Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Na veel op dit forum gelezen te hebben, ben ik een gitaar gaan kopen. Aan de hand van allerlei "beginnerstopics" (waarvoor mijn dank) wist ik dat 't een western moest worden. Gisteren naar de muziekzaak geweest waar de verkoper mij attendeerde op een Washburn D10. Weliswaar geen nieuwe, maar toch een mooie gitaar met een mooi geluid (voor zover mijn beginnersoren dat kunnen bepalen) en de prijs was wat ik in gedachten had. 215 euro. Heb er meteen wat accesoires bijgekocht (stemapparaatje, akkoordenboekje en standaard) en ben dus nu wat aan het "klungelen" op mijn eerste gitaar.

    Hoe zijn jullie ideeen over deze Washburn D10? Ben gewoon benieuwd, dus laat 't even weten!

    Groeten,

    Bart

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Washburn maakt goede instrumenten.Zoals gewoonlijk kunnen er verschillen zijn.
    Washburn (ik heb zelf jarenlang op een 12 string D-model gespeeld)is goed.Aandachtspunt is de snaardikte en de afstelling.
    En je kunt een Washburn 2x zo goed laten klinken (echt waar!) door de kam van kunststof te laten vervangen door een echt benen kam die je wat scherp insnijdt aan de achterzijde.
    De klank wordt wat dynamischer en helderder.
    Een beetje gitaarbouwer kan dat voor je doen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik heb zelf een Washburn D-12 al jaren. Persoonlijk vind ik dit een uitstekende gitaar. Ik heb 'm nu zo'n 10 jaar en het ding klink nog perfect en bovenalles uit, hij speelt BIJNA als een elektrische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top