Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 29 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 287

Discussie: De dood van Hendrix

  1. #11

    Standaard

    Iemand die buitensporing veel drugs neemt is een junk. Het is niet omdat het Hendrix is dat je dat niet mag zeggen.
    Ik zie hem als een gitarist die drugs nam.
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
    Kijk ik ga Hendrix niet verdedigen ofzo, zeker niet, is het nu een beetje te laat voor
    Maar aan de reacties te zien zijn de meeste dus eigenlijk van mening dat het een junk was met een talent voor gitaarspelen?
    Ach, hij verkeert in goed gezelschap. Muzikale (jazz)grootheden als Charlie Parker en Miles waren zwaar aan de hero. Schijn je niet minder om te hoeven spelen. Toch apart, je verwacht dat wanneer je heroaddict bent dat je nergens meer toe in staat bent, maar dat is dus zeker niet het geval.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  3. #13

    Standaard

    Idd. Paul Kossoff, zelfde verhaal... altijd top blijven spelen. Maar wat als ze niets hadden genomen, waren ze dan nog beter geweest?
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  4. #14

    Standaard

    Ja ach, ik vind Hendrix eigenlijk vooral ongecontroleerde herrie maken, en Kossof vind ik een lelijk, amuzikaal, spastisch vibrato hebben. En zoals al eerder in een thread ter sprake kwam, vind ik Joe Frusciante ook nogal gammel spelen.
    Als dat door de drugs komt, zou ik dus zeggen dat ze beter zouden zijn zonder de dope.
    Ik hoor liever verfijnde gitaristen als een Joe Satriani. Van Hendrix vind ik vooral een nummer als All Along The Watchtower mooi, daar speelt hij meer in de richting van Satriani, met netjes gecontroleerde melodie etc.
    Maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, en vinden sommigen juist dat wilde en rauwe het mooie eraan.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Wat Parker, Davis en Coltrane deden was geen ongecontroleerde herrie maken, dat zijn "masters of Jazz".

    Charlie Parker heeft ook een nummer geschreven en naar zijn dealer genoemd, toen hij deze eindelijk gevonden had toen hij was verhuisd naar een nieuwe stad. Het kan dus ook inspiratie geven!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
    Wat Parker, Davis en Coltrane deden was geen ongecontroleerde herrie maken, dat zijn "masters of Jazz".
    Inderdaad, dat is ook van een heel ander kaliber dan bluesrockende junkies die vooral kicken op een Marshall die voluit staat. Misschien dat de saxofoon/trompet zich er beter voor leent, omdat ie niet zo 'herriegevoelig' is.
    En misschien lag het vooral aan de personen zelf.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Kossof vind ik een lelijk, amuzikaal, spastisch vibrato hebben.
    Laat het nu net vooral die vibrato zijn die me zo aanspreekt bij Kossoff.
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    als goede gitarist moet je haast wel aan de drugs zijn

    ... nu nog leren gitaarspelen
    pokkel'n

  9. #19
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Ja ach, ik vind Hendrix eigenlijk vooral ongecontroleerde herrie maken, en Kossof vind ik een lelijk, amuzikaal, spastisch vibrato hebben. En zoals al eerder in een thread ter sprake kwam, vind ik Joe Frusciante ook nogal gammel spelen.
    Als dat door de drugs komt, zou ik dus zeggen dat ze beter zouden zijn zonder de dope.
    Ik hoor liever verfijnde gitaristen als een Joe Satriani. Van Hendrix vind ik vooral een nummer als All Along The Watchtower mooi, daar speelt hij meer in de richting van Satriani, met netjes gecontroleerde melodie etc.
    Maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, en vinden sommigen juist dat wilde en rauwe het mooie eraan.
    Je bent het toch met me eens dat als er geen Hendrix was geweest er ook geen Satriani was geweest? Sterker nog, Satriani's grootste voorbeeld is Hendrix. Zonder Hendrix waren er heel wat van je favoriete gitaristen niet geweest. Hendrix was dan wel niet DE beste, maar zeker wel de meest invloedrijke. Dat ie trouwens niet zo imo gelikt klinkt als gitaristen zoals Satriani maakt 't 'm er zeker niet slechter op. Ik vind het best dat je Hendrix niet mooi vindt, maar om het nou ongecontroleerde herrie te noemen gaat wel erg ver. Dat klinkt mijn in de oren als zoiets als "wat ik niet mooi vind, is per definitie slecht". Moet je ook zelf weten, is jouw mening, alleen vind ik 'm wat ongenuanceerd. Overigens, over de smaakkwestie, ik vind juist de te perfecte sound van gitaristen zoals Satriani of bijv. Lukather haast irritant, omdat je niet echt de gitarist hoort maar een veel te bijgeschaafde studioproduktie. Spelen kunnen ze hoor, dat staat buiten kijf

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Je bent het toch met me eens dat als er geen Hendrix was geweest er ook geen Satriani was geweest?
    Dat kun je nooit met zekerheid zeggen. Als Hendrix er niet was, was er misschien een ander opgestaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Sterker nog, Satriani's grootste voorbeeld is Hendrix.
    Satriani doet toch een hoop dingen die absoluut niets met Hendrix te maken hebben. Ik zou zelf zeggen dat bv Eddie van Halen een veel grotere invloed op Satriani heeft gehad dan Hendrix.
    Sterker nog, ik zou zeggen dat van Halen op bijna al mijn gitaarhelden een grote invloed heeft gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Ik vind het best dat je Hendrix niet mooi vindt, maar om het nou ongecontroleerde herrie te noemen gaat wel erg ver.
    Daarmee bedoel ik vooral dat geklooi er omheen, er doorheen en in plaats van de muziek. Slide spelen met een microfoonstandaard, gitaar in een speakerkast rammen, gitaar op de grond meppen, in de fik steken, oeverloos aanklooien met een wah en feedback, etc.
    Dat hoeft van mij echt niet, en gelukkig is er ook bijna niemand die dat soort onzin nog uithaalt.
    Geef mij maar de mooie gecontroleerde feedback van Satriani, waarmee hij noten sustaint, of boventonen pakt, en dat alles met een mooi zingend geluid, in dienst van de muziek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top