Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard Aaarrgghh!! Niet weer!!!

    Dit is echt de zoveelste keer dat ik twijfel over m'n volgende gitaar, maar ten eerste is het deze keer erg dichtbij in (en anders na) de zomer al. En ten tweede ik twijfel nu tussen twee verschillende gitaren.

    Ik wou eerst heel graag de nieuwe Jackson KVX10 King V, met Licensed Floyd Rose, maar nu denk ik ook aan een Dean '79 V

    Op dit moment denk ik toch meer aan de Dean, om de volgende redenen:

    - Ik betwijfel of ik wel een Floyd zal nemen, omdat het toch wel een 'pain in the ass' kan zijn, en ik toch nog niet kan soleren, en hem bij riffs weinig zal gebruiken. En een king V zonder tremolo vind ik stukken minder mooi (weet het, klinkt raar, maar het zij zo).

    - De Dean heeft een gelijmde hals, de Jackson een geschroefde. Ik hoor altijd dat een gitaar met gelijmde hals meer sustain heeft.

    - In reviews zeggen veel mensen over de Jackson dat de elementen niet zo super zijn, en ze die willen/hebben vervangen (door bv. EMG's), bij de Dean wordt er in de revieuws veeel minder geklaagd over de elementen van de Dean (op een gegeven moment wil ik toch een setje EMG's, maar ik wil tot die tijd wel een goed geluid.

    - Sunburst is totaal niet mijn ding, maar op zo'n Dean V.. Damn..


    Wat is jullie advies? Kloppen sommige van mijn argumenten niet? Heeft iemand ervaring met een van deze twee gitaren (die King V is te vergelijken met de andere Jacksons ui de X series, en de Dean is te vergelijken met de Z en ML uit de '79 serie.


    Nog een ding.. De verkoper bij wie ik (bijna) alles koop, raadt mij af om een Dean te kopen. Hij zegt dat het helemaal niet zo'n goede gitaren zijn in de betaalbare klassen. Maar als ik kijk naar reviews, zijn mensen veel positiever over de Dean. Zelfs over de goedkopere Dean X series.. Een kennis heeft tegen me gezegt dat die verkoper mij dat afraadt omdat hij geen deans in z'n winkel heeft staan. Maar de andere gitaren die hij mij niet afraadt, zou hij ook moeten bestellen omdat ie ze niet in de winkel heeft staan.

    Om een lang verhaal kort te maken.. Wat raden jullie mij aan?

  2. #2

    Standaard

    gast, aan alles wat je opnoemt zeg je zelf al dat de dean beter is das dan niet zo moeilijk kiezen lijkt me...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard

    Ja, maar ik weet dus niet zeker of dat allemaal klopt En ik vraag me toch af waarom m'n verkoper mij afraadt een Dean te kopen.. Tot nu toe is de kans groter dat ik voor de Dean ga, maar ik wil wel zeker weten dat ie beter is..

  4. #4

    Standaard

    een dean heeft een lelijke kop, daarom wordt 'ie afgeraden. Een vrouw met een lelijke kop zou je ook niet willen!
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard

    Ja, maar dat is een mening, geen feit :P Ik vond die Dean koppen eerst ook foeilelijk, maar tegenwoordig vind ik ze erg gaaf.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou de Dean nemen. Ik vind hem mooier, en de kwaliteit is gewoon goed hoor..

  7. #7

    Standaard

    Ik zou een Jackson nemen. De nieuwe hebben, zodra ze boven de pakweg vierhonderd euro komen, èchte EMG's. Het zijn zo langzamerhand de enige betaalbare Japanse gitaren, subliem gebouwd. Deans in die prijsklasse (en hoger !) komen allemaal uit China.
    Het is de keuze tussen een budgetgitaar en de betere middenklasse.
    Dat mensen die hem nèt een dag geleden gekocht hebben er entousiaste reviews over schrijven zegt me meer over die mensen dan over de gitaren.

    Wizz

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard

    Maar die Jackson heeft geen EMG's

  9. #9

    Standaard

    Tsja, maar die koppen van Dean, hè.
    Zou voor mij toch een reden zijn om eens heftig na te denken.

    Heb ffe hier gespiekt, maar vind de rest wel ok :-)
    De Jackson vind ik kwa body net teveel afwijken van het origineel, maar ja, dat is dan weer mijn mening: jij moet erop spelen / voor gek staan :-)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    388

    Standaard

    Ik vind die Jackson juist supermooi (met Floyd dan) Is trouwens ook zoiets. Op zich vind ik een goede Floyd geen probleem, maar ik weet niet of ik deze moet vertrouwen..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top