Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard Greg Bennett VS Epiphone

    Yo

    Ik heb een vraagje.
    Ik heb al is eerder gemeld dat ik op een greg bennett heb gespeeld en tja. ik vond hem heerlijk liggen. Toen ik in alkmaar was om die westerngitaar te kopen had ik ook de Epiphone SG gespeeld. Ik vond hem ff mooier. Maar ik vond de Greg Bennett lekkerder vast houden.

    Kunnen jullie wat advies hierover geven wat het besten zou zijn voor mij?
    (zelf had ik een Epiphone voor 250,- op marktplaats gezien.. hopen dat ik snel ben.. anders koop ik die!)

    Greetz Wieger

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Hee Wieger,

    Qua kwaliteit verschilt Epiphone en Greg Bennet niet al te veel van elkaar, het hangt ook allemaal van het model af. Bij epiphone zijn de junior en special-series, en enkele modellen als de g-310 van mindere kwaliteit dan bv de les paul standaards/customs/ etc en bv de g-400. Ik zou wel zeggen dat deze van betere kwaliteit zijn dan de greg bennet gitaren, maar hoe dan ook; Ga voor de gitaar die jou het beste bevalt. Jij zal er de komende tijd op moeten spelen!
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  3. #3

    Standaard

    Greg Bennett is toch het voormalige Samick?
    Het grappige is dat de beste periode van Epiphone was toen ze door Samick gemaakt werden, midden jaren 90.
    Ik zou zelf naar Greg Bennett neigen, maarja, die gitaren zien er iets minder authentiek uit dan de Epiphones.
    Wat je ook kiest, het is allebei wel goed.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    volgens mij was de beste periode van Epi toen ze door Gibson werden gemaakt maar scali heeft wel gelijk wat betreft de "huidige"epi's
    life sucks and then you die

  5. #5

    Standaard

    'Samick' bestaat toch nog steeds? Tenminste, als grootste OEM fabrikant ter wereld, die gitaren maakt voor wel erg veel verschillende bedrijven?

  6. #6

    Standaard

    Ja, Samick bestaat nog wel, maar vroeger verkochten ze ook gitaren onder hun eigen naam, en dat is volgens mij nu Greg Bennett geworden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    ik vind de Samick Greg Bennett lekkerder vasthouden... dus.. Greg Bennett kiezen??

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2004
    Locatie
    Waalre
    Berichten
    210

    Standaard

    heb zelf een greg bennett. Was m'n allereerste gitaartje en ik moet zeggen dat ie helemaal niet verkeerd is. Het geluid is bagger, maar dat vind ik van al die goedkope gitaartjes (de mijne kostte maar 180 euro nieuw). Maar die hals, heerlijk.
    zie www.tov-metal.com voor melodic metal!
    zie www.myspace.com/syndrome7 voor heavy metal!
    ...I was meant to be

  9. #9

    Post Greg Bennett

    heez .. k heb zelf een Greg Bennett torino en de hals is echt super lekker, het geluid is idd niet echt al te best maar dat zal wel aan de standaard elemente ligge die er in zitte. K heb er een select element in laten zette .. goedkoop dingetje .. maar hij klinkt echt weer strak !! ..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top