Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Les paul

  1. #1

    Standaard Les paul

    Hallo,

    Ik ben op zoek gegaan naar een paar oude maar goede les paul kopiën
    en heb deze:

    http://www.marktplaats.nl/index.php?.../25622888.html

    en deze gevonden:

    http://www.speurders.nl/muziekinstru...jaren_70_.html

    Ik kan een van de twee kopen maar weet niet welke,
    welke is volgens jullie het beste (of is het allebei niks)?

    Sjoerd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    volgens mij is de ibanez een stuk beter. Hondo is geen topmerk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    't Is allebei niet veel.
    Geschroefde hals. Sorry, meningen zullen verdeeld zijn, maar een Les Paul hoort een gelijmde hals te hebben...
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Neem die Ibanez.Die is echt erg goed ondanks de geschroefde hals..ik heb dezelfde gehad en heb spijt dat ik hem verkocht heb.Echt ze zijn goed ondanks dus die geschroefde hals.Hondo is geen top merk en zou ik ook niet voor gaan zo.Hoewel het best een mooie les paul is gezien de foto.Enne die Ibanez is waarde vast wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  5. #5

    Standaard

    ik heb precies die ibanez, behalve dat het de standard is, en niet de custom. op zich een prima gitaar, alleen heeft de mijne een scheurtje tussen de toets en de neck. dit ga ik nog even profi laten repareren, en dan is het een leuke gitaar voor erbij.



    You're not drunk if you can lie on the floor without holding on."
    -- Dean Martin

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard

    die ibanez is in ieder geval stukken beter.. alleen hebben ze die volgens mij ook gemaakt met een gelijmde hals.. en die gaan ook vaak op internet voorbij
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  7. #7

    Standaard

    ik zou ook voor de ibanez gaan zijn puike planken.
    al is er een jazz gitarist uit de jaren 70 (naam is me even ontschoten) die op een hondo les paul speelde en een fantastische sound had.
    Ajuus...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aart steekelenburg
    die ibanez is in ieder geval stukken beter.. alleen hebben ze die volgens mij ook gemaakt met een gelijmde hals.. en die gaan ook vaak op internet voorbij
    Zijn wel gemaakt met gelijmde hals ja..De customs hebben gelijmde hals.En als ik me niet vergis zijn er ook customs met geschroefde hals..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renier
    ik heb precies die ibanez, behalve dat het de standard is, en niet de custom. op zich een prima gitaar, alleen heeft de mijne een scheurtje tussen de toets en de neck. dit ga ik nog even profi laten repareren, en dan is het een leuke gitaar voor erbij.



    Zo die is echt vet!

    @ TS: De Ibanez is beter, maar kijk naar een met gelijmde hals, die zijn nog beter!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    20 jaar geleden heb ik zowel een Ibanez LP met geschroefde als gelijmde hals gehad. Het enige wat ik me herinner was dat er een groot verschil in sustain zat. Dat is natuurlijk een belangrijk onderdeel van het archetypische LP geluid. De HondoII gitaren die toen verkocht werden waren echt de allergrootste bagger die je je kunt voorstellen. De Richwoodjes/London City's van tegenwoordig zijn 15632 x beter. Volgens mij kun je met een budget van een paar honderd € beter op zoek naar een goede Epi met gelijmde hals, of een Richwood met betere elementen of zo. Een Ibanez met gelijmde hals vind je niet voor 300€ ben ik bang.
    ALLES IS VERKOCHT!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top