Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Nieuw hier!

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    15 Watt in huis is hard zat! 30 watt kun je miss net boven een drummer uit komen in een oefenruimte, als je em helemaal open gooit, maar optreden lukt je met 30 watt ook never nooit niet(tenzij er buizen inzitten, en die zitten er niet in ). Je hebt bij de 30 wel een grotere speaker, dus waarschijnlijk een wat voller geluid.
    En ik dacht dat er ook meer amp-modellen(een Cube is een modelling-versterker, dat wil zeggen dat ie op een digitale manier verschillende bekende versterkers na doet, dus zijn ze lekker veelzijdig, en daarom ook handig voor beginners) in zitten, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het ff vragen in het moderne versterkers-gedeelte.

    Mijn advies: gewoon gaan proberen, en kijken wat beter bevalt, en of je het prijsverschil tussen de 15 en de 30 het waard vind.

  2. #22

    Standaard Pick-boy plectra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Double-U
    Gewoon wat verschillende diktes en soorten aanschaffen,
    en dan kijken wat het lekkerste speelt, en klinkt!
    Gebruik zelf Pick-boy medium 0,70.
    Als toevallig iemand weet waar ze nog te koop zijn,
    houdt ik me aanbevolen.
    Geinig trouwens dat je een tweeling hebt, ben zelf ook
    1 van een tweeling.

    Groeten

    Hi,
    Ik zag wel op Mainmusic de Pick-boy 0.75, maar geen 0.70. Moet ze wel meteen per 50 kopen, volgens mij.. Weet niet of je die bedoelde, maar ik dacht: ik meld het even voor de zekerheid..
    Gr. Mo.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Per 50? Anders moet je gewoon even naar de lokale gitaarboer en er daar een paar verschillende halen? Heb je denk ik meer aan.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Ja, gewoon een aantal verschillende proberen. Ik begon met hele dunne, nu speel ik al jaren met dikke plectrums. Probeer wat je lekker vindt spelen, en ook lekker vindt klinken. Je hoort echt het verschil. Moet je uiteraard wel je versterker gebruiken, zo zonder hoor je het niet of nauwelijks.
    Eindelijk een beetje lente!

  5. #25

    Picker

    Er werd gevraagd naar die specifieke plectra, vandaar. Maar ik ga zelf wel diverse dikte kopen, inderdaad. Ik heb er nog een aantal van toen ik akoustisch leerde spelen, dus hoef nog maar een paar diktes te proberen.. En ja, dat zal natuurlijk het beste gaan als de versterker aangesloten is..

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    ligt er net aan wat voor dikte je lekker vind spelen. persoonlijk houd ik van de dunlop tortex 1.14 mm. deze is dun maar wel heel stug. sommigen gebruiken big stubby's. dat zijn hele dikke plectrums hierdoor glijden de snaren er beter vanaf. daardoor kunnen ze snel spelen. als je hele dunne plectrums gebruikt buigen die ook mee waardoor je snaren minder te lijden hebben. qua spel maakt het niet veel uit. ik heb gitaristen op alle soortige plectrums ontzettend snel zien spelen. qua sound maakt het wel uit. bij een stugge plectrum hoor je de aanslag meer en geef je de snaar meer op z'n donder. that's all.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #27

    Standaard Plectra

    Bedankt voor de info.
    Ik heb net bij Feedback een aantal verschillende gekregen. Dus dat gaan we even uittesten. Zal idd ook persoonlijk zijn wat er lekkerder speelt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockmo(ther)
    Bedankt voor de info.
    Ik heb net bij Feedback een aantal verschillende gekregen. Dus dat gaan we even uittesten. Zal idd ook persoonlijk zijn wat er lekkerder speelt.
    mee eens. ik heb een paar favo plectra. de jazz3 (die dikke zwarte) heerlijk voor slag en solo's. met solo's opeens ZOVEEl controle over je spel! een andere favo is de stubby 2mm. die traanvormige. niet de driehoek. das een snarenbreker. en anders de paarse tortex. allen dunlop.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2005
    Locatie
    hoofddorp
    Berichten
    123

    Standaard

    Ach ja, ik ben 46 en (weer) begonnen met electrisch gitaar.......... Had dat sind mijn pubertijd niet meer gedaan.... Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    Edit: ik had niet door dat de discussie een andere kant was opgeaan, bericht staat nu een beetje verloren....
    Laatst gewijzigd door moos; 23 mei 2006 om 12:20
    Als je met je veerstigste nog met een gitaar op het podium staat ben je een sukkel (citaat Mick Jagger)

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moos
    Ach ja, ik ben 46 en (weer) begonnen met electrisch gitaar.......... Had dat sind mijn pubertijd niet meer gedaan.... Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    Edit: ik had niet door dat de discussie een andere kant was opgeaan, bericht staat nu een beetje verloren....

    Leuk te lezen, dat er meer mensen zijn die of op latere leeftijd beginnen, of het weer oppakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top