe iets op gevoel 3/4kans dat het beter klinkt en dat het wel goed gaat!

  8. #8

    Standaard

    Probeer altijd het liedje op een hele trage manier te spelen. Hoef je minder je hoofd erbij te houden waar je bent met het ritme. En natuurlijk het liedje eerst een paar keer aandachtig beluisteren. Zo leer ik nu altijd nieuwe liedjes met moeilijkere ritmes zoals in 16e tijd. Maar dit geldt voor alle soorten liedjes eigenlijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top