Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53

Discussie: Laboga.

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Ik heb gezegd dat het handwired is, niet aart. Hij had het over handbuilt. Overigens weinig verschil. Wel een verschil met point to point of hardwired of hoe je het ook noemen wilt.
    Maar ik denk dat die prijs zo laag is door de economie aldaar, en dat het niet ligt aan een mindere kwaliteit. Ik denk dat die van peavey of marshall lager ligt... Daar plakken ze alles op printplaten en knopen ze alles met connectortjes aan elkaar vast om het betaalbaar te houden.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Maar ik denk dat die prijs zo laag is door de economie aldaar, en dat het niet ligt aan een mindere kwaliteit.
    Lijkt me ook, beetje een Europees China
    Goedkope handen, maar die kunnen best vakkundig zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Ik denk dat die van peavey of marshall lager ligt... Daar plakken ze alles op printplaten en knopen ze alles met connectortjes aan elkaar vast om het betaalbaar te houden.
    Bij Peavey waarschijnlijk wel. Ik vind Peavey een soort Amerikaanse Behringer. Maken veel dingen na, tegen lage prijzen, en dus ook de kwaliteit wat lager.
    Bij Marshall ligt het er maar aan wat je koopt. De standaard-versterkertjes (MG, AVT, DSL/TSL bv) moeten natuurlijk scherp geprijsd worden. De reissues staan daar weer boven, en dan ook nog die handwired-modellen en andere speciale producten. Ik denk dat die wel vergelijkbaar zijn met (goede) boutique-amps qua kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook wel naar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    peavey is zeker geen amerikaanse behringer.

    Peavey's zijn echt built like a tank, zeker de 5150.

    ik heb nooit problemen gehad met mijn 5150, itt mijn oude SL-X.



    Als je een peavey van een flat gooit is de enige reden dat er geen geluid meer uit komt de lengte van het snoer....

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    PRS is ook een beetje de Amerikaanse Richwood
    Enorm uniek en vooruitstrevend zijn ze misschien niet geweest, maar vergelijken met Behringer is toch wel iets te weinig credit. Met de Bandit alleen al hebben ze een hoop mensen blij gemaakt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Bij Peavey waarschijnlijk wel. Ik vind Peavey een soort Amerikaanse Behringer. Maken veel dingen na, tegen lage prijzen, en dus ook de kwaliteit wat lager.
    Bij Marshall ligt het er maar aan wat je koopt. De standaard-versterkertjes (MG, AVT, DSL/TSL bv) moeten natuurlijk scherp geprijsd worden. De reissues staan daar weer boven, en dan ook nog die handwired-modellen en andere speciale producten. Ik denk dat die wel vergelijkbaar zijn met (goede) boutique-amps qua kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook wel naar.
    Ik vind de betaalbare Marshalls nu niets om over naar huis te schrijven qua kwaliteit. Een DSL/TSL zou ik nooit kopen en ik snap de populariteit van die dingen ook niet. Voor quasi hetzelfde budget heb je een Framus Dragon of Cobra, een Carvin Legacy of V3, ENGL Powerball, Brunetti XL R-EVO, H&K Trilogy, ... allemaal veel betere amps, zowel qua sound als kwalitatief als qua features.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  6. #16

    Standaard

    Maar laten we het on-topic houden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Behringer is dan wel goedkoop, maar zo heel erg bout is het ook weer niet. Ze maken toch wel oke dingen voor een scherpe prijs...
    Peavey en Marshall vind ik gewoon qua kwaliteit hetzelfde. Een 5150 als een tank Aart? Plastic buisvoeten vastgepopnageld en dergelijke dingen meer als ze zo tanks maken ga ik liever lopen... De kwaliteit is wel redelijk maar toch gewoon standaard massaproductie.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Behringer is dan wel goedkoop, maar zo heel erg bout is het ook weer niet. Ze maken toch wel oke dingen voor een scherpe prijs...
    Inderdaad. Alle waar naar z'n geld. Die goedkope gitaarversterkertjes van ze, die zijn natuurlijk niet echt super... en een V-Amp haalt het ook niet bij een echte Pod... Aan de andere kant stellen ze wel mensen in staat om dit soort apparatuur te kopen, die het anders nooit konden betalen.
    Ik heb over de V-Ampire toch wel goede dingen gehoord, en hun keyboardversterkers schijnen ook erg goed te zijn voor het versterken van modelers. Ook een aantal van hun microfoons schijnen erg goed te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Peavey en Marshall vind ik gewoon qua kwaliteit hetzelfde.
    Ik maak bij Marshall dus onderscheid tussen de standaard populaire series en de duurdere reissues/handwireds etc.
    Volgens mij is er bij Peavey niet echt verschil in kwaliteit tussen hun series. Allemaal massaproductie, en bij allemaal de prijs laag proberen te houden.
    Doen ze dus ook concessies aan de kwaliteit, al wil dat niet zeggen dat het rotzooi is, maar het kan beter.
    Bij een Marshall JTM45/100 bv kun je volgens mij niet echt zeggen dat ze concessies aan de kwaliteit gedaan hebben om de prijs een paar euros omlaag te brengen. Bij een JCM2000 natuurlijk wel.

