Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: symphonie gitaar?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard symphonie gitaar?

    mijn vriendin heeft laatst een symphonie gitaar op zolder gevonden. en die is vroeger door haar vader beschildert. verder zitten er nog maar 2 snaren op (verroest) en is de achterkam weg en de stemmechanieken zijn ook niet meer in beste staat.

    weet iemand mij meer te vertellen over dit merk?

    dit zijn de plaatjes van de gitaar. zeg ook ff wat je van de beschilderingen vind.





    Laatst gewijzigd door Basseytje; 6 mei 2006 om 18:53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2005
    Locatie
    way east across the border
    Berichten
    477

    Standaard

    beschilderingen zijn wel mooi. Gitaar heb ik zo mijn twijfels bij qua kwaliteit maar ik ken het merk niet.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    zelfde mening als hierboven. Schilderingen vind ik zeer mooi (zou zelf ook zoiets willen op een goedkoop gitaartje). maar kheb mijn twijfels of deze gitaar goed zal spelen. De enige manier om er achter te komen is ze een beetje opknappen en snaren opsteken en dan uit proberen...

    edit: moet trouwens nog zeggen dat de vlinders met veel oog voor detail zijn geschilderd. Ben zelf een vlinder freak en kmoet zeggen dat ze dicht in de buurt komen van de werkelijke soorten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    weet iemand of kan zo zien of dit een nylon of een staalsnarige gitaar is? en kent iemand het merk symphonie?

    en de vlinders zijn niet geschildert maar met het lakken verwerkt ofzow t zijn iig geen stickers verder weet ik er niets over. ik zou het neit meer kunnnen na vragen want de schilder is helaas een aantal jaar geleden overleden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet of het een nylon gitaar is, maar dit zou je kunnen kijken door een snaar door te knippen en uit elkaar te plukken om te zien er er nylon in zit ...

    Schilderingen zijn werkelijk prachtig, maar jammer dat het niet afgelakt is...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Een vriend van me heeft pas in de kringloopwinkel precies dezelfde gitaar (in ongeveer dezelfde staat maar zonder schilderingen) gekocht. Volgens mij is het wel een redelijk ding, op Marktplaats stond ie ook voor wel 50 euro te koop :P
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  7. #7

    Standaard

    Als ik jou was zou ik hem langsbrengen bij de plaatselijke muziekwinkel met de mededeling: "Maak hem zo goed mogelijk voor max 50 euro. Daarvoor kun je dan iig een nieuw setje stemmechanieken krijgen (want de oude die vertrouw ik niet).

    Is toch zonde om zo'n familie-erfstuk niet in speelklare toestand te houden?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #8

    Standaard

    hij is werkelijk beeldschoon.

  9. #9

    Standaard

    Idd, en misschien hele fretboard eens flink opschonen, en poetsen. Nieuwe snaren, en een nieuwe kam, dat kan je al doen voor minder dan 50 euro...

    Tis idd heel zonde om zoeits nog verder af te laten takelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    ik was ook al van plan om m te restuareren. maar er zitten 2 stalen snaren op van dezelfde dikte alleen ik weet dus egt niet of t een nylon gitaar is want de vader van mijn vriendin (ook de schilder) die vond stalen snaren fijner en mijn vriendin heeft thuis ook een nylon gitaar en daar had hij ook stalen snaren opgezet maar die heb ik later vervangen door nylon snaren.


    btw: om nog ff toe te voegen, de schilder was ook kleuren blind en ik vind het heel mooi maar ook best wel knap.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top