Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard

    Hallo allemaal,

    sinds kort heb ik mijn eigen studio op mijn kamer, wel eenvoudig, maar het werkt perfect. Samen met een vriend heb ik een middag hem uitgetest en zie hieronder het eerste resultaat. Kunnen jullie me alsjeblieft zeggen wat jullie ervan vinden.

    Het eerste stuk is allemaal opgenomen met een jackson Charvel gitaar aangesloten op de boss gt6. (clean met chorus, 2x accoustisch en electrisch).

    Het tweede iets ruigere is opgenomen met zowel de jackson charvel als een yamaha gitaar, ook weer aangesloten op de boss gt6. Aangezien we geen drummer hebben, hebben we gebruik gemaakt van een drummachine. De drum moet nog aangepast worden, maar klinkt zo ook wel goed.(fretless bas, rythm guitar, distortion gitaar, doubler gitaar en nog twee keer een distortion eronder voor effect)

    Kortom luister maar gewoon eens.
    http://members.home.nl/damsport11/klaar!.mp3

    wil heel graag weten wat jullie ervan vinden, niet alleen van gitaarspel, maar ook van mix.

    bedankt,

    bastiaan (gitaar)
    kevin (montage)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey,

    't klinkt nie verkeerd maar wat mij opviel is dat al je gitaarpartijen zo 'in het midden hangen' Je stapelt veel partijen die mekaar een beetje in de weg zitten qua 'plaatsing'. 't is wel stereo maar je zou de verdeling wat breder kunnen maken, voorbeeld: je tokkeltje in stereo midden geplaatst, solo acou beetje uit het midden naar links en solo heavy beetje uit het midden naar rechts. 't is maar een voorbeeldje, als je je lagen maar niet over elkaar schuift, dat komt de openheid in het begin van je compositie niet echt ten goede.

    Ik ben geen expert, maar door expirimenteren en tips van anderen (ook van hier) wel iets wijzer geworden...

    Gewoon veel opnemen, veel met die schuifjes en knopjes (al dan niet digitaal) pielen.

    Bouke

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-11-06 14:16 ]</font>

  3. #3

    Standaard

    Dank je bouke,

    je hebt inderdaad gelijk, het is het eerste improvisatie nummer voor het uitesten van de nieuwe studio, maar je hebt inderdaad gelijk, ik ga het nummer sowieso nog eens helemaal goed afmixen, ook met andere drum eronder. Maar inderdaad goede tip,

    bedankt

    kevin

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het geluid van de distortion gitaar klinkt erg dof en de rythm gitaar verderop heeft ook nog wat fine tuning nodig, en het klinkt later ook heel rommelig, waarschijnlijk omdat je van alles over elkaar hebt gemixt en het nummer vind ik zelf ook niet al te geweldig (met namehet begin).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Moordrecht
    Berichten
    133

    Standaard

    This is amazing! fuck really really good

  6. #6

    Standaard

    Thanx man, i really appriciate it!!!!

    btw, the file is remastered, just like Bouke said, and it reallz helped a lot, bouke thanx for the advice

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    :smile:

    Bouke

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oudkarspel
    Berichten
    326

    Standaard

    Op 2002-11-06 16:57, schreef Negative K3 fan:
    het geluid van de distortion gitaar klinkt erg dof en de rythm gitaar verderop heeft ook nog wat fine tuning nodig, en het klinkt later ook heel rommelig, waarschijnlijk omdat je van alles over elkaar hebt gemixt en het nummer vind ik zelf ook niet al te geweldig (met namehet begin).
    Dof? Rommelig? Hoor ik niks van terug.. luister er is een paar keer naar zou ik zeggen. Rommelig is het zeker niet.


  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    8 november 2001
    Locatie
    geldrop
    Berichten
    82

    Standaard

    Netjes ik zou bij de Sologitaar idd een beetje mid. erbij draaien maar vanderest heel netjes.!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ergens op het eind zitten er wat peaken bij de ritmegitaar op rechts in de lage frequentie, die kan je nog wat cutten.
    De drumcomputer is jammer, hopelijk vinden jullie nog een drummer, want de drums klinkt nergens naar. Maar verder klonk het op het mix-gebied wel best.
    Gitaartechnisch zaten er wel wat timing foutjes in en was het een beetje rommelig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top