Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Nieuw hier!

  1. #1

    Party Nieuw hier!

    Hoi hoi,

    Even voorstellen:
    Ik ben Monique (RockMo ) en ben dus nieuw hier. Heb een aantal jaar geleden (helaas maar) een jaartje les gehad op een akoustische gitaar. Ik heb al vanaf kleins af aan gitaar willen leren spelen, maar telkens kwam er wat tussen of ging het niet door. Ook na het jaar waren er persoonlijke omstandigheden (nadat eerst mijn lerares er al mee stopte..) waardoor ik geen les meer kon nemen.
    Om weer helemaal vol goede moed een nieuwe start te maken (en als ik het nu niet doe, het er waarschijnlijk nooit meer van komt ), wil ik weer gaan lessen, maar dan goed: electrisch. Maandag heb ik mijn proefles. Kan niet wachten!!!
    Dus op zoek voor een gitaar om meteen goed mee van start te gaan en toen kwam ik op deze site/dit forum terecht en zag veel tips.
    Hoe kan het beter dan met ervaren gitaristen over goede gitaren te kletsen?! . Heb al wat bekeken en zit te twijfelen tussen Ibanez en Squire (Fender). Zag dat ze beiden starterspakketten hebben (ook geschikt voor Rock). Nog extra advies, tips voor een enthousiaste beginster?
    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Rockmo(ther); 5 mei 2006 om 22:00 Reden: begin

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    102

    Standaard

    Welkom, zou ik zeggen. En succes met de lessen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Welkom! En dan ook meteen het eerste advies: het forum staat vol met onderwerpen over beginnerssetjes, ook over die van Ibanez en Squier. Met de zoekfunctie moet er wel het een en ander te vinden zijn. In het gedeelte 'electrische gitaren' staan bovenaan een aantal onderwerpen vol met ideeën.

  4. #4

    Standaard

    Ja, hartelijk dank!
    Zag al wat voorbij komen idd. Maar twijfel dus nog. Als beginner is het lastig om te kiezen. Maar ben door het forum in ieder geval al een boel op weg geholpen, anders had ik voor een nog grotere keuze gestaan

  5. #5

    Music

    Zijn hier op het forum ook "ouderen" (30) zoals ik die net beginnen/begonnen zijn?
    Ben er trouwens wel uit, denk ik: Ibanez Jumpstart (i.v.m. Humbucker). Volgens mij zitten die niet op de Squier..?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockmo(ther)
    Zijn hier op het forum ook "ouderen" (30) zoals ik die net beginnen/begonnen zijn?
    Ben er trouwens wel uit, denk ik: Ibanez Jumpstart (i.v.m. Humbucker). Volgens mij zitten die niet op de Squier..?
    op de squier zitten idd, geen humbuckers nee. en ik denk dat daarom de ibanez meer geschikt is (gezien jou naam )

    en er zitten hier zat "ouderen" die of net begonnen zijn, of als klein kind een gitaar in de handen gedrukt kregen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Hoi RockMo,

    ik verkoop een Ibanez GSA 60, vrijwel nieuw, iets verbeterd. Er zitten nu Schaller stemmechanismen op (had ik toch nog liggen) en de tremolo is voorzien van in hoogte verstelbare zadeltjes (standaard niet) en daardoor is hij nu echt heel lekker afgesteld. Speelt heerlijk, klinkt goed, maar hij gaat toch weg als mijn zelfbouwer af is, dus als ik je er gelukkig mee kan maken, PM me dan maar even. Het is een zwarte, ik kan wel foto's mailen maar FF googlen levert ook goede plaatjes op.

    Ik hoor het wel, in ieder geval veel plezier,
    Eindelijk een beetje lente!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Hoi RockMo,

    ik verkoop een Ibanez GSA 60, vrijwel nieuw, iets verbeterd. Er zitten nu Schaller stemmechanismen op (had ik toch nog liggen) en de tremolo is voorzien van in hoogte verstelbare zadeltjes (standaard niet) en daardoor is hij nu echt heel lekker afgesteld. Speelt heerlijk, klinkt goed, maar hij gaat toch weg als mijn zelfbouwer af is, dus als ik je er gelukkig mee kan maken, PM me dan maar even. Het is een zwarte, ik kan wel foto's mailen maar FF googlen levert ook goede plaatjes op.

    Ik hoor het wel, in ieder geval veel plezier,
    Hoeveel wil je er voor hebben?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Je hebt een PM.
    Eindelijk een beetje lente!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rockmo(ther)
    Zijn hier op het forum ook "ouderen" (30) zoals ik die net beginnen/begonnen zijn?
    Ben er trouwens wel uit, denk ik: Ibanez Jumpstart (i.v.m. Humbucker). Volgens mij zitten die niet op de Squier..?
    Ben zelf 31 en sinds 3 maanden aan het spelen (acoustisch) maar doe het zonder lessen omdat ik nog een leraar in de omgeving Alkmaar zoek (had er 1, maar vroeg erg veel voor lessen dus heb ik gekicked :-)

    Michael
    Did you have a good world when you died?.... Enough to base a movie on?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top