Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: Toneport UX1

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Wat doe ik dan eigenlijk precies en heeft dit dan consequenties?

    Zou dit trouwens het probleem oplossen?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    bij het opstarten krijg je vaak een boodschap in de aard van

    'for setup-change press DEL' of
    'press F2 for bios'

    Doen dus, echt iets mis kun je niet doen, Wat UDMA-mode is weet ik ook niet, maar als hij (Ic3gl0vE) het zegt zal het wel iets positief zijn. (ps aan


    Of het je probleem oplost weet ik niet (ben geen pckenner, wel pcfreak)


    Ik zou binnenkort ook graag een Toneport gaan kopen. Zijn er meer mensen die dergelijke problemen ondervinden? Line6Monkey geeft alleen maar een negatief advies op mijn RAM van 512MB, wat net genoeg is. Kan ik daar flinke problemen mee krijgen? Of zitten in die 512MB Gearbox, Live en dat derde programma ingerekend? Dan kan ik mss nog Live voor een minder veeleisend programma wisselen (Audacity)
    Laatst gewijzigd door GunMetalBlue; 17 mei 2006 om 20:20

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Mijn nonkel is hier geweest en de Toneport gaf blijkbaar problemen met het moederbord.
    We gaan nu een nieuw kaartje bestellen voor usb op aan te sluiten.

    Mvg,
    Koen

  4. #24
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    aha succes met proberen met die andere kaart.
    Kost 15 ofzo, ik heb ook extra USB kaartje en dat werkt goed.

    Dat een van je schijven niet ULTRA DIRECT MEMORY ACCESS (UDMA) heeft zegt niet zo veel. Het betreft meestal niet de C schijf.

    Er zijn veel verhalen op internet dat die toneport nogal wat kracht van je pc nodig heeft. Dat betreft vooral moederbord en chipsets.

    Er is dus een kleine kans dat de toneport niet werkt op je pc...
    Probeer dit voor te zijn door het te testen voordat je hem koopt.

    "vroeger" met Windows 95 en Windows 98 waren dit soort problemen met professionele audio aan de orde van de dag. Met XP is windows krachtiger geworden maar Toneport is zo slordig geprogrammeerd dat langzame computers meteen in de problemen komen.
    Een USB 2.0 poort is 450 miljoen bits per seconde (Firewire is 400) en het ligt echt aan de toneport+ je pc als die signalen ergens haperen.
    Vriendelijke groet,

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ja, maar de pc is hier snel genoeg, maar de Toneport gaf blijkbaar problemen met het specifieke moederbord, dus zal het wel lukken.

    Mvg,
    Koen

  6. #26

    Standaard

    ik heb ook nog een paar vraagjes over de toneport...

    kun je in het signaal naar de toneport ook je eigen pedaaltjes gebruiken? aangezien niet alle pedaaltjes op de toneport zitten.

    en is het mogelijk om met midi (ofzo) de pedaaltjes van de toneport aan te sturen? dat je dus een floorboard hebt met daarop knoppen om de pedaaltjes aan en uit te zetten

    en hoe werkt de wahwah erop? kan dat dus via een floorboard of moet je op de pc later wahwah-en met de muis ofzo

    en kun je aangezien de ux1 geen phantoom voeding heeft wel condensator microfoons aansluiten via een mixer? dus dat je zo'n berhinger mixertje hebt, en daarvan de uitgang op de mic in van de toneport sluit.

    Laatst gewijzigd door Jorikjet; 27 mei 2006 om 10:22

  7. #27
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorikjet
    ik heb ook nog een paar vraagjes over de toneport...

    kun je in het signaal naar de toneport ook je eigen pedaaltjes gebruiken? aangezien niet alle pedaaltjes op de toneport zitten.

    en is het mogelijk om met midi (ofzo) de pedaaltjes van de toneport aan te sturen? dat je dus een floorboard hebt met daarop knoppen om de pedaaltjes aan en uit te zetten

    en hoe werkt de wahwah erop? kan dat dus via een floorboard of moet je op de pc later wahwah-en met de muis ofzo

    en kun je aangezien de ux1 geen phantoom voeding heeft wel condensator microfoons aansluiten via een mixer? dus dat je zo'n berhinger mixertje hebt, en daarvan de uitgang op de mic in van de toneport sluit.

    Of je je eigen pedaaltjes over het signaal van de toeport kan gebruiken weet ik niet, moet ik zelf ook nog proberen. Een floorboard voor de toneport is er niet. Je moet alles los van elkaar opnemen. Die wah wah vind ik ook maar een vaag ding op de toneport. Voor zover ik nou ben met dat ding kan je er alleen een vaste wah stand mee creëeren zodat je een geknepen geluid like Mark Knopfler krijgt. Ik kan er in ieder geval niks mee. Dat van een condensator mic durf ik je geen zinnig antwoord op te geven (voor zover ik dat al gedaan had )

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    @Jorik... Ik gebruik m'n zelfbouw-od er vaak mee. Ik selecteer dan geen amp en wel een speakermodel. Dat geeft IMO een héél lekkere scheur, hangt natuurlijk ook van je pedaaltje af. Hoe het met effectpedalen gaat weet ik niet, ik ben weer bezig met m'n zelfbouw-wah en als ik die aan de praat krijg laat ik het weten!!

    Ik weet niet welke Toneport je hebt, UX1 of UX2?? Bij de UX2 kun je namelijk een footswitch aansluiten, daar kun je o.a. de wah mee aansturen en dan kun je dus de wah gewoon gebruiken.

    Je zou inderdaad zo'n mixertje kunnen gebruiken. Je moet hem dan alleen niet aansluiten op de mic-ingang maar op de line-ingang.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  9. #29

    Standaard

    ik ben van plan om een ux1 te kopen, en ga dat nu ook doen denk ik! volgende week maar eens een ritje naar de muziek shop maken

  10. #30
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fumi SG
    @Jorik... Ik gebruik m'n zelfbouw-od er vaak mee. Ik selecteer dan geen amp en wel een speakermodel. Dat geeft IMO een héél lekkere scheur, hangt natuurlijk ook van je pedaaltje af. Hoe het met effectpedalen gaat weet ik niet, ik ben weer bezig met m'n zelfbouw-wah en als ik die aan de praat krijg laat ik het weten!!

    Ik weet niet welke Toneport je hebt, UX1 of UX2?? Bij de UX2 kun je namelijk een footswitch aansluiten, daar kun je o.a. de wah mee aansturen en dan kun je dus de wah gewoon gebruiken.

    Je zou inderdaad zo'n mixertje kunnen gebruiken. Je moet hem dan alleen niet aansluiten op de mic-ingang maar op de line-ingang.
    Kijk, dit zijn dingen waar ik ook wat mee kan Ik ga de gok in ieder geval es wagen om pedaaltjes er op aan te sluiten. De software kan het geluid ook opnemen trouwens? Is gelijk m'n wah probleempje opgelost namelijk. Het idee al om een extra boosterpedaaltje er op aan te kunnen sluiten... Damn man, ik kan vanmiddag niet eens de proef op de som nemen gvd!
    Laatst gewijzigd door drap; 27 mei 2006 om 12:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top