    Verder bedoelde ik met mijn vergelijking met Behringer vooral dat Peavey eigenlijk vooral producten van anderen namaakt, tegen scherpe prijzen. Het ging me niet zozeer om de kwaliteit (al is Peavey mijns insziens geen absolute topkwaliteit).
    Peavey heeft eigenlijk niet echt 'originele' producten, met uitzondering van de 5150 misschien (maar die zal vast weer op een of andere Marshall gebaseerd zijn).
    Marshall of Mesa/Boogie is toch anders, versterkers met een eigen sound, die door velen geimiteerd zijn.
    Laatst gewijzigd door Scali; 10 mei 2006 om 11:42

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    peavey is zeker geen amerikaanse behringer.

    Peavey's zijn echt built like a tank, zeker de 5150.

    ik heb nooit problemen gehad met mijn 5150, itt mijn oude SL-X.



    Als je een peavey van een flat gooit is de enige reden dat er geen geluid meer uit komt de lengte van het snoer....

    Inderdaad!! En daarnaast bestaat Peavey al sinds 1965 en hebben ze wel degelijk een eigen ding neergezet, bijvoorbeeld met de bekende Bandits en de Transtube spullen.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Inderdaad. Alle waar naar z'n geld. Die goedkope gitaarversterkertjes van ze, die zijn natuurlijk niet echt super... en een V-Amp haalt het ook niet bij een echte Pod... Aan de andere kant stellen ze wel mensen in staat om dit soort apparatuur te kopen, die het anders nooit konden betalen.
    Ik heb over de V-Ampire toch wel goede dingen gehoord, en hun keyboardversterkers schijnen ook erg goed te zijn voor het versterken van modelers. Ook een aantal van hun microfoons schijnen erg goed te zijn.
    Mwah, ik heb een behringer microfoon en dat is best een matig ding... Maar bijvoorbeeld hun midi-controllers zijn gewoon goed, net als hun huis tuin en keuken mixertjes. Het voldoet gewoon, pleurt niet vanzelf uit elkaar en het heeft allemaal een leuke prijs.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Ik maak bij Marshall dus onderscheid tussen de standaard populaire series en de duurdere reissues/handwireds etc.
    Volgens mij is er bij Peavey niet echt verschil in kwaliteit tussen hun series. Allemaal massaproductie, en bij allemaal de prijs laag proberen te houden.
    Doen ze dus ook concessies aan de kwaliteit, al wil dat niet zeggen dat het rotzooi is, maar het kan beter.
    Bij een Marshall JTM45/100 bv kun je volgens mij niet echt zeggen dat ze concessies aan de kwaliteit gedaan hebben om de prijs een paar euros omlaag te brengen. Bij een JCM2000 natuurlijk wel.
    Marshall verkoopt idd producten van verschillende kwaliteitsniveau's, maar daar betaal je zoals je zelf al zegt dan ook naar. Peavey doet dat naar mijn weten idd niet, maar ja dat is verder dus ook niet echt een punt. Peavey heeft volgens mij wel een professionele tak misschien dat de kwaliteit daarvan beter is dan hun consumentenzooi, ik weet het niet.
    Ik weet wel dat er bij Nederland Muziek toen met de meeting een JTM45 stond voor 7000 (!!!) euro, en volgens de kenners klonk die nou niet echt onwijs. Dat zegt dan ook wel weer iets.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Verder bedoelde ik met mijn vergelijking met Behringer vooral dat Peavey eigenlijk vooral producten van anderen namaakt, tegen scherpe prijzen.
    Peavey heeft eigenlijk niet echt 'originele' producten, met uitzondering van de 5150 misschien (maar die zal vast weer op een of andere Marshall gebaseerd zijn).
    Marshall of Mesa/Boogie is toch anders, versterkers met een eigen sound, die door velen geimiteerd zijn.
    De 5150 is idd gebaseerd op het Soldano ontwerp, wat van de JCM800 is afgeleid. Maar ja die is weer van de Bassman afgeleid... Dus ja who copies who? En Mesa's zijn ook allemaal aangepaste Fender klonen, en hun Rectifier hebben ze ook van Soldano geript. Ze maken allemaal na dus dat vind ik niet echt een argument om Behringer minder te vinden. Het is gewoon wat matig maar dat krijg je nu eenmaal voor zo'n prijs.

    Maar waar het allemaal dus om begon: Laboga (wordt ook verkocht als Fame) zit volgens mij kwalitatief dus beter in elkaar dan al die bekende westerse merken.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top