Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: SRV

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    hm ik heb dit geloof ik al een keer in een topic gevraagd maar ok:

    stel: ik koop een fender standard strat voor 1199. ik zet er dan voor 800 gulden texas specials in. hoe dicht zit de klank dan in de buurt van bv een SRV strat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2001
    Locatie
    in de buurt van Amsterdam
    Berichten
    202

    Standaard

    ik kan me voorstellen dat je nog geen reaxie hebt gehad, ingewikkelde vraag zeg :smile:

    misschien mailtje sturen naar info@fender.com?

    kheb ongeveer hetzelfde gedaan bij Gibson en ik kreeg een PERSOONLIJKE mail terug :smile:

    succes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    k'Zou een "gezocht" SRV strat. plaatsen op http://www.marktplaats.nl Dan maar 2e hands, maar die blijft meer waard dan een stand.strat die je zelf opkalefaterd met tex.specials.
    En dikke 013 snaren erop, sikje laten groeien, hoed op de kop en alle knoppen van je Twin reverb naar rechts of Marshall plexi.
    Dat lijkt er meer op!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    heb ff voor je gekeken en een nieuwe srv strat gaat je zo'n 1000 dollar ksn. ik denk dat je beter ff een paar meier meer kan neer leggen om zo'n originele aan te schaffen dan een japans monster te creeren. het is ook een ideetje om een hod rodded strat te bestellen. hier zitten standaard texas specials op en heb je niet al dat nichterige goud op je body. voor de goedkopere versie kan je ook terecht bij een tube screamertje.
    succes ermee

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2001
    Locatie
    in de buurt van Amsterdam
    Berichten
    202

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php...t&pagina=1

    heb je daar misschien wat aan? Xaggum staan op de startpagina van gitaarforum.nl :smile:

    hopelijk heb ik je geholpen.

  6. #6

    Standaard

    hmm ik denk dat de srv sound niet zo zeer in de fender zit die je koopt maar in de vingers.

  7. #7

    Standaard

    SRV kost nu bruto tegen de 5 ruggen! Goed alternatief 2e hands, moeilijk te krijgen, Guitar Centre had er vandaag een maar is al verkocht, heb jij die misschien gekocht? Stratmarket heeft er ook nog een zo te zien op hun site. Die hebben regelmatig ook losse PU setjes te koop. succes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 september 2001
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    110

    Standaard

    So true, Taylor! En de amp en 0.13 snaren maakt ook nog uit.
    Ik ken mensen die uit een sigarenkistje met elastiekjes erover muziek kunnen halen. Ik ken mensen die afgestudeerd conservatorium zijn en een prachtig instrument hebben en die niet de moeite waard zijn om naar te luisteren.

  9. #9

    Standaard

    Op 2001-11-16 04:02, schreef ginne:
    So true, Taylor! En de amp en 0.13 snaren maakt ook nog uit.
    Ik ken mensen die uit een sigarenkistje met elastiekjes erover muziek kunnen halen. Ik ken mensen die afgestudeerd conservatorium zijn en een prachtig instrument hebben en die niet de moeite waard zijn om naar te luisteren.
    Tja, en als je hier kijkt:
    http://www.mikesguitarsite.co.uk/srv/gear/gear.htm

    Kun je ook meteen de andere gear aanschaffen die hij gebruikte.
    Ik denk niet dat je Stevie's geluid zult krijgen door alleen je pickups te veranderen. Net zoals veel in de Blues, gebuikte Stevie ook combinaties van versterker, bijv Clean en Licht overstuurd gemixt enz. het is ECHT HEEL moelijk om zijn geluid te krijgen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    een must is een buizenbak liefst niet te zwaar. Een waarschijnlijk ook andere must oa is een ts808, ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van zo'n ding, f*ck, dat is het wel hoor, als je die sound zoekt. Zelfs op een niet Texas Specials Strat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top