Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Ik zou wel eens willen weten hoe snel jullie ongeveer spelen. Ik heb zelf een nummer van Harry Sacksioni (Elixer) met tempo 252 en voornamelijk achtste noten. Dit kan ik ongeveer met de muziek zelf meespelen en ik denk wel dat dat ongeveer mijn snelste is.
    Nog een vraagje: Tellen jullie als jullie een nummer spelen, want ik speel namelijk zoals ik het heb gehoord (ik tik ook niet mee met mijn voet).
    Da wast.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Janne, achste noten over 252 is zeer snel. Ik neem aan dat bij jou elke achtste noot een tik van de metronoom is? Dan is je eigenlijke tempo 252/2=126, tenminste als het een 4/4 maat is. Door je metronoom op 126 te zetten wordt je gedwongen in 'vieren' de denken en dat is goed voor je timing. Op een gegeven moment zit het in je hoofd en gebruik je alleen b.v. je voet om het tempo vast te houden. Goede oefening is ook om de metronoom op 76 te zetten en allen te laten klinken op de 2-de en de 4-de tel van het nummer. Is lastiger, maar heel goed voor de ontwikkeling van je timing.
    Personlijk vind ik snelheid niet zo belangrijk, timing wel. Probeer eens iets heel langzaam te spelen en op te nemen. Als je het terug beluistert merk je hoe moeilijk goede timing is. succes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Nee het tempo is echt 252. Er staat een kwartnoot en dan =252. En volgens mijn gitaarleraar is mijn timing ook wel goed :smile:. Anders moet je dat nummer maar eens downloaden (via kazaa ofzo) en zo snel speel ik het net niet, maar wel bijna.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Dat is dan heel snel 252 staat niet eens op mijn metronoom. Petje af als je daar nog achtsten over speelt!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    281

    Standaard

    Wat wil je nou eigenlijk met dit deze topic:

    1. Serieus weten hoe snel iedereen speelt? In mijn geval, niet al te snel, maar wel rete funky!

    2. Lijkt mij waarschijnlijker: demonstreren aan het forum hoe snel jij wel niet bent? In dat geval: give me a break, kid...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.082

    Standaard

    Ik wil serieus weten hoe snel iedereen ongeveer speelt. Dan zie ik zelf wel of ik extreem snel speel of niet, want de mensen die ik tot nu toe heb zien spelen waren mensen als harry sacksioni en the rosenberg trio en om me daarmee te vergelijken.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    433

    Standaard

    Ik speel alle solo's van "one" van "Metallica". Nu ben ik die van "fade to black" aan het inoefenen. Die van "nothing else mathers" kan ik ook. Ik kan er nog wel. Ik van Snelle solo's

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het is allemaal vast heel knap maar ik voel toch meer voor een langzame gitarist die "..rete funky.." is. Blijf oefenen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    met hoge snelheid schiet je een hoop leuke dingen voorbij...

    Tenzij je met je snelheid van het ene naar het andere geweldige solostuk gaat, dat vind ik wel weer cool.

  10. #10

    Standaard

    hoe snel ik speel?

    faster then the speed of light :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top