Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 151
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Velp
    Berichten
    244

    Standaard Review Line6 Toneport UX2

    Ik heb gistermiddag de Line6 Toneport UX2 gekocht. Ik heb lang hierover getwijfeld, want ik was eigenlijk heel tevreden met mijn huidige geluidskaart(en). Daarnaast kost het 2-kilo wegende line6 speeldingetje nog geen 200 euro. Dus wat kan je daarvan verwachten? Line6 beweert dat met de Toneport UX2 een stapel hardware apparaten opzij kunt zetten. Goed, even hier m’n ervaringen op een rij:

    • Geluidskaart: waanzinnige sound. Verslaat mijn Terratec DMX 6fire, EWS88 MT en Tascam US224 qua sound
    op alle fronten. Absoluut geen verkleuring van het geluid. Deze wordt gewoon opgenomen en afgespeeld
    zoals het is.
    • De Toneport bevat een uitgeklede variant van de Line6 Pod XT (Live) voor elektrische gitaar. Hoewel het een
    lichtere versie is dan het origineel, bevat deze wel de belangrijkste, en best klinkende versterkermodellen. Een
    extension-pack aanschaffen is achteraf niet nodig. Verder zijn alle mogelijkheden hetzelfde. Voorheen sloot ik
    mijn ‘POD XT Live’ op de line-in aan van mijn geluidskaart. Nu plug ik de gitaar direct in de Toneport,
    waardoor er totaal geen signaal verlies is, in tegenstelling tot de oude situatie.
    • Naast de Pod XT voor gitaar, bevat de Toneport er ook één voor de basgitaar. Hiervoor geldt hetzelfde als
    voor de POD XT voor de gitaar.
    • Twee fantoomvoedingen voor condensatormicrofoons + goed bruikbare (!) pre-amp-simulaties met alle
    mogelijkheden, zoals de-esser, noise gate, compressor, reverb etc etc. Mijn 19 “ compressor, tube-simulation
    e.d. kunnen allemaal de deur uit. Binnen de Toneport bevinden zich een aantal presets, waarin dit allemaal al
    wordt geregeld. Daarnaast kun je deze naar eigen blieven fine-tunen.
    • Heel makkelijk werkend control panel. Het control panel van de EWS 88 daarentegen is een behoorlijke klus
    om deze door te krijgen. De control panel van mijn Tascam US224 is te beperkt.
    • Regelaar van het output-volume signaal. M’n actieve monitor speakers hebben allerbei een afzonderlijke
    volumeregeling. Het output-signaal kon voorheen alleen worden afgesteld binnen Windows of via een kleine
    volumeregelaar die ik had geplaatst tussen mijn computer en de monitor speakers. Da’s nu niet meer nodig,
    dit kan ik direct doen via de toneport.
    • Een nadeel(tje): De ASIO drivers van de toneport hebben een iets hogere lantency dan mijn EWS en DMX
    6fire, maar voor studio gebruik levert dit geen problemen op.
    • Nog een nadeel: via mijn EWS 88 MT heb ik 8 inputs- en 8 output. Deze mogelijkheid zit hier niets op. De
    Toneport is alleen voor home-recording.
    -------------------------------------------------------
    The POD God
    -------------------------------------------------------

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Ik heb ook een Toneport en ben er niks dan tevreden over!! Ik gebruik hem nu alleen het meeste voor de speakersim, ik gooi m'n zelfbouw pedaal er dan voor en gebruik het G12-T75 speakermodel... levert zo'n lekkere crunch op!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    hmm, interessant

    nog even over die 'Fantoomvoeding' van de Toneport: kun je daarmee ook het echte signaal van een versterker opnemen (dus gewoon met een microfoon ervoor en dan eventueel mixen met een backingtrack of iets dergelijks?)

  4. #4

    Standaard

    Hij bedoelt waarschijnlijk microfooningangen (met fantoomvoeding) Daar kan ook een dynamische mic in, zie het maar als een gewoon mengpaneeltje. Daar kan je prima je amp ermee opnemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5

    Standaard

    hoe nam je eerst je gitaar op? via mic bedoel ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    klinkt allemaal overtuigend dus morgen of vrijdag maar de Toneport UX-2 in huis halen, die kost bij Verspuij nog geen €200,- dus daar kan ik me ook geen buil aan vallen.

    Iemand nog suggesties voor een goede (condensator) mic? want als ik toch bij Verspuij ben kan ik die ook wel gelijk meenemen

    @Guhlenn; ik heb thuis nog nooit wat opgenomen...

  7. #7

    Standaard

    ik doelde op de originele poster, om zijn review in perspectief te zetten. zekf geen ervaring met toneport, maar dit klinkt idd. heel positief...

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard


    Iemand nog suggesties voor een goede (condensator) mic? want als ik toch bij Verspuij ben kan ik die ook wel gelijk meenemen
    Microfoonsgenoeg.
    Zoek maar op het forum, het hangt ook van je budget af.
    Low budget is de Supralux of Behringer b1 wel een goede keuze.

    Medium budget de Rode Nt1a (189 euro)

    High budget heb je erg veel mogelijkheden...
    Vriendelijke groet,

  9. #9

    Standaard

    zit er direct monitoring op de UX2? mijn huidige terratec kaart heeft dat niet en in sommige situaties zou het erg prettig zijn om het wel te hebben.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Hé, da's een boeiend apparaatje... Even een vraag: als ik wat opneem, wil ik tijdens het spelen wel eens van kanaal / effect wisselen. Met behulp van een pedaal, wel te verstaan, want ik speel meestal met 2 handen. Kan dat met dit ding ook? Of moet ik mijn solo in meerdere delen opnemen en later samenplakken? Ik heb het niet kunnen vinden op de Line6 site.

    Dank,
    Eindelijk een beetje lente!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top