Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Mijn website...

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    309

    Standaard

    Euhm Billy, wat de inhoud betreft is er al weer een deel bijgekomen dus...
    Die foto staat erop dus dat is opgelost...
    En wat 'News' betreft. Er komt te staan wat er gebeurt met de website en interessante weetjes voor muziekliefhebbers en dergelijke...
    Music is expression

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    309

    Standaard

    Ja Michael, je website is zeker niet mis
    Maar zoals ik al gezegd heb is mijn broer nog maar net bezig met het programma onder de knie te krijgen (enkele dagen om precies te zijn).
    Als je daar rekening mee houdt vind ik zijn werk helemaal niet slecht.
    En het is (nog) niet mijn bedoeling er een professionele site enzo van te maken he.
    En wat dat groen betreft, ik vind het wel iets hebben maar goed smaken verschillen nu eenmaal!!

    Grrtz...
    Music is expression

  3. #13

    Standaard

    Ik vind er niets aan.
    Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
    Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

    Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt
    Luister iedere zondag vanaf 20.00 uur naarTHE ROCK COMPANY
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wie wil er dan een beschuitje met mij eten? Ik ben een lelijke middle-aged vetklep met een harige krans en geen gevoel voor humor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRC
    Ik vind er niets aan.
    Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
    Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

    Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt
    Dat kun je niet zomaar met 'simpele' html-codes. Dan moet je bijvoorbeeld zoals bij deze met CGI gaan werken e.d.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRC
    Ik vind er niets aan.
    Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
    Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

    Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt
    Vind die sites van jou ook vrij simpel eigenlijk.

    http://www.evolutiongaming.nl/Michae...er/gamestunter

    Ook met photoshop + dreamweaver

    Maja dit topic is niet bedoeld voor site vergelijkingen he

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2003
    Locatie
    Brugge, België
    Berichten
    3.613

    Standaard

    Vanuit het standpunt van een bijna-webdesigner (ook nog studerende) vind ik het niet niet echt visueel aantrekkelijk. Het zijn immers maar 4 grijze vlakken op een zwarte achtergrond met een groen boordje. Nuja je moet ergens beginnen en mijn eerste website was ook niet veel beter. Je kunt zoiets enkel maar leren door te oefenen, en dit is een goeie oefening.

    Na 4 jaar heb ik ook heel wat geleerd door hier en daar een websiteje te maken. Ik ben pas recent ook Dreamweaver beginnen gebruiken, voordien deed ik alles in TextPad. Het doet er niet echt veel toe welk programma je gebruikt, het is de kennis van html en het inzicht van webdesign dat je moet hebben.

    Beetje opbouwende kritiek nu:
    - Niet bang zijn om wat kleur te gebruiken. Begin met een paar basiskleuren die mooi samengaan en werk daarmee verder. Wel opletten dat je niet te fel of te druk wordt. Accenten doen soms veel meer, maar overwegend zwart-grijs is wel erg saai.
    - Die scrollende tekst vanboven dumpen, is verleidelijk om te gebruiken als beginner, maar niet echt stijlvol.
    - Gebruik hier en daar wat meer afbeeldingen/foto's voor de opbouw van de site, niet enkel in de inhoud. Zoals eerder gezegd ziet het er nu redelijk vlak uit (grijs-zwart, that's it).

    Nog een bijkomende opmerking voor je broer: geen frames gebruiken. Er zijn verschillende nadelen aan frames die onder andere te maken hebben met zoekmachines die de inhoud niet op een deftige manier kunnen terugvinden en browsercompabiliteit. Bij voorkeur tables gebruiken voor de opmaak van je website. Wat nog beter is, is de opbouw van je website bijna volledig in CSS te doen, maar dan moet je al een tijdje bezig zijn en zowel html en css onder de knie hebben.
    Insert witty comment here

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    309

    Standaard

    Bedankt voor de geargumenteerde kritiek Kasper. Hier heb ik veel meer aan dan iemand die wat af zit te kraken zonder zijn kritiek te staven.
    Ja, na het verscheidene keren gehoord te hebben ga ik toch maar zeggen dat hij de scrollende banner mag verwijderen
    Volgens my bro is de opmaak zo goed als volledig in CSS gedaan dus...
    Verder kunnen we als hij wat meer ervaren is de site altijd beter maken.
    Alles evolueert niet waar??

    Grrtz
    Music is expression

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS
    Vind die sites van jou ook vrij simpel eigenlijk.

    http://www.evolutiongaming.nl/Michae...er/gamestunter

    Ook met photoshop + dreamweaver

    Maja dit topic is niet bedoeld voor site vergelijkingen he
    Hij is ook allesbehalve ingewikkeld maar ik ben er dan ook nog niet zo lang mee bezig. Wat ik wil zeggen is dat je met die combi veeel mooiere dingen kan maken.
    @Bram+: yeah je hebt gelijk....


    Sorry Alberto, was misschien een beetje erg negatieve post, zal de volgende keer proberen argumenten te geven
    Laatst gewijzigd door TRC; 3 mei 2006 om 13:10
    Luister iedere zondag vanaf 20.00 uur naarTHE ROCK COMPANY
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wie wil er dan een beschuitje met mij eten? Ik ben een lelijke middle-aged vetklep met een harige krans en geen gevoel voor humor.

  9. #19

    Standaard

    Van showcase tot off topic, ik wil meedoen! :P. Ik vind het een vrij simpele site, then again heb je niks te verkopen dus dat scheelt =). Mijn eerste site zag er in ieder geval beroerder uit!!

    deze site heb ik gemaakt in paint shop pro en notepad;
    http://www.pure-serenity.com veel simpeler vind je ze niet, maar wel doeltreffend

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    309

    Standaard

    Het is je vergeven TRC
    Het kwam wel wat negatief over maar dat is niet erg.
    En wat nr9 zegt is ook waar ik heb niets te verkopen dus lol

    Grrtz
    Music is expression

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top