Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 151
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Dat is inderdaad humor! En tegelijkertijd beetje triest...

    Maargoed, ik ben ook zeer tevreden met dat ding. Mobiel kun je zo ook perfect opnemen. Laptopje in tas, UX2 erbij in, een kabeltje, en een hoofdtelefoon en je hebt een geweldig studio'tje in een rugzak! Kwaliteit vind ik ook prima.

    Voetschakelaar(s) zou inderdaad erg handig zijn. Iemand suggesties voor een goedkoop dingetje?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  2. #22

    Standaard

    Het is idd echt vertraagd. als ik een noot speel, komt 'ie pas (bpm 120) een zestiende noot later. Zo die ik dat na opname ook echt in dat programma staan; de noot staat 2 hokjes verder. Voor mij eigenlijk niet acceptabel.

    Ik vond het eerlijk gezegd ook al vreemd: Midi is toch niet zo'n zwaar signaal ofzo?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik heb er geen last van. Weet niet precies waar het aan ligt, maar misschien is je computer niet al te sterk?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #24

    Standaard Suggesties voor een mooie klank?

    Ik ben van plan ook zo'n toneport aan te schaffen, om mijn eigen projectjes en nieuwe nummers voor m'n band wat beter te laten klinken.

    Qua geluid zal er wel een hoop verbeteren, (er staat een van mijn brouwsels op een erg verwaarloosde myspace pagina, http://www.myspace.com/jankanerwatvan)

    Ik werkte tot zeer recent met modplug tracker (jaja) om de drums en bas en wat al niet te programeren, sinds kort overstapt op EZ drummer en een freeware midi sequencer (aodix).

    In het trackertijdperk zat ik een tijdje te klooien totdat ik een gitaargeluid had met net niet teveel hoog dat het ging kraken (de tracker trok maar 44.1 kHz), als ik de versterker via de line out op de geluidskaart aansloot. Dit beviel me beter dan gitaar direct in geluidskaart, of een wat brakke Korg AX10G effectenbak ertussen. Maar het verschil tussen opname en real time was bijzonder groot.
    Ik was benieuwd in hoeverre dit meevalt met zo'n toneport. Ik zoek een gitaargeluid voor m'n opnames dat valt ergens tussen het Revival album van Reverend Horton Heat en het typische crunchy Marshall geluid.
    Vrijveel mid dus, (het laag en het hoog zijn voor de slapping upright bass), flink wat drive, wat galm en/of delay, en absoluut geen flangers, phasers, filters, chorus, pitch shifters etc.

    Mijn ervaring is dat gitaren net iets te "cyber" klinken via van die software amp-dingen (amplitube, warp etc.) Hoe zit dat met die bijgeleverde software? Krijg je daar wel een beetje een "authenthiek" geluid mee, of moet je dit voor het grootste gedeelte pre-toneport doen om als het eenmaal opgenomen is met equalizers en panning het geluid fine te tunen.

    Op youtube staan wel wat demo's, maar ik snap eigenlijk niet dat als je kennelijk digitaal op kan nemen, waarom je dan in godsnaam je spel over een of andere brakke microfoon opneemt via een nog brakkere speaker. Wie heeft er een linkje naar hoe gitaar over toneport klinkt?

    Hoe kan je trouwens eigenlijk opnames maken met zo'n toneport? Ik ben gewend om met een metronoom mee te spelen, dit op te nemen met soundforge o.i.d, en dit later er in het nummer te mixen. Niet echt real time dus, maar in feite is dat voor mij niet zo belangrijk.

    Zou iemand mij hierover kunnen informeren?


    Jan

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitardude
    Een pod XT live heeft toch ook een usb poort? Waardoor je ook geen signaalverlies hebt (digitaal immers)
    Waar heb je uberhaubt nog een toneport voor nodig als je een pod x3 live hebt eigenlijk?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misere Nobis
    Waar heb je uberhaubt nog een toneport voor nodig als je een pod x3 live hebt eigenlijk?
    Bass/zang/fantoomvoeding/monitoruitgang

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Ik gebruik zelf een tascam us122L. Ook deze heeft direct monitoring maar dan weer geen cab simulatie en effecten: ik gebruik daar weer guitar rig 3 voor. Zo een toneport is dan eigenlijk ook wel erg interessant. Voor een paar tientjes meer heb je dat ingebouwd in je geluidskaart in plaats van apparte software.

  8. #28

    Standaard

    De silver en gold bundle met extra amps voor de toneport is nu ook een heel stuk afgeslagen, zie dat ze nu maar 100 $ staan voor de silver en 150 $ voor de gold.

    Kun die enkel maar via visa bestellen op de line6 site ? 150$ valt nog goed mee voor alle models.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Als ik het goed begrijpt vervangt de toneport je huidge geluidskaart, wanneer je hem via usb/firewire aansluit, klopt dat?

    (Alle pc-geluiden gaan dan via de tonport naar je monitoren die op de toneport zijn aangesloten?)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    1.080

    Standaard

    Ik baal er alleen van dat ik de toneport niet als plug-in kan gebruiken(ja,kan wel maar dat kost 100 euro,die vuile stinkerts)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